Research Article
BibTex RIS Cite

A Comparison of Preschool Teacher Training Programs in the UK, Germany, France, Italy, Russia and Turkey

Year 2012, Volume: 11 Issue: 3, 660 - 670, 26.06.2012

Abstract

This study examines preschool teacher training program models in the UK, Germany, France, Italy
and Russia, compares them with the preschool teacher training programs in Turkey, and makes some suggestions.
The study employs a horizontal approach to be able to make the comparisons, a frequently used method in education
studies. As data sources, web sites of various universities in the six countries under study, as well as scholarly
articles and theses, were used

References

  • Balcı, A. (2009). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Baysal, Z.N. (2009). Eğitim yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere bir bakış. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Cramer, J. F., Browne, G. S. (1982). Çağdaş eğitim milli eğitim sistemleri üzerine bir inceleme. (Çev. Oğuzkan, F). İstanbul: Milli Eğitim Yayınları.
  • Gözütok, D. (2001). Program değerlendirme. M. Gültekin (Ed.). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2010). Gelecek için eğitim. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Erginer, A. (2009). Avrupa birliği eğitim sistemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kantos, Z.E. (2009). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. A.Balcı (Ed.). Federal Almanya Cumhuriyeti Eğitim Sistemi. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana
  • King, E. (1979). Other schools and ours comparative studies for today. London: Holt. Koehl, R.
  • Kıran, A. E. (1995). Fransız öğretim sisteminde öğretmen yetiştirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11: 163-169.
  • Lauterbach, U., Mitter, W. (1998). Theory and methodology of international comparisons Vocational Education And Training – The European Research Field Background Report – c. II. s.3-38. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities. ISBN 92-828-36142
  • Neff, K., A. Lauwerys, J. A., Varış, F. (1979). Mukayeseli eğitim Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Okçabol, R.(2005). Öğretmen yetiştirme sistemimiz. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Şimşek, H. ( 1997). 21. Yüzyılın eşiğinde, paradigmalar savaşı, kaostaki Türkiye. İstanbul: Sistem Yayınları.
  • Tight, M. (1994). Models of part-time higher education: Canada and the United Kingdom, Comparative Education, 30(3): 183–192.
  • Topbaş, E. (2004). Fransa’da öğretmen eğitimi: Öğretmen yetiştirme enstitüleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1) (6782).
  • Türkoğlu, A. (1998). Karşılaştırmalı eğitim: dünya ülkelerinden örneklerle. Adana: Baki Kitabevi.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2006), Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Kitabevi.
  • Yüksel, İ., Sağlam, M. (2012). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Yüksel, S. (2011). Türk üniversitelerinde eğitim fakülteleri ve öğretmen yetiştirme. Ankara: Pegem Yayınları.
  • http://www.meb.gov.tr. 16.06.2011.
  • http://www.eng.unibo.it/PortaleEn/Academic+programmes/Courses/ListingCoursesXP.htm 02.05.2011.
  • http://www.roehampton.ac.uk/undegraduate-courses/index.html 03.05.2011.
  • http://www.mpgu.edu/umo/standarty/030900/030900pl.htm.03.05.2011
  • http://www.ph-ludwigsburg.de/fileadmin/subsites/1b-ewxx-t
  • PH_EFH_Lubu_Doku3_Studienverlaufsplan1.p. 28.04.2011.
  • http://www.international-office.fh-koeln.de /english/ faculties /overview/ f01 / institutes / u / 01525. php. 02.05.2011.
  • http://www.atauni.edu.tr. 01.05.2011
  • http://www.paris.iufm.fr/IMG / pdf_Master_Professeur_des_ecoles_-_Paris.pdf). 16.05.2011

Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması

Year 2012, Volume: 11 Issue: 3, 660 - 670, 26.06.2012

Abstract

Bu araştırmada; Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya ve Rusya’daki okul öncesi öğretmen yetiştirme program modelleri incelenmiş, bu modellerin Türkiye’deki okul öncesi öğretmen yetiştirme programları ile karşılaştırması yapılarak birtakım değerlendirmelerde bulunulmuştur. Araştırma yapılırken, karşılaştırma yapabilmek amacıyla eğitim araştırmalarında sıkça kullanılan yatay yaklaşım anlayışı kullanılmıştır. Araştırma kapsamına alınan altı ülkedeki çeşitli üniversitelerin web sayfalarının yanısıra konu ile ilgili ulaşılabilen makale ve tezlerden de yararlanılmıştır.

