Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship between IT Teachers\' Awareness of Turkey\'s ICT Vision and Their Teaching Activities

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 4, 981 - 999, 26.06.2013

Öz

The aim of this study was to determine the relationship between the primary school IT teachers’ awareness of Turkey’s ICT vision and their teaching activities. The working group of the research included 77 primary school IT teachers. In the study, firstly Turkey’s ICT vision and strategy were analyzed. Teaching activities supporting each strategy were identified and a scale was developed. This scale was administered to teachers online. According to the results of the study, 27.3 % of ICT teachers stated that they knew about Turkey’s ICT vision, and 24.7 % of them stated that they did not know anything about it. It was seen that there was a significant difference between the teaching activities of teachers in terms of their knowledge about ICT vision.

Kaynakça

  • Akar, Ö. (2003). Bilgi toplumu sürecinde ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin vizyon geliştirme düzeyleri (Ankara ili örneği). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi Teftişi
  • Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Akgemci, T., Çelik, A. ve Ertuğrul, Ü.G. (2004). Vizyon Sahibi Örgütlerin Özellikleri: Konya Sanayi
  • İşletmelerinde Yapılan Bir Araştırma. Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 19. Akıncı, A. ve Seferoğlu, S. (2010). “Teknoloji Politikaları, Kurumsal Vizyon Çalışmaları Ve Eğitime
  • Yansımalar.” Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. Konya. Aydemir, N. (2000). Öğrenen Organizasyonların Oluşturulmasında Vizyon Paylaşımı, İktisat, İşletme, Finans Dergisi, 168.
  • Bozkurt V. (1996). Enformasyon Toplumu ve Türkiye, Sistem Yayıncılık.
  • Çakır, R. ve Yükseltürk, E. (2010). Bilgi Toplumu Olma Yolunda Öğrenen Organizasyonlar, Bilgi Yönetimi ve E-öğrenme Üzerine Teorik Bir Çözümleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18, 2, 501-512.
  • Çalık, T. (2010), Öğrenen Örgütler Olarak Eğitim Kurumları, http://yordam.manas.kg/ekitap/pdf/Manasdergi/sbd/sbd8/sbd-8-09.pdf adresinden 16.04.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Çelik, V. (1995). Eğitim Yöneticisinin Vizyon ve Misyonu. Eğitim Yönetimi Dergisi, 1, 1, 47-52.
  • Çengel, Y. A. (2005). AB Sürecinde Rasyonel Eğitime Geçiş: Vizyon ve Misyon. Milli Eğitim Dergisi, 167.
  • Çetin, S. (2009). Vizyon Yönetimi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22.
  • Demir, K. (2000). Vizyon Geliştirme Tutum Ölçeği. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 1.
  • Demiralay, R. ve Karadeniz, Ş. (2009). İlköğretimde Yaşam Boyu Öğrenme için Bilgi Okuryazarlığı
  • Becerilerinin Geliştirilmesi. Cypriot Journal of Educational Sciences, 2, 6. DPT (2008). Dünya Bilgi Toplumu Zirvesi Nihai Dokümanları 2003-2005. Bilgi Toplumu Dairesi. http://www.bilgitoplumu.gov.tr/Documents/1/Yayinlar/060100_DBTZNihaiDokumanlari.pdf adresinden 02011 tarihinde indirilmiştir.
  • DPT (2006). 2006-2010 Bilgi Toplumu Strateji Belgesi. http://www.bilgitoplumu.gov.tr/Documents/1/BT_Strateji/Diger/060500_BilgiToplumuStratejisi.pdf adresinden 20.04.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • DPT (2006), Dokuzuncu Kalkınma Planı (2007-2013), Bilim ve Teknoloji Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Ankara: DPT.
  • Durukan, F. (2006). Okul Yöneticisinin Vizyoner Liderlik Rolü, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 2.
  • Erçetin, Ş. (2000). Lider Sarmalında Vizyon. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Erdem, M. Ve Akkoyunlu, B. (2000). “Bilgi Çağında Toplumların Yerini Belirlemede Eğitim Sistemlerinin Rolü ve Öneriler.” Türkiye’nin Sorunlarına Çözüm Konferansı III. Ankara.
  • Erdem, M. Ve Akkoyunlu, B. (2002) Bilgi Okuryazarlığı Becerileri ve Bu Becerilerin Öğrencilere
