Bu araştırmanın amacı, cebirsel ifadeler ve özdeşlikler konusunun öğretiminde resfebe etkinliklerinin kullanılmasının 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, bilgi kalıcılıkları ve matematiğe yönelik tutumları üzerindeki etkilerini incelemektir. Çalışma, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Antalya ili Demre ilçesindeki bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 36 sekizinci sınıf öğrencisi katılmış; bu öğrencilerden 17’si deney, 19’u kontrol grubunu oluşturacak şekilde seçkisiz olarak atanmıştır. Deney grubunda dersler resfebe etkinlikleri ile, kontrol grubunda ise mevcut öğretim programına uygun olarak yürütülmüştür. Nicel ve nitel yöntemlerin bir arada yer aldığı karma yöntemden yararlanılan araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri hazırbulunuşluk testi, akademik başarı testi, bilgi kalıcılık testi ve matematik tutum ölçeği ile, nitel verileri de yarı yapılandırılmış öğrenci görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın nicel verilerinin analizi bir istatistik programı ile yapılırken, nitel veriler içerik analizi yöntemi ile yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler konusunun öğretilmesinde resfebe etkinlikleri ile derslerin işlenmesinin; öğrencilerin akademik başarılarına, bilgi kalıcılığına ve matematiğe yönelik tutumlarına istatistiksel olarak anlamlı katkı sağladığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrenci görüşleri ile elde edilen nitel sonuçlar, resfebe etkinlikleri ile derslerin işlenmesinin; dersleri eğlenceli ve ilgi çekici hale getirdiğini, öğrencilerin derse aktif katılmalarını sağladığını ve resfebe etkinliklerinin diğer derslerde de kullanılmasının faydalı olacağını göstermiştir.
Araştırma için Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu’ndan etik kurul izni ve Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nden araştırma uygulama izni alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 23 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 1 |
*