References

  • Balcı, A. (2009). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Baysal, Z.N. (2009). Eğitim yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere bir bakış. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Cramer, J. F., Browne, G. S. (1982). Çağdaş eğitim milli eğitim sistemleri üzerine bir inceleme. (Çev. Oğuzkan, F). İstanbul: Milli Eğitim Yayınları.
  • Gözütok, D. (2001). Program değerlendirme. M. Gültekin (Ed.). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2010). Gelecek için eğitim. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Erginer, A. (2009). Avrupa birliği eğitim sistemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kantos, Z.E. (2009). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. A.Balcı (Ed.). Federal Almanya Cumhuriyeti Eğitim Sistemi. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana
  • King, E. (1979). Other schools and ours comparative studies for today. London: Holt. Koehl, R.
  • Kıran, A. E. (1995). Fransız öğretim sisteminde öğretmen yetiştirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11: 163-169.
  • Lauterbach, U., Mitter, W. (1998). Theory and methodology of international comparisons Vocational Education And Training – The European Research Field Background Report – c. II. s.3-38. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities. ISBN 92-828-36142
  • Neff, K., A. Lauwerys, J. A., Varış, F. (1979). Mukayeseli eğitim Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Okçabol, R.(2005). Öğretmen yetiştirme sistemimiz. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Şimşek, H. ( 1997). 21. Yüzyılın eşiğinde, paradigmalar savaşı, kaostaki Türkiye. İstanbul: Sistem Yayınları.
  • Tight, M. (1994). Models of part-time higher education: Canada and the United Kingdom, Comparative Education, 30(3): 183–192.
  • Topbaş, E. (2004). Fransa’da öğretmen eğitimi: Öğretmen yetiştirme enstitüleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1) (6782).
  • Türkoğlu, A. (1998). Karşılaştırmalı eğitim: dünya ülkelerinden örneklerle. Adana: Baki Kitabevi.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2006), Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Kitabevi.
  • Yüksel, İ., Sağlam, M. (2012). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Yüksel, S. (2011). Türk üniversitelerinde eğitim fakülteleri ve öğretmen yetiştirme. Ankara: Pegem Yayınları.
  • http://www.meb.gov.tr. 16.06.2011.
  • http://www.eng.unibo.it/PortaleEn/Academic+programmes/Courses/ListingCoursesXP.htm 02.05.2011.
  • http://www.roehampton.ac.uk/undegraduate-courses/index.html 03.05.2011.
  • http://www.mpgu.edu/umo/standarty/030900/030900pl.htm.03.05.2011
  • http://www.ph-ludwigsburg.de/fileadmin/subsites/1b-ewxx-t
  • PH_EFH_Lubu_Doku3_Studienverlaufsplan1.p. 28.04.2011.
  • http://www.international-office.fh-koeln.de /english/ faculties /overview/ f01 / institutes / u / 01525. php. 02.05.2011.
  • http://www.atauni.edu.tr. 01.05.2011
  • http://www.paris.iufm.fr/IMG / pdf_Master_Professeur_des_ecoles_-_Paris.pdf). 16.05.2011
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Adnan Küçükoğlu

Emine Kızıltaş This is me

Publication Date June 26, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 11 Issue: 3

Cite

APA Küçükoğlu, A., & Kızıltaş, E. (2012). Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. İlköğretim Online, 11(3), 660-670.
AMA Küçükoğlu A, Kızıltaş E. Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. EEO. September 2012;11(3):660-670.
Chicago Küçükoğlu, Adnan, and Emine Kızıltaş. “Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya Ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması”. İlköğretim Online 11, no. 3 (September 2012): 660-70.
EndNote Küçükoğlu A, Kızıltaş E (September 1, 2012) Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. İlköğretim Online 11 3 660–670.
IEEE A. Küçükoğlu and E. Kızıltaş, “Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması”, EEO, vol. 11, no. 3, pp. 660–670, 2012.
ISNAD Küçükoğlu, Adnan - Kızıltaş, Emine. “Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya Ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması”. İlköğretim Online 11/3 (September 2012), 660-670.
JAMA Küçükoğlu A, Kızıltaş E. Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. EEO. 2012;11:660–670.
MLA Küçükoğlu, Adnan and Emine Kızıltaş. “Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya Ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması”. İlköğretim Online, vol. 11, no. 3, 2012, pp. 660-7.
Vancouver Küçükoğlu A, Kızıltaş E. Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. EEO. 2012;11(3):660-7.