  • Kazandırılması İçin Düzenlenecek Öğrenme Ortamlarının Özellikleri. Journal Of Qafqaz University, 9, 125- 132. GESCI (2009). ICT Teacher Professional Development Matrix and Planning Tool. Retrieved on 03-August- 2010 at URL http://www.gesci.org/assets/files/ICT-TPD%20Planning%20Guide.pdf
  • Gül, O. (1997). Öğretmenlerin Okul Müdürlerinin Vizyonlarını Algılama ve Paylaşma Düzeyleri (Ankara İli Yenimahalle İlçesi Örneği). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim
  • Dalı, Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Hargreaves, A. (2003). Teaching in the Knowledge Society: Education in the Age of Insecury. Amsterdam:
  • Teacher College Press. Harrıs, C. L. (2006). Shared Vision. Retrieved on 18-April-2011 at URL http://www.pyramidodi.com/papers/vision.pdf
  • Ökten, G. Ve Horzum, M.B. (2011). “Sınıf Öğretmenlerinin Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretimine Yönelik
  • Görüşleri Üzerine Nitel Bir Çalışma.” 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ: Türkiye. Özden, Y. (2000). Eğitimde Dönüşüm, Eğitimde Yeni Değerler, 3. Baskı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Senge, P. (2002). Beşinci Disiplin. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Timur, N. (2006). Stratejik Yönetim. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • TÜBİTAK (2005). Vizyon 2023 Teknoloji Öngörü Projesi, Eğitim ve İnsan Kaynakları Sonuç Raporu ve Strateji Belgesi. http://www.TÜBİTAK.gov.tr/TÜBİTAK_content_files/vizyon2023/eik/EIK_Sonuc_Raporu_ve_Strat_Be lg.pdf adresinden 22.06.2010 tarihinde indirilmiştir.
  • TÜBİTAK (2004a). Ulusal Bilim ve Teknoloji Politikaları, 2003–2023 Strateji Belgesi. http://www.TÜBİTAK.gov.tr/home.do?ot=1&sid=472&pid=468 adresinden 22 Haziran 2010 tarihinde indirilmiştir.
  • TÜBİTAK (2004b). Vizyon 2023 Teknoloji Öngörü Projesi, Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Sonuç Raporu. http://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files/vizyon2023/bit/bit_panel_sonuc_rapor.pdf adresinden 02011 tarihinde indirilmiştir. Yücel,
  • İ. H. (2003). Bilim Teknoloji Politikaları ve 21. Yüzyılın Toplumu. http://ekutup.dpt.gov.tr/bilim/yucelih/biltek04.pdf adresinden 15.06.2010 tarihinde indirilmiştir.
  • EK Türkiye’nin Bilgi Ve İletişim Teknolojileri (Bit) Vizyonu, Stratejisi Ve Öğretim Etkinlikleri Vizyon 2023 – Eğitim Türkiye'nin 2023 BİT vizyonu
  • Türkiye’nin BİT Stratejisi Örnek Öğretim Etkinliği Strateji 1 Bilişim ve Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri yetenek, beceri ve donanımlarını geliştirmenin ötesinde, bilgi çağının yaratıcı-yenilikçi uzmanları ve yetenekli bireyleri olabilmeleri yönünde mümkün olan en geniş imkânların yaratılmasına ve sürekliliğine özen gösterilmelidir. (TÜBİTAK, 2005: 62)
  • Uzaktan eğitimin yaygınlaşması ile birlikte, eğitimde görsel materyaller ve içerikleri öne çıkmış, hatta okul binalarının dışına çıkarak, gezerek ve Dünyayı tanımaya görerek öğrenme yaygınlaşmaya başlamıştır. Okullarda verilen eğitim hizmetiyle kazandırılan bilgi ve beceriler ile bunların gerçek hayattaki uygulama alanları arasındaki kopukluk giderilmelidir. (TÜBİTAK, 2005: 31)
  • Bir düşüncenin özgün bir ürüne dönüşmesi süreci, temel araştırma, uygulamalı araştırma, ürün ve üretim teknolojisi geliştirme, tasarım, tasarım doğrulama gibi aşamaları kapsar. “Gelişmiş ülke” olarak nitelendirilmek istiyorsak, bu aşamaların birbiriyle ilişkilendirilmesi sağlanmalıdır. (TÜBİTAK, 2005: 65)
  • Geleceğin Uzmanlık Alanları: Bilimin topluma yaygınlaştırılması (bilimsel düşünme bağlamında kullan) ve geleceğin uzmanlık alanları konusunda toplumun bilgilendirilmesi için gerekli mekanizmalar kurulmalı ve bu etkinliklere süreklilik kazandırılmalıdır. (TÜBİTAK, 2005: 87,109)
  • İlköğretim kademesinden başlayarak, yetenekli öğrencilerin bilim ve teknoloji alanına yönelmelerine olanak tanıyacak ve özendirecek düzenlemeler yapılmalı. (TÜBİTAK, 2005: 84) Farklı sosyal ve öğrenenlerin çevrimiçi tartışma ortamlarında katkı ve işbirliği yapmalarına dönük etkinlikler planlama.

Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Türkiye’nin BİT Vizyonu Farkındalıklarıyla Öğretim Etkinlikleri Arasındaki İlişki

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 4, 981 - 999, 26.06.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı, İlköğretim Bilişim Teknolojileri (İÖBT) Öğretmenlerinin Türkiye’nin Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) vizyonu hakkındaki farkındalıkları ile BİT öğretim etkinlikleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin çeşitli illerinde çalışan ve çevrimiçi ortamdan kendisine ulaşan ölçeğe cevap veren 77 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada öncelikle Türkiye’nin BİT Vizyonu ve Stratejisi incelenmiş, sonra stratejileri destekleyen öğretim etkinlikleri belirlenmiştir. Belirlenen etkinlikler kullanılarak geliştirilen ölçek İÖBT öğretmenlerine çevrimiçi ortam üzerinden uygulanmıştır. Ayrıca Türkiye’nin BİT vizyonu konusunda daha fazla bilgi sahibi olmak isteyen öğretmenlerden yola çıkarak bir tartışma ortamı oluşturulmuş, çalışma grubundaki bütün öğretmenler ortama davet edilmiştir. Ortamda, Türkiye’nin BİT vizyonu üzerinde tartışmalar sürdürülmüştür. Ortam verilerinden nitel analizler yoluyla öğretmenlerin bakış açılarına ilişkin bazı ipuçları çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmada İÖBT öğretmenlerinin % 27.3’ünün BİT vizyonu hakkında bilgi sahibi olduğu, % 48.1’i kısmen bilgi sahibi olduğunu, % 24.7’sinin ise bilgi sahibi olmadığı belirlenmiştir. İÖBT öğretmenlerinin gerçekleştirdikleri öğretim etkinliklerinin Türkiye’nin BİT vizyonu hakkında bilgi sahibi olma durumuna göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür

