BibTex RIS Cite

Reward and Punishment Methods Used Elementary Teachers to Provide Classroom Discipline

Year 2013, Volume: 12 Issue: 1, 36 - 51, 01.03.2013

Abstract

The aim of this study was to determine how often elementary teachers (first five grades) use reward and punishment methods to provide classroom discipline and to clarify whether these methods show a significant difference in terms of some characteristics of the teachers, student and schools. The study was based on the opinions of 190 elementary teachers (first five grades) teaching in the schools in Şırnak, Turkey. The data in this study was collected by using a five likert-scale questionnaire which evaluated reward and punishment methods used to provide classroom discipline. The elementary teachers (first five grades) “mostly” used psychological and social rewards to provide classroom discipline and they “sometimes” used material rewards. As punishment methods, they “often” used psychological punishment and they “never” used social and physical punishment. Reward methods showed a significant difference according to the teachers’ sex. In addition, punishment methods showed a significant difference according to class size and area where teachers teach in (in a village/rural town or city centre).

References

  • Ada, Ş. ve Çetin Ö. M. (2002). Eğitim ve öğretim ortamında disiplin nedir? Ankara: Nobel Yayıncılık. Alkan, H. B. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin istenmeyen davranışlarla baş etme yöntemleri ve okulda şiddet. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde: Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Allen, D. (2005). An investigation of secondary educators’ knowledge and use of clasroom discipline management models. Unpublished master’s thesis, USA: Texas Woman’s University.
  • Aydın, B. (2001). İlköğretim okullarında sınıf disiplininin sağlanması. Yayınlanmamış doktora tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baysal, N. (2009). İlköğretim II. kademede görevli öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarına, bunların nedenlerine ve çözüm yollarına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Diyarbakır: Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çolak, M. (2005). Kütahya ili ilköğretim okullarında ödül ve ceza. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Manisa: Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dirik, K. (2002). İzmir ili ilköğretim okullarında ödül ve ceza. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Geiger, B. (2000). Discipline in k through 8th grade classrooms. Education, 121(2), 383-394.
  • Gözütok, D. (1993). Okulda dayak. Ankara: 72 Ofset.
  • Gündoğdu, H. (2007). İlköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin sınıf disiplinini sağlamada kullandıkları yöntemlerin öğrenciler üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hoffman L., Hutchinson J. & Reiss, E. (2009). On improving scholl climate: Reducing reliance on rewards and punihments. International Journal of Whole Schooling, 5(1), 13-24.
  • Humphreys, T. (1999). Disiplin nedir? Ne değildir? (Çev. B. Çelik). İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Korkmaz, İ. (2003). Sınıf yönetimi: İstenmeyen davranışların önlenmesi. Z. Kaya, (Ed.). Zeki Kaya). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Köktaş, Ş. K., ve Köktaş, V. (2007). Etkili sınıf yönetimi. Adana: Çukurova Üniversitesi Basımevi.
  • Kuzgun, Y. (1997). Rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Küçükahmet, L. (2003). Sınıf yönetiminde çağdaş yaklaşımlar. Ankara: Alkım Yayınları.
  • LaGrand, E. L. (1969). Discipline in the secondary school. New York: Parker Publishing Company Inc.
  • Marshall, M. (2005). Discipline witout stres, punishments or rewards. The Clearing House, 79(1), 51
  • Mendler, A. N. (1993). Discipline with dignity in the classroom: Seven principles. The Education Digest, 58(7).
  • Özdem, E. (2003). İlköğretim 1. kademesindeki öğretmenlerin sınıf disiplinine ilişkin görüşleri ve uygulamaları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Saban, A. (2002). Öğrenme öğretme süreci. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Savage, T. V. (1999). Teaching self-control through management and discipline. USA: Allyn & Bacon.
  • Taymaz, H. (1995). Okul yönetimi. Ankara: Saypa Yayıncılık.
  • Ünal, S. ve Ada, Ş. (2000). Sınıf yönetimi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Döner Sermaye İşletmesi Matbaası.

Sınıf Öğretmenlerinin Disiplini Sağlamada Kullandıkları Ödül ve Ceza Yöntemleri (Şırnak İli Örneği)

Year 2013, Volume: 12 Issue: 1, 36 - 51, 01.03.2013

Abstract

Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin disiplini sağlamada kullandıkları ödül ve ceza yöntemlerini ne sıklıkla kullandıklarını ve bu ödül ve ceza yöntemlerinin öğretmenlerin, öğrencilerin ve okulun bazı özeliklerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmada, Şırnak ilinde çalışan 190 sınıf öğretmeninin görüşleri yer almaktadır. Sınıf disiplininin sağlanmasında kullanılan ödül ve ceza yöntemlerinin belirlenmesinde ise beşli likert tipi ölçek kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, sınıf öğretmenleri sınıf disiplinini sağlamada psikolojik ve sosyal ödülleri “çoğunlukla”, maddi ödülleri ise “bazen” kullanmaktadırlar. Ceza yöntemlerinden psikolojik cezaları “sık sık” kullanmaktadırlar. Sosyal ve fiziksel cezaları ise “hiçbir zaman” kullanmamaktadırlar. Ödül yöntemleri, sınıf öğretmenlerinin cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık göstermiştir. Bunun yanında, ceza yöntemleri ise sınıftaki öğrenci sayısına ve öğretmenlerin köy/belde ya da şehir merkezinde çalışıyor olmalarına göre anlamlı farklılık göstermiştir

References

  • Ada, Ş. ve Çetin Ö. M. (2002). Eğitim ve öğretim ortamında disiplin nedir? Ankara: Nobel Yayıncılık. Alkan, H. B. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin istenmeyen davranışlarla baş etme yöntemleri ve okulda şiddet. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde: Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Allen, D. (2005). An investigation of secondary educators’ knowledge and use of clasroom discipline management models. Unpublished master’s thesis, USA: Texas Woman’s University.
  • Aydın, B. (2001). İlköğretim okullarında sınıf disiplininin sağlanması. Yayınlanmamış doktora tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baysal, N. (2009). İlköğretim II. kademede görevli öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarına, bunların nedenlerine ve çözüm yollarına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Diyarbakır: Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çolak, M. (2005). Kütahya ili ilköğretim okullarında ödül ve ceza. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Manisa: Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dirik, K. (2002). İzmir ili ilköğretim okullarında ödül ve ceza. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Geiger, B. (2000). Discipline in k through 8th grade classrooms. Education, 121(2), 383-394.
  • Gözütok, D. (1993). Okulda dayak. Ankara: 72 Ofset.
  • Gündoğdu, H. (2007). İlköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin sınıf disiplinini sağlamada kullandıkları yöntemlerin öğrenciler üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hoffman L., Hutchinson J. & Reiss, E. (2009). On improving scholl climate: Reducing reliance on rewards and punihments. International Journal of Whole Schooling, 5(1), 13-24.
  • Humphreys, T. (1999). Disiplin nedir? Ne değildir? (Çev. B. Çelik). İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Korkmaz, İ. (2003). Sınıf yönetimi: İstenmeyen davranışların önlenmesi. Z. Kaya, (Ed.). Zeki Kaya). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Köktaş, Ş. K., ve Köktaş, V. (2007). Etkili sınıf yönetimi. Adana: Çukurova Üniversitesi Basımevi.
  • Kuzgun, Y. (1997). Rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Küçükahmet, L. (2003). Sınıf yönetiminde çağdaş yaklaşımlar. Ankara: Alkım Yayınları.
  • LaGrand, E. L. (1969). Discipline in the secondary school. New York: Parker Publishing Company Inc.
  • Marshall, M. (2005). Discipline witout stres, punishments or rewards. The Clearing House, 79(1), 51
  • Mendler, A. N. (1993). Discipline with dignity in the classroom: Seven principles. The Education Digest, 58(7).
  • Özdem, E. (2003). İlköğretim 1. kademesindeki öğretmenlerin sınıf disiplinine ilişkin görüşleri ve uygulamaları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Saban, A. (2002). Öğrenme öğretme süreci. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Savage, T. V. (1999). Teaching self-control through management and discipline. USA: Allyn & Bacon.
  • Taymaz, H. (1995). Okul yönetimi. Ankara: Saypa Yayıncılık.
  • Ünal, S. ve Ada, Ş. (2000). Sınıf yönetimi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Döner Sermaye İşletmesi Matbaası.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Faik Yılmaz This is me

Emine Babaoğlan This is me

Publication Date March 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Yılmaz, F., & Babaoğlan, E. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Disiplini Sağlamada Kullandıkları Ödül ve Ceza Yöntemleri (Şırnak İli Örneği). İlköğretim Online, 12(1), 36-51.
AMA Yılmaz F, Babaoğlan E. Sınıf Öğretmenlerinin Disiplini Sağlamada Kullandıkları Ödül ve Ceza Yöntemleri (Şırnak İli Örneği). EEO. March 2013;12(1):36-51.
Chicago Yılmaz, Faik, and Emine Babaoğlan. “Sınıf Öğretmenlerinin Disiplini Sağlamada Kullandıkları Ödül Ve Ceza Yöntemleri (Şırnak İli Örneği)”. İlköğretim Online 12, no. 1 (March 2013): 36-51.
EndNote Yılmaz F, Babaoğlan E (March 1, 2013) Sınıf Öğretmenlerinin Disiplini Sağlamada Kullandıkları Ödül ve Ceza Yöntemleri (Şırnak İli Örneği). İlköğretim Online 12 1 36–51.
IEEE F. Yılmaz and E. Babaoğlan, “Sınıf Öğretmenlerinin Disiplini Sağlamada Kullandıkları Ödül ve Ceza Yöntemleri (Şırnak İli Örneği)”, EEO, vol. 12, no. 1, pp. 36–51, 2013.
ISNAD Yılmaz, Faik - Babaoğlan, Emine. “Sınıf Öğretmenlerinin Disiplini Sağlamada Kullandıkları Ödül Ve Ceza Yöntemleri (Şırnak İli Örneği)”. İlköğretim Online 12/1 (March 2013), 36-51.
JAMA Yılmaz F, Babaoğlan E. Sınıf Öğretmenlerinin Disiplini Sağlamada Kullandıkları Ödül ve Ceza Yöntemleri (Şırnak İli Örneği). EEO. 2013;12:36–51.
MLA Yılmaz, Faik and Emine Babaoğlan. “Sınıf Öğretmenlerinin Disiplini Sağlamada Kullandıkları Ödül Ve Ceza Yöntemleri (Şırnak İli Örneği)”. İlköğretim Online, vol. 12, no. 1, 2013, pp. 36-51.
Vancouver Yılmaz F, Babaoğlan E. Sınıf Öğretmenlerinin Disiplini Sağlamada Kullandıkları Ödül ve Ceza Yöntemleri (Şırnak İli Örneği). EEO. 2013;12(1):36-51.