Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Resfebe Etkinliklerinin Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler Konusunun Öğretiminde Kullanılması

Yıl 2025, Cilt: 14 Sayı: 1, 37 - 57

Öz

Bu araştırmanın amacı, cebirsel ifadeler ve özdeşlikler konusunun öğretiminde resfebe etkinliklerinin kullanılmasının 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, bilgi kalıcılıkları ve matematiğe yönelik tutumları üzerindeki etkilerini incelemektir. Çalışma, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Antalya ili Demre ilçesindeki bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 36 sekizinci sınıf öğrencisi katılmış; bu öğrencilerden 17’si deney, 19’u kontrol grubunu oluşturacak şekilde seçkisiz olarak atanmıştır. Deney grubunda dersler resfebe etkinlikleri ile, kontrol grubunda ise mevcut öğretim programına uygun olarak yürütülmüştür. Nicel ve nitel yöntemlerin bir arada yer aldığı karma yöntemden yararlanılan araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri hazırbulunuşluk testi, akademik başarı testi, bilgi kalıcılık testi ve matematik tutum ölçeği ile, nitel verileri de yarı yapılandırılmış öğrenci görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın nicel verilerinin analizi bir istatistik programı ile yapılırken, nitel veriler içerik analizi yöntemi ile yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler konusunun öğretilmesinde resfebe etkinlikleri ile derslerin işlenmesinin; öğrencilerin akademik başarılarına, bilgi kalıcılığına ve matematiğe yönelik tutumlarına istatistiksel olarak anlamlı katkı sağladığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrenci görüşleri ile elde edilen nitel sonuçlar, resfebe etkinlikleri ile derslerin işlenmesinin; dersleri eğlenceli ve ilgi çekici hale getirdiğini, öğrencilerin derse aktif katılmalarını sağladığını ve resfebe etkinliklerinin diğer derslerde de kullanılmasının faydalı olacağını göstermiştir.

Etik Beyan

Araştırma için Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu’ndan etik kurul izni ve Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nden araştırma uygulama izni alınmıştır.

Kaynakça

  • Debrenti, E. (2015). Visual Representations in Mathematics Teaching: An Experiment with Students. Acta Didactica Napocensia, 8(1), 19–25.
  • Dongwi, B. ve Schäfer, M. (2019). Task-solving in Mathematics: The significance of visual imagery. Rhodes University. https://umkn-dsp01.unisa.ac.za/handle/10500/26163
  • Dömbekci, H. A. ve Erişen, M. A. (2022). Nitel araştırmalarda görüşme tekniği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 141–160. https://doi.org/10.18037/ausbd.1227330
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Reyhan Münire Yıldırım 0009-0005-8131-0346

Bahar Uyar Düldül 0000-0003-3281-8918

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2025
Yayımlanma Tarihi 22 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 18 Mart 2025
Kabul Tarihi 23 Haziran 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldırım, R. M., & Uyar Düldül, B. (2025). Resfebe Etkinliklerinin Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler Konusunun Öğretiminde Kullanılması. International Journal of Social Science Research, 14(1), 37-57.
AMA Yıldırım RM, Uyar Düldül B. Resfebe Etkinliklerinin Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler Konusunun Öğretiminde Kullanılması. IJSSR. Haziran 2025;14(1):37-57.
Chicago Yıldırım, Reyhan Münire, ve Bahar Uyar Düldül. “Resfebe Etkinliklerinin Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler Konusunun Öğretiminde Kullanılması”. International Journal of Social Science Research 14, sy. 1 (Haziran 2025): 37-57.
EndNote Yıldırım RM, Uyar Düldül B (01 Haziran 2025) Resfebe Etkinliklerinin Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler Konusunun Öğretiminde Kullanılması. International Journal of Social Science Research 14 1 37–57.
IEEE R. M. Yıldırım ve B. Uyar Düldül, “Resfebe Etkinliklerinin Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler Konusunun Öğretiminde Kullanılması”, IJSSR, c. 14, sy. 1, ss. 37–57, 2025.
ISNAD Yıldırım, Reyhan Münire - Uyar Düldül, Bahar. “Resfebe Etkinliklerinin Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler Konusunun Öğretiminde Kullanılması”. International Journal of Social Science Research 14/1 (Haziran2025), 37-57.
JAMA Yıldırım RM, Uyar Düldül B. Resfebe Etkinliklerinin Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler Konusunun Öğretiminde Kullanılması. IJSSR. 2025;14:37–57.
MLA Yıldırım, Reyhan Münire ve Bahar Uyar Düldül. “Resfebe Etkinliklerinin Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler Konusunun Öğretiminde Kullanılması”. International Journal of Social Science Research, c. 14, sy. 1, 2025, ss. 37-57.
Vancouver Yıldırım RM, Uyar Düldül B. Resfebe Etkinliklerinin Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler Konusunun Öğretiminde Kullanılması. IJSSR. 2025;14(1):37-5.

*