Bu araştırmanın amacı, 2000-2020 yılları arasında Türkiye’de 7. Sınıf Sosyal Bilgiler dersi ile ilgili yazılmış tezlerdeki genel eğilimi belirlemektir. Bu amaç kapsamında araştırmaya dâhil olacak tezler YÖK Ulusal Tez Merkezinde “Sosyal Bilgiler”, “7. Sınıf” anahtar sözcükleri ile tarama yapılmış ve bu arama neticesinde 123 yüksek lisans ve 12 doktora tezi olmak üzere toplam 135 teze ulaşılmıştır. Ulaşılan bu tezler; tez türü, yayın yılı, araştırma yöntemi, araştırma yaklaşımı, örneklem türü, örneklem sayısı, yayınlandığı üniversite açısından incelenmiştir. Araştırma sonucunda; 2000-2020 yılları arası 7. Sınıf Sosyal Bilgiler dersine yönelik yazılmış tezlerin konu olarak en fazla öğrenci başarısı ile öğrencilerin derse karşı ilgi, tutum ve becerilerinin çeşitli yöntem ve tekniklere göre belirlenmesi konularının incelendiği görülmüştür. Ayrıca tezlerde genel olarak nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı, çoğunlukla tarama modeli ile deneysel modelin tercih edildiği, tezlerin büyük bir kısmının yüksek lisans düzeyinde yazıldığı, bazı üniversitelerde ve bazı yıllarda araştırma konusuna yönelik tezlerin daha çok yazıldığı ancak onun dışında dengeli bir dağılım olduğu tespit edilmiştir. Örneklem türü olarak ise küçük örneklem gruplarının ve ortaokul öğrencileri ile öğretmenlerin daha çok tercih edildikleri görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Acceptance Date | December 24, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 2 |