Kaynakça

  • Akar, Ö. (2003). Bilgi toplumu sürecinde ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin vizyon geliştirme düzeyleri (Ankara ili örneği). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi Teftişi
  • Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Akgemci, T., Çelik, A. ve Ertuğrul, Ü.G. (2004). Vizyon Sahibi Örgütlerin Özellikleri: Konya Sanayi
  • İşletmelerinde Yapılan Bir Araştırma. Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 19. Akıncı, A. ve Seferoğlu, S. (2010). “Teknoloji Politikaları, Kurumsal Vizyon Çalışmaları Ve Eğitime
  • Yansımalar.” Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. Konya. Aydemir, N. (2000). Öğrenen Organizasyonların Oluşturulmasında Vizyon Paylaşımı, İktisat, İşletme, Finans Dergisi, 168.
  • Bozkurt V. (1996). Enformasyon Toplumu ve Türkiye, Sistem Yayıncılık.
  • Çakır, R. ve Yükseltürk, E. (2010). Bilgi Toplumu Olma Yolunda Öğrenen Organizasyonlar, Bilgi Yönetimi ve E-öğrenme Üzerine Teorik Bir Çözümleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18, 2, 501-512.
  • Çalık, T. (2010), Öğrenen Örgütler Olarak Eğitim Kurumları, http://yordam.manas.kg/ekitap/pdf/Manasdergi/sbd/sbd8/sbd-8-09.pdf adresinden 16.04.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Çelik, V. (1995). Eğitim Yöneticisinin Vizyon ve Misyonu. Eğitim Yönetimi Dergisi, 1, 1, 47-52.
  • Çengel, Y. A. (2005). AB Sürecinde Rasyonel Eğitime Geçiş: Vizyon ve Misyon. Milli Eğitim Dergisi, 167.
  • Çetin, S. (2009). Vizyon Yönetimi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22.
  • Demir, K. (2000). Vizyon Geliştirme Tutum Ölçeği. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 1.
  • Demiralay, R. ve Karadeniz, Ş. (2009). İlköğretimde Yaşam Boyu Öğrenme için Bilgi Okuryazarlığı
  • Becerilerinin Geliştirilmesi. Cypriot Journal of Educational Sciences, 2, 6. DPT (2008). Dünya Bilgi Toplumu Zirvesi Nihai Dokümanları 2003-2005. Bilgi Toplumu Dairesi. http://www.bilgitoplumu.gov.tr/Documents/1/Yayinlar/060100_DBTZNihaiDokumanlari.pdf adresinden 02011 tarihinde indirilmiştir.
  • DPT (2006). 2006-2010 Bilgi Toplumu Strateji Belgesi. http://www.bilgitoplumu.gov.tr/Documents/1/BT_Strateji/Diger/060500_BilgiToplumuStratejisi.pdf adresinden 20.04.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • DPT (2006), Dokuzuncu Kalkınma Planı (2007-2013), Bilim ve Teknoloji Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Ankara: DPT.
  • Durukan, F. (2006). Okul Yöneticisinin Vizyoner Liderlik Rolü, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 2.
  • Erçetin, Ş. (2000). Lider Sarmalında Vizyon. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Erdem, M. Ve Akkoyunlu, B. (2000). “Bilgi Çağında Toplumların Yerini Belirlemede Eğitim Sistemlerinin Rolü ve Öneriler.” Türkiye’nin Sorunlarına Çözüm Konferansı III. Ankara.
  • Erdem, M. Ve Akkoyunlu, B. (2002) Bilgi Okuryazarlığı Becerileri ve Bu Becerilerin Öğrencilere
  • Kazandırılması İçin Düzenlenecek Öğrenme Ortamlarının Özellikleri. Journal Of Qafqaz University, 9, 125- 132. GESCI (2009). ICT Teacher Professional Development Matrix and Planning Tool. Retrieved on 03-August- 2010 at URL http://www.gesci.org/assets/files/ICT-TPD%20Planning%20Guide.pdf
  • Gül, O. (1997). Öğretmenlerin Okul Müdürlerinin Vizyonlarını Algılama ve Paylaşma Düzeyleri (Ankara İli Yenimahalle İlçesi Örneği). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim
  • Dalı, Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Hargreaves, A. (2003). Teaching in the Knowledge Society: Education in the Age of Insecury. Amsterdam:
  • Teacher College Press. Harrıs, C. L. (2006). Shared Vision. Retrieved on 18-April-2011 at URL http://www.pyramidodi.com/papers/vision.pdf
  • Ökten, G. Ve Horzum, M.B. (2011). “Sınıf Öğretmenlerinin Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretimine Yönelik
  • Görüşleri Üzerine Nitel Bir Çalışma.” 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ: Türkiye. Özden, Y. (2000). Eğitimde Dönüşüm, Eğitimde Yeni Değerler, 3. Baskı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Senge, P. (2002). Beşinci Disiplin. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Timur, N. (2006). Stratejik Yönetim. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • TÜBİTAK (2005). Vizyon 2023 Teknoloji Öngörü Projesi, Eğitim ve İnsan Kaynakları Sonuç Raporu ve Strateji Belgesi. http://www.TÜBİTAK.gov.tr/TÜBİTAK_content_files/vizyon2023/eik/EIK_Sonuc_Raporu_ve_Strat_Be lg.pdf adresinden 22.06.2010 tarihinde indirilmiştir.
  • TÜBİTAK (2004a). Ulusal Bilim ve Teknoloji Politikaları, 2003–2023 Strateji Belgesi. http://www.TÜBİTAK.gov.tr/home.do?ot=1&sid=472&pid=468 adresinden 22 Haziran 2010 tarihinde indirilmiştir.
  • TÜBİTAK (2004b). Vizyon 2023 Teknoloji Öngörü Projesi, Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Sonuç Raporu. http://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files/vizyon2023/bit/bit_panel_sonuc_rapor.pdf adresinden 02011 tarihinde indirilmiştir. Yücel,
  • İ. H. (2003). Bilim Teknoloji Politikaları ve 21. Yüzyılın Toplumu. http://ekutup.dpt.gov.tr/bilim/yucelih/biltek04.pdf adresinden 15.06.2010 tarihinde indirilmiştir.
  • EK Türkiye’nin Bilgi Ve İletişim Teknolojileri (Bit) Vizyonu, Stratejisi Ve Öğretim Etkinlikleri Vizyon 2023 – Eğitim Türkiye'nin 2023 BİT vizyonu
  • Türkiye’nin BİT Stratejisi Örnek Öğretim Etkinliği Strateji 1 Bilişim ve Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri yetenek, beceri ve donanımlarını geliştirmenin ötesinde, bilgi çağının yaratıcı-yenilikçi uzmanları ve yetenekli bireyleri olabilmeleri yönünde mümkün olan en geniş imkânların yaratılmasına ve sürekliliğine özen gösterilmelidir. (TÜBİTAK, 2005: 62)
  • Uzaktan eğitimin yaygınlaşması ile birlikte, eğitimde görsel materyaller ve içerikleri öne çıkmış, hatta okul binalarının dışına çıkarak, gezerek ve Dünyayı tanımaya görerek öğrenme yaygınlaşmaya başlamıştır. Okullarda verilen eğitim hizmetiyle kazandırılan bilgi ve beceriler ile bunların gerçek hayattaki uygulama alanları arasındaki kopukluk giderilmelidir. (TÜBİTAK, 2005: 31)
  • Bir düşüncenin özgün bir ürüne dönüşmesi süreci, temel araştırma, uygulamalı araştırma, ürün ve üretim teknolojisi geliştirme, tasarım, tasarım doğrulama gibi aşamaları kapsar. “Gelişmiş ülke” olarak nitelendirilmek istiyorsak, bu aşamaların birbiriyle ilişkilendirilmesi sağlanmalıdır. (TÜBİTAK, 2005: 65)
  • Geleceğin Uzmanlık Alanları: Bilimin topluma yaygınlaştırılması (bilimsel düşünme bağlamında kullan) ve geleceğin uzmanlık alanları konusunda toplumun bilgilendirilmesi için gerekli mekanizmalar kurulmalı ve bu etkinliklere süreklilik kazandırılmalıdır. (TÜBİTAK, 2005: 87,109)
  • İlköğretim kademesinden başlayarak, yetenekli öğrencilerin bilim ve teknoloji alanına yönelmelerine olanak tanıyacak ve özendirecek düzenlemeler yapılmalı. (TÜBİTAK, 2005: 84) Farklı sosyal ve öğrenenlerin çevrimiçi tartışma ortamlarında katkı ve işbirliği yapmalarına dönük etkinlikler planlama.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pınar Mutlu Bu kişi benim

