Supplemental reading classes can be described as classes that are provided for students who struggle
in reading. The purpose of this study was to describe the characteristics of high school supplemental reading classes
that were developed to support struggling readers in the United States of America. All data in the study was collected
by a questionnaire that was developed by the researcher in order to describe the characteristics of high school
supplemental reading classes. The questionnaire included 32 questions. All the participating schools were selected
from the State of Wisconsin. A total of 223 teachers in 116 schools participated in the study. A total of 126 teachers
completed and returned the questionnaire. The main findings of this study indicated that the availability of
supplemental reading classes in American public high schools is limited and characteristics of reading instruction in
these classes vary (e.g., student selection, assessment methods). Findings of the study are discussed and
recommendations for developing a similar supplemental reading class in other high schools are provided.
Okuma becerisini arttırmaya yönelik destek sınıfları okuma becerisi zayıf olan öğrencilere bu becerilerini
geliştirmek amacıyla çeşitli destek hizmetlerinin sağlandığı sınıflar olarak tanımlanabilir. Bu araştırmanın
amacı, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki devlet liselerinde, okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma
becerilerini arttırmak amacıyla oluşturulmuş destek sınıflarının özelliklerinin betimlenmesidir.
Araştırmanın verileri, destek sınıflarında çalışan öğretmenlerin bu sınıflarda kullandıkları yöntemleri
ortaya çıkarmak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen ve 32 sorudan oluşan anket ile toplanmıştır.
Destek sınıflarının tamamı Amerikanın Wisconsin eyaletindeki okullardan seçilmiