The aim of this study is to detect the problems stemming from organizational structure and functioning of the inspection which reduce the efficacy of inspection of elementary school institutions and to offer scientific solutions to concerned managers. Qualitative research methods were used in the study. The data were obtained by qualitative interview, focus group interviews, observation, archive and document review. 20 elementary school inspectors, 10 elementary school principals and 15 elementary school in-field teachers and class teachers from ten different provinces participated in the study. Interview records of the researchers were analyzed by Nvivo 8 computer program and data were obtained. 18 different organizational obstacles were detected. Some of them are high workload, limited authority and excessive responsibilities of inspectors, irregular functioning of the rotation.
Bu çalışmanın amacı ilköğretimde yapılan denetimin etkililiğini azaltan, mevzuat ve işleyişten kaynaklanan sorunları tespit etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmaya on ayrı ilde görev yapan 20 eğitim müfettişi, 10 ilköğretim okulu müdürü ve 15 ilköğretim okulu branş ve sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırma verileri, görüşme, arşiv tarama ve belge inceleme yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Veriler NVivo 8 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, denetim sisteminin mevcut yönetsel, örgütsel yapı ve yasal prosedüründen kaynaklanan sorunlardan bazıları şunlardır: İl milli eğitim müdürlüğüne bağlı olarak çalışmak, eğitim müfettişlerinden sicil amirliği görevinin alınması, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak benzer işler yürüten bakanlık ve eğitim müfettişliklerinin ayrı ayrı yapılanması, eğitim müfettişlerinin iş yükünün çok fazla olması, müfettişlerin görev alanlarının geniş ve tanımsız olması, rotasyonun düzenli olarak işletilmemesi vb
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 12 Issue: 2 |