Mukaddes Erdem

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Mutlu, P., & Erdem, M. (2013). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Türkiye’nin BİT Vizyonu Farkındalıklarıyla Öğretim Etkinlikleri Arasındaki İlişki. İlköğretim Online, 12(4), 981-999.
AMA Mutlu P, Erdem M. Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Türkiye’nin BİT Vizyonu Farkındalıklarıyla Öğretim Etkinlikleri Arasındaki İlişki. İOO. Aralık 2013;12(4):981-999.
Chicago Mutlu, Pınar, ve Mukaddes Erdem. “Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Türkiye’nin BİT Vizyonu Farkındalıklarıyla Öğretim Etkinlikleri Arasındaki İlişki”. İlköğretim Online 12, sy. 4 (Aralık 2013): 981-99.
EndNote Mutlu P, Erdem M (01 Aralık 2013) Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Türkiye’nin BİT Vizyonu Farkındalıklarıyla Öğretim Etkinlikleri Arasındaki İlişki. İlköğretim Online 12 4 981–999.
IEEE P. Mutlu ve M. Erdem, “Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Türkiye’nin BİT Vizyonu Farkındalıklarıyla Öğretim Etkinlikleri Arasındaki İlişki”, İOO, c. 12, sy. 4, ss. 981–999, 2013.
ISNAD Mutlu, Pınar - Erdem, Mukaddes. “Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Türkiye’nin BİT Vizyonu Farkındalıklarıyla Öğretim Etkinlikleri Arasındaki İlişki”. İlköğretim Online 12/4 (Aralık 2013), 981-999.
JAMA Mutlu P, Erdem M. Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Türkiye’nin BİT Vizyonu Farkındalıklarıyla Öğretim Etkinlikleri Arasındaki İlişki. İOO. 2013;12:981–999.
MLA Mutlu, Pınar ve Mukaddes Erdem. “Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Türkiye’nin BİT Vizyonu Farkındalıklarıyla Öğretim Etkinlikleri Arasındaki İlişki”. İlköğretim Online, c. 12, sy. 4, 2013, ss. 981-99.
Vancouver Mutlu P, Erdem M. Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Türkiye’nin BİT Vizyonu Farkındalıklarıyla Öğretim Etkinlikleri Arasındaki İlişki. İOO. 2013;12(4):981-99.