Abstract
Bu çalışmada spor yöneticiliği bölümünde okuyan öğrencilerin öz-farkındalık düzeylerini çeşitli değişkenler açısından tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel nitelikte tarama modelinde desenlenmiştir. Çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Manisa Celal Bayar Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Spor Yöneticiliği Bölümünde öğrenim gören ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 361 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri; araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu”, Condon (2011) tarafından geliştirilen, Esentaş ve ark., (2018) tarafından Türkçeye uyarlanan “Öz-Farkındalık Ölçeği (ÖFÖ)” ile toplanmıştır. Verilerin istatistiksel değerlendirilmesinde betimsel istatistik testlerinin yanı sıra bağımsız gruplar t-testi, korelasyon analizi, tek yönlü varyans analizi ve post-hoc test tekniklerinden yararlanılmıştır. Analiz öncesi tüm veriler üzerinde Kolmogorov Smirnov testi ile normallik sınaması yapılmış, test sonucunda (z=1,107; p=0,17>0,05) verilerin normal dağılım gösterdiği belirlenmiştir. Sonuç olarak, öz-farkındalık beceri düzeyinin yükseltilmesi üniversite eğitiminin bir parçası olarak görülmesi ve spor yöneticiliği bölüm öğrencilerinin öncelikle birey olarak ve sonrasında birer yönetici adayı olarak bu eğitim etkinliklerin içinde olmaları önerilmektedir.