Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Comparison of Preschool Teacher Training Programs in the UK, Germany, France, Italy, Russia and Turkey

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 3, 660 - 670, 26.06.2012

Öz

This study examines preschool teacher training program models in the UK, Germany, France, Italy
and Russia, compares them with the preschool teacher training programs in Turkey, and makes some suggestions.
The study employs a horizontal approach to be able to make the comparisons, a frequently used method in education
studies. As data sources, web sites of various universities in the six countries under study, as well as scholarly
articles and theses, were used

Kaynakça

  • Balcı, A. (2009). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Baysal, Z.N. (2009). Eğitim yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere bir bakış. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Cramer, J. F., Browne, G. S. (1982). Çağdaş eğitim milli eğitim sistemleri üzerine bir inceleme. (Çev. Oğuzkan, F). İstanbul: Milli Eğitim Yayınları.
  • Gözütok, D. (2001). Program değerlendirme. M. Gültekin (Ed.). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2010). Gelecek için eğitim. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Erginer, A. (2009). Avrupa birliği eğitim sistemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kantos, Z.E. (2009). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. A.Balcı (Ed.). Federal Almanya Cumhuriyeti Eğitim Sistemi. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana
  • King, E. (1979). Other schools and ours comparative studies for today. London: Holt. Koehl, R.
  • Kıran, A. E. (1995). Fransız öğretim sisteminde öğretmen yetiştirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11: 163-169.
  • Lauterbach, U., Mitter, W. (1998). Theory and methodology of international comparisons Vocational Education And Training – The European Research Field Background Report – c. II. s.3-38. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities. ISBN 92-828-36142
  • Neff, K., A. Lauwerys, J. A., Varış, F. (1979). Mukayeseli eğitim Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Okçabol, R.(2005). Öğretmen yetiştirme sistemimiz. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Şimşek, H. ( 1997). 21. Yüzyılın eşiğinde, paradigmalar savaşı, kaostaki Türkiye. İstanbul: Sistem Yayınları.
  • Tight, M. (1994). Models of part-time higher education: Canada and the United Kingdom, Comparative Education, 30(3): 183–192.
  • Topbaş, E. (2004). Fransa’da öğretmen eğitimi: Öğretmen yetiştirme enstitüleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1) (6782).
  • Türkoğlu, A. (1998). Karşılaştırmalı eğitim: dünya ülkelerinden örneklerle. Adana: Baki Kitabevi.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2006), Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Kitabevi.
  • Yüksel, İ., Sağlam, M. (2012). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Yüksel, S. (2011). Türk üniversitelerinde eğitim fakülteleri ve öğretmen yetiştirme. Ankara: Pegem Yayınları.
  • http://www.meb.gov.tr. 16.06.2011.
  • http://www.eng.unibo.it/PortaleEn/Academic+programmes/Courses/ListingCoursesXP.htm 02.05.2011.
  • http://www.roehampton.ac.uk/undegraduate-courses/index.html 03.05.2011.
  • http://www.mpgu.edu/umo/standarty/030900/030900pl.htm.03.05.2011
  • http://www.ph-ludwigsburg.de/fileadmin/subsites/1b-ewxx-t
  • PH_EFH_Lubu_Doku3_Studienverlaufsplan1.p. 28.04.2011.
  • http://www.international-office.fh-koeln.de /english/ faculties /overview/ f01 / institutes / u / 01525. php. 02.05.2011.
  • http://www.atauni.edu.tr. 01.05.2011
  • http://www.paris.iufm.fr/IMG / pdf_Master_Professeur_des_ecoles_-_Paris.pdf). 16.05.2011

Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 3, 660 - 670, 26.06.2012

Öz

Bu araştırmada; Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya ve Rusya’daki okul öncesi öğretmen yetiştirme program modelleri incelenmiş, bu modellerin Türkiye’deki okul öncesi öğretmen yetiştirme programları ile karşılaştırması yapılarak birtakım değerlendirmelerde bulunulmuştur. Araştırma yapılırken, karşılaştırma yapabilmek amacıyla eğitim araştırmalarında sıkça kullanılan yatay yaklaşım anlayışı kullanılmıştır. Araştırma kapsamına alınan altı ülkedeki çeşitli üniversitelerin web sayfalarının yanısıra konu ile ilgili ulaşılabilen makale ve tezlerden de yararlanılmıştır.

