The aim of this study was to determine the relationship between the primary school IT teachers’ awareness of Turkey’s ICT vision and their teaching activities. The working group of the research included 77 primary school IT teachers. In the study, firstly Turkey’s ICT vision and strategy were analyzed. Teaching activities supporting each strategy were identified and a scale was developed. This scale was administered to teachers online. According to the results of the study, 27.3 % of ICT teachers stated that they knew about Turkey’s ICT vision, and 24.7 % of them stated that they did not know anything about it. It was seen that there was a significant difference between the teaching activities of teachers in terms of their knowledge about ICT vision.
Bu araştırmanın amacı, İlköğretim Bilişim Teknolojileri (İÖBT) Öğretmenlerinin Türkiye’nin Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) vizyonu hakkındaki farkındalıkları ile BİT öğretim etkinlikleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin çeşitli illerinde çalışan ve çevrimiçi ortamdan kendisine ulaşan ölçeğe cevap veren 77 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada öncelikle Türkiye’nin BİT Vizyonu ve Stratejisi incelenmiş, sonra stratejileri destekleyen öğretim etkinlikleri belirlenmiştir. Belirlenen etkinlikler kullanılarak geliştirilen ölçek İÖBT öğretmenlerine çevrimiçi ortam üzerinden uygulanmıştır. Ayrıca Türkiye’nin BİT vizyonu konusunda daha fazla bilgi sahibi olmak isteyen öğretmenlerden yola çıkarak bir tartışma ortamı oluşturulmuş, çalışma grubundaki bütün öğretmenler ortama davet edilmiştir. Ortamda, Türkiye’nin BİT vizyonu üzerinde tartışmalar sürdürülmüştür. Ortam verilerinden nitel analizler yoluyla öğretmenlerin bakış açılarına ilişkin bazı ipuçları çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmada İÖBT öğretmenlerinin % 27.3’ünün BİT vizyonu hakkında bilgi sahibi olduğu, % 48.1’i kısmen bilgi sahibi olduğunu, % 24.7’sinin ise bilgi sahibi olmadığı belirlenmiştir. İÖBT öğretmenlerinin gerçekleştirdikleri öğretim etkinliklerinin Türkiye’nin BİT vizyonu hakkında bilgi sahibi olma durumuna göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 12 Issue: 4 |