This study examines preschool teacher training program models in the UK, Germany, France, Italy
and Russia, compares them with the preschool teacher training programs in Turkey, and makes some suggestions.
The study employs a horizontal approach to be able to make the comparisons, a frequently used method in education
studies. As data sources, web sites of various universities in the six countries under study, as well as scholarly
articles and theses, were used
Preschool Teaching Training Program ECTS (European Credit Transfer System).
Bu araştırmada; Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya ve Rusya’daki okul öncesi öğretmen yetiştirme program modelleri incelenmiş, bu modellerin Türkiye’deki okul öncesi öğretmen yetiştirme programları ile karşılaştırması yapılarak birtakım değerlendirmelerde bulunulmuştur. Araştırma yapılırken, karşılaştırma yapabilmek amacıyla eğitim araştırmalarında sıkça kullanılan yatay yaklaşım anlayışı kullanılmıştır. Araştırma kapsamına alınan altı ülkedeki çeşitli üniversitelerin web sayfalarının yanısıra konu ile ilgili ulaşılabilen makale ve tezlerden de yararlanılmıştır.
Okul Öncesi Öğretmenliği Öğretim Programı AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 3 |