Increasing a country’s reputation is directly proportional to reflecting its good to the masses in the international arena. Geographical indication (GI) products have a vital position in the sense of country branding and destination. This research aims to analyse the images related to GI products in the Türkiye’s promotional posters. The research was analysed with the semiotics method and differed from other studies as it makes the hidden message in the images visible. The study is vital in analysing the representations of GI products on country promotion posters within the framework of nation branding. These visuals which were prepared by the Ministry of Culture and Tourism regarding the promotion of the Türkiye between the years 2014-2019 constitute the universe of the study. Those images since then are the only promotional images on the website of the ministry. Therefore, this date range has been taken into account. When the GI products in the Türkiye’s promotional posters are considered, it is seen that food and beverages are at the forefront. Also, the Turkish eating habits are given priorities on the posters and introductory information explaining GI of products which is Türkiye. In this context, it has been concluded that these posters play a major promotional role.
Yeni bir çalışma alanını oluşturan ulus markalaşmasının öneminin kavranması için gerekli çalışmaların uygulanması önem teşkil etmektedir. 21. yüzyılın önemli olgularından biri haline gelen ulus markalaşması bir ülke hakkında uluslararası alanda paydaşların zihnindeki algılamalarından ibarettir. Bu algılamaların insanlar, coğrafi işaretli ürünler, kültür, dil, yemek, moda, küresel markalar ve yer gibi öğelerden oluştuğunu söylemek mümkündür. Bir ülkenin itibarının artması uluslararası alanda kitlelere ne kadar iyi olduğunu yansıtmasıyla doğru orantılıdır. Algılama unsurlarından biri olan coğrafi işaretli ürünler ülke markalaşması ve destinasyonu açısından önemli rol oynamaktadır. Bu araştırma, Türkiye tanıtım afişlerinde yer alan coğrafi işaretli ürünlerle ilgili görselleri analiz etmeyi amaçlamaktadır. Araştırma göstergebilim metoduyla analiz edilmiştir ve görsellerdeki görünmeyen mesajı görünür hale getirdiği için diğer çalışmalardan farklılık arz etmektedir. Çalışma ulus markalaşması çerçevesinde coğrafi işaretli ürünlerin ülke tanıtım afişlerindeki gösterimlerini analiz etmesi bakımından önem taşımaktadır. Kültür ve Turizm Bakanlığının 2014-2019 yılları arasında Türkiye’nin tanıtımına ilişkin hazırladığı bu görseller çalışmanın evrenini oluşturmaktadır. İlgili tarih aralığında bulunan görseller bakanlığın web sitesinde yer alan tek tanıtım görselleridir. Bu yüzden bu tarih aralığı dikkate alınmıştır. Araştırma sonucunda Türkiye’nin tanıtım afişlerindeki coğrafi işaretli ürünler göz önüne alındığında en çok yiyecek ve içeceklerin ön planda olduğu görülmektedir. Afişlerde Türk beslenme alışkanlıklarıyla ilgili çeşitli bilgilerin verildiği ve Türkiye’de hangi coğrafi işaretli ürünün nerede yetiştiğine dair tanıtıcı bilgiler verildiği görülmektedir. Bu bağlamda afişlerin tanıtıcı bir rol üstlendiği sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 9, 2021 |
Submission Date | October 10, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 6 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.