Kaynakça

  • Balcı, A. (2009). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Baysal, Z.N. (2009). Eğitim yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere bir bakış. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Cramer, J. F., Browne, G. S. (1982). Çağdaş eğitim milli eğitim sistemleri üzerine bir inceleme. (Çev. Oğuzkan, F). İstanbul: Milli Eğitim Yayınları.
  • Gözütok, D. (2001). Program değerlendirme. M. Gültekin (Ed.). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2010). Gelecek için eğitim. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Erginer, A. (2009). Avrupa birliği eğitim sistemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kantos, Z.E. (2009). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. A.Balcı (Ed.). Federal Almanya Cumhuriyeti Eğitim Sistemi. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana
  • King, E. (1979). Other schools and ours comparative studies for today. London: Holt. Koehl, R.
  • Kıran, A. E. (1995). Fransız öğretim sisteminde öğretmen yetiştirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11: 163-169.
  • Lauterbach, U., Mitter, W. (1998). Theory and methodology of international comparisons Vocational Education And Training – The European Research Field Background Report – c. II. s.3-38. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities. ISBN 92-828-36142
  • Neff, K., A. Lauwerys, J. A., Varış, F. (1979). Mukayeseli eğitim Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Okçabol, R.(2005). Öğretmen yetiştirme sistemimiz. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Şimşek, H. ( 1997). 21. Yüzyılın eşiğinde, paradigmalar savaşı, kaostaki Türkiye. İstanbul: Sistem Yayınları.
  • Tight, M. (1994). Models of part-time higher education: Canada and the United Kingdom, Comparative Education, 30(3): 183–192.
  • Topbaş, E. (2004). Fransa’da öğretmen eğitimi: Öğretmen yetiştirme enstitüleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1) (6782).
  • Türkoğlu, A. (1998). Karşılaştırmalı eğitim: dünya ülkelerinden örneklerle. Adana: Baki Kitabevi.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2006), Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Kitabevi.
  • Yüksel, İ., Sağlam, M. (2012). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Yüksel, S. (2011). Türk üniversitelerinde eğitim fakülteleri ve öğretmen yetiştirme. Ankara: Pegem Yayınları.
  • http://www.meb.gov.tr. 16.06.2011.
  • http://www.eng.unibo.it/PortaleEn/Academic+programmes/Courses/ListingCoursesXP.htm 02.05.2011.
  • http://www.roehampton.ac.uk/undegraduate-courses/index.html 03.05.2011.
  • http://www.mpgu.edu/umo/standarty/030900/030900pl.htm.03.05.2011
  • http://www.ph-ludwigsburg.de/fileadmin/subsites/1b-ewxx-t
  • PH_EFH_Lubu_Doku3_Studienverlaufsplan1.p. 28.04.2011.
  • http://www.international-office.fh-koeln.de /english/ faculties /overview/ f01 / institutes / u / 01525. php. 02.05.2011.
  • http://www.atauni.edu.tr. 01.05.2011
  • http://www.paris.iufm.fr/IMG / pdf_Master_Professeur_des_ecoles_-_Paris.pdf). 16.05.2011
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adnan Küçükoğlu

Emine Kızıltaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Küçükoğlu, A., & Kızıltaş, E. (2012). Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. İlköğretim Online, 11(3), 660-670.
AMA Küçükoğlu A, Kızıltaş E. Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. İOO. Eylül 2012;11(3):660-670.
Chicago Küçükoğlu, Adnan, ve Emine Kızıltaş. “Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya Ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması”. İlköğretim Online 11, sy. 3 (Eylül 2012): 660-70.
EndNote Küçükoğlu A, Kızıltaş E (01 Eylül 2012) Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. İlköğretim Online 11 3 660–670.
IEEE A. Küçükoğlu ve E. Kızıltaş, “Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması”, İOO, c. 11, sy. 3, ss. 660–670, 2012.
ISNAD Küçükoğlu, Adnan - Kızıltaş, Emine. “Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya Ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması”. İlköğretim Online 11/3 (Eylül 2012), 660-670.
JAMA Küçükoğlu A, Kızıltaş E. Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. İOO. 2012;11:660–670.
MLA Küçükoğlu, Adnan ve Emine Kızıltaş. “Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya Ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması”. İlköğretim Online, c. 11, sy. 3, 2012, ss. 660-7.
Vancouver Küçükoğlu A, Kızıltaş E. Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. İOO. 2012;11(3):660-7.