Görüntü Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Eğitim Sınıflarında Okula Uyum Süreciyle Başlayan ve İlerleyen Bir Süreç: Sınıf Yönetimi

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 1, 1 - 18

Öz

Bu çalışmada, sınıf yönetimi konusu okula uyum bağlamında ele alınmıştır. Sınıf yönetimi kavramının çok sayıda unsurdan oluşan karmaşık bir yapıya sahiptir. Okul öncesi eğitim sınıflarında da diğer eğitim kademelerinde olduğu gibi sınıf yönetimi ile okula uyum süreci eş zamanlı olarak başlar ve ilerler. Ancak okul öncesi eğitimdeki birtakım farklılıklar (işleyiş, çocukların gelişim düzeyleri ve bu doğrultuda ilgi, istek ve ihtiyaçlarının farklılaşması, ailelerin sürece aktif bir şekilde dahil edilmeleri gibi) sınıf yönetiminde de farklılıklar meydana getirebilmiştir. Okul öncesi eğitimin kendine has özellikleri, çalışma koşulları gibi durumlar, sınıf yönetimi ve okula uyum bağlamlarında birtakım farklılıklar oluşturabilmektedir. Ancak sınıf yönetimi sürecinin farkında olup, çocukları tanıdıkları ve bu konuda çocuklarla iş birliği yapmaya hazır olunduğunda da üstesinden rahatlıkla gelinebilecek bir süreçtir.
Sınıf yönetimi birçok farklı unsurun yanı sıra özellikle okulun ilk haftalarında okul öncesi öğretmeninin farkındalığı ile şekillenebilecek bir kavramdır. Bu nedenle öğretmen, kendine, çocuklara, ailelere, grup dinamiğine, ortama, programa yönelik yüksek düzeyde farkındalığa sahip olmalıdır. Okula uyum ve sınıf yönetimi okulun ilk günleriyle birlikte eş zamanlı gelişen ve birbirini etkileyen iki süreçtir. Kurallar, rutinler, iletişim ve etkinlikler, okula uyum ve sınıf yönetiminin ortak noktalarından bazılarını oluşturmaktadır. Bununla birlikte eğitim öğretim başlamadan önce öğrenme ortamlarının hazırlanması gereklidir. Serbest oyunların çocukları tanımak için önemli bir araç olduğu unutulmamalıdır. Çocukları tanımanın yanı sıra aileleri de tanımak gerek okula uyum gerekse sınıf yönetimi açısından gereklidir.

A Process that Begins and Proceeds with Preschool Children’s Adjustment to School: Classroom Management

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 1, 1 - 18

Öz

The subject of classroom management was discussed in the context of school adjustment in this study. The concept of classroom management has a complex structure consisting of various elements. As in other education levels, the classroom management and school adjustment process begins and progresses simultaneously in preschool education classes. However, some differences in preschool education (such as functioning, children's development levels and the differentiation of their interests, wishes and needs accordingly, and the active involvement of families in the process) can also create differences in classroom. The unique characteristics of preschool education and subjects such as working conditions may create differences in the context of classroom management and school adjustment. On the other hand it is a process that can be easily overcome if one is aware of the classroom management process, knows the children, and is ready to cooperate with the children on this issue.
As well as many different elements, classroom management is a concept that can be shaped by the awareness of the preschool teacher, especially in the first weeks of school. For this reason, teachers must have a high level of awareness of themselves, the children, families, group dynamics, environment, and program. School adjustment and classroom management are two processes that develop simultaneously and affect each other with the first days of school. Rules, routines, communication and activities are some of the common points of school adjustment and classroom management. However, it is necessary to prepare learning environments before education begins. It should be considered that free play is an important tool for getting to know children. In addition to knowing the children, getting to know the families is also necessary in terms of school adjustment and classroom management.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hülya Gülay Ogelman 0000-0002-4245-0208

Nazife Koyutürk Koçer 0000-0002-2812-6380

Erken Görünüm Tarihi 17 Temmuz 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 18 Mart 2024
Kabul Tarihi 7 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gülay Ogelman, H., & Koyutürk Koçer, N. (2024). Okul Öncesi Eğitim Sınıflarında Okula Uyum Süreciyle Başlayan ve İlerleyen Bir Süreç: Sınıf Yönetimi. International Journal of Social Science Research, 13(1), 1-18.
AMA Gülay Ogelman H, Koyutürk Koçer N. Okul Öncesi Eğitim Sınıflarında Okula Uyum Süreciyle Başlayan ve İlerleyen Bir Süreç: Sınıf Yönetimi. IJSSR. Temmuz 2024;13(1):1-18.
Chicago Gülay Ogelman, Hülya, ve Nazife Koyutürk Koçer. “Okul Öncesi Eğitim Sınıflarında Okula Uyum Süreciyle Başlayan Ve İlerleyen Bir Süreç: Sınıf Yönetimi”. International Journal of Social Science Research 13, sy. 1 (Temmuz 2024): 1-18.
EndNote Gülay Ogelman H, Koyutürk Koçer N (01 Temmuz 2024) Okul Öncesi Eğitim Sınıflarında Okula Uyum Süreciyle Başlayan ve İlerleyen Bir Süreç: Sınıf Yönetimi. International Journal of Social Science Research 13 1 1–18.
IEEE H. Gülay Ogelman ve N. Koyutürk Koçer, “Okul Öncesi Eğitim Sınıflarında Okula Uyum Süreciyle Başlayan ve İlerleyen Bir Süreç: Sınıf Yönetimi”, IJSSR, c. 13, sy. 1, ss. 1–18, 2024.
ISNAD Gülay Ogelman, Hülya - Koyutürk Koçer, Nazife. “Okul Öncesi Eğitim Sınıflarında Okula Uyum Süreciyle Başlayan Ve İlerleyen Bir Süreç: Sınıf Yönetimi”. International Journal of Social Science Research 13/1 (Temmuz 2024), 1-18.
JAMA Gülay Ogelman H, Koyutürk Koçer N. Okul Öncesi Eğitim Sınıflarında Okula Uyum Süreciyle Başlayan ve İlerleyen Bir Süreç: Sınıf Yönetimi. IJSSR. 2024;13:1–18.
MLA Gülay Ogelman, Hülya ve Nazife Koyutürk Koçer. “Okul Öncesi Eğitim Sınıflarında Okula Uyum Süreciyle Başlayan Ve İlerleyen Bir Süreç: Sınıf Yönetimi”. International Journal of Social Science Research, c. 13, sy. 1, 2024, ss. 1-18.
Vancouver Gülay Ogelman H, Koyutürk Koçer N. Okul Öncesi Eğitim Sınıflarında Okula Uyum Süreciyle Başlayan ve İlerleyen Bir Süreç: Sınıf Yönetimi. IJSSR. 2024;13(1):1-18.

*