Bu araştırmada, canlandırma yönteminin ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin tamsayılar ünitesinin öğretilmesinde öğrencinin başarı ve hatırlama düzeylerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, İstanbul ili, Avrupa yakasındaki bir ilköğretim okulunun 7. sınıfında öğrenim gören toplam 149 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Çalışmanın başlangıcında her iki gruba 15 sorudan oluşan ön test uygulanmıştır. Bu test, aynı zamanda son test ve hatırlama testi olarak yeniden kullanılmıştır İlköğretim 7. sınıf programındaki tamsayılar öğretimi göz önüne alınarak, deney grubundaki öğrencilerle yapılan derste tamsayılarla ilgili canlandırıma etkinlikleri yapılmış, kontrol grubundaki öğrencilerle ise düz anlatımla tamsayıların öğretimi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucu canlandırma yönteminin kullanıldığı deney grubunun düz anlatımın kullanıldığı kontrol grubuna göre tamsayılarla işlem yapma ve hatırlamada daha yüksek başarıya sahip olduğunu göstermiştir. Uygulama sona erdikten sonra öğrencilere dağıtılan çalışma kâğıtlarının incelenmesi ve öğrencilerin uygulama esnasındaki durumları göz önünde bulundurularak etkinliğin uygulanabilirliği incelenmiştir. Araştırma sonucunda, kullanılan etkinliğin ilköğretim 7. sınıf düzeyi için uygun ve kullanılabilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Tam Sayılar Matematik Öğretimi Canlandırma ve Oyun Hatırlama Düzeyi
The purpose of this study was to investigate the effects of dramatization as a teaching strategy of integer numbers on the achievement and retention levels of 7th grade primary school students. For this purpose, four 7th grade classes were chosen from a primary school in the European side of Istanbul. The total number of students in the sample was 149. At the beginning of the study, all of the groups were given a pre-test containing 15 question. The same test was used again as a post-test and also for assessing the level of retention. The dramatization technique taking the process of teaching integer numbers in the 7th grade primary school curriculum into consideration was used in the experimental group. The integer numbers were taught directly in the control group. The results of the t-test statistics comparing the pre-test, the post-test and the retention test for the experimental and the control groups showed that the lessons using dramatization techniques resulted in greater achievement in teaching integer numbers and higher retention levels. After the application is finished, by considering the examining of work sheet which hanged out to the students and evaluating the cases of the students during the application, the applicability of activity is examined. At the end of the study, the result is that activity which is used in this study is convenient and usable for 7th grade primary school students. Finally, the students were asked to design an event on the subject. Prepared by students in the classroom activities was presented
Integer Numbers Mathematics learning Dramatization and Play Retention level
Diğer ID | JA86DS62HC |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1 |
*