BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TOPRAK KİRLİLİĞİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 65 - 75, 01.06.2012

Öz

Bu çalışma, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin toprak kirliliği hakkındaki düşüncelerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Niğde İli merkezde yer alan altı ilköğretim okulunda okuyan toplam 166 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Bu sınıf düzeyinin seçilmesinde yeni sosyal bilgiler ve fen ve teknoloji programlarında çevre kirliliği, küresel sorunlar gibi kazanımların yedinci sınıfta öğrencilere verilmesi rol oynamıştır. Çalışmada öğrencilerden “Bana göre toprak kirliliği……” ifadesini açık uçlu olarak cevaplamaları istenmiştir. Öğrenci cevapları doğru düşünme, sınırlı düşünme ve yanlış düşünme şeklinde gruplanmıştır. Analiz sonuçlarına göre öğrencilerin büyük çoğunluğunun toprak kirliliğine ait sınırlı (%65.7) ya da yanlış (%31.3) bilgiye sahip oldukları tespit edilmiştir.

MIDDLE SCHOOL STUDENT IDEAS ABOUT SOIL POLLUTION

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 65 - 75, 01.06.2012

Öz

The purpose of this study was to investigate middle school students’ (grade 7) perceptions of soil pollution. A total of 166 seventh grade students from six schools in the city of Niğde, Turkey were participated to the study. In the study, it was asked students to answer and explain the question “soil pollution is……”. Students’ responses were classified as sound understanding, partial understanding and no understanding. Results indicate that only 3% of the students understood soil pollution as sound understanding, while 65.7% and 31.3 % of them had partial understanding and no understanding, respectively

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA63CR52JE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Mutlu Bu kişi benim

Halil Tokcan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mutlu, M., & Tokcan, H. (2012). İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TOPRAK KİRLİLİĞİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ. International Journal of Social Science Research, 1(1), 65-75.
AMA Mutlu M, Tokcan H. İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TOPRAK KİRLİLİĞİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ. IJSSR. Haziran 2012;1(1):65-75.
Chicago Mutlu, Mehmet, ve Halil Tokcan. “İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TOPRAK KİRLİLİĞİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ”. International Journal of Social Science Research 1, sy. 1 (Haziran 2012): 65-75.
EndNote Mutlu M, Tokcan H (01 Haziran 2012) İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TOPRAK KİRLİLİĞİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ. International Journal of Social Science Research 1 1 65–75.
IEEE M. Mutlu ve H. Tokcan, “İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TOPRAK KİRLİLİĞİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ”, IJSSR, c. 1, sy. 1, ss. 65–75, 2012.
ISNAD Mutlu, Mehmet - Tokcan, Halil. “İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TOPRAK KİRLİLİĞİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ”. International Journal of Social Science Research 1/1 (Haziran 2012), 65-75.
JAMA Mutlu M, Tokcan H. İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TOPRAK KİRLİLİĞİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ. IJSSR. 2012;1:65–75.
MLA Mutlu, Mehmet ve Halil Tokcan. “İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TOPRAK KİRLİLİĞİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ”. International Journal of Social Science Research, c. 1, sy. 1, 2012, ss. 65-75.
Vancouver Mutlu M, Tokcan H. İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TOPRAK KİRLİLİĞİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ. IJSSR. 2012;1(1):65-7.