Geçmişten günümüze bilimsel bilginin gelişimi akademiler ve üniversiteler aracılığıyla söz konusu olmuştur. Buralar akademik çalışmaların yapılabildiği yerlerdir. Dün olduğu gibi bugün de aynı işlevi görmektedirler. Ülkemizde de üniversiteler bünyesinde kurulmuş fakülteler ve enstitüler akademik çalışmaların yapıldığı yerlerdir. Özellikle enstitülerin lisansüstü programlarında bilimsel çalışmaların önemli ayağını oluşturan yüksek lisans ve doktora çalışmaları yapılmaktadır. Diğer bilimsel alanlarda olduğu gibi halkla ilişkiler alanında da lisans programlarının yanı sıra yüksek lisans ve doktora programları açılmaktadır. Özellikle doktora programlarında yapılan tez çalışmalarının bilimsel bilginin gelişimi açısından önemli olduğu bir gerçektir. Çünkü doktora alana önemli bilimsel katkıların sağlandığı bir aşamadır. Bu çalışmada 2015 yılında yapılmış ve halkla ilişkiler alanında YÖK sayfasında yayınlanmış doktora tezlerinin nitel ve nicel özellikleri ile kaynakçada verilen kaynakların türleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bunun için uygun ölçek tasarlanmış ve değişken olarak kaynakların türleri, menşeileri, yayın başlık ve içerikleri ile tarihleri belirlenmiştir. Böylece elde edilen veriler ışığında halkla ilişkiler eğitim ve öğretiminin dünyadaki akademik tartışmalar içindeki yerini belirlemek ve bir profilini çıkarmak için çözümlemesi yapılmıştır.
Development of scientific knowledge from past to present has been a matter of academies and universities. These are the places which are able to incorporate academic research studies. They serve the same function as they did yesterday. Faculties and institutes founded within the body of universities, particularly, are the establishments where academic research studies are conducted. MS and PhD studies as cornerstones in scientific studies are carried out in postgraduate programs of these institutes. Especially, it is a fact that dissertation studies within the scope of PhD programs are crucial with respect to the development of scientific knowledge, because PhD is a stage at which significant scientific contributions are made. In this study, qualitative and quantitative properties of PhD dissertations on public relations and the types of resources in the references lists of these studies are revealed. A suitable scale was developed and the types, origins, titles, contents and dates of resources are designated as variables. Thereby, an analysis was conducted in the light of the data to build up a profile and to determine the state of public relations education within the scholarly discussions around the world.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2016 |
Submission Date | September 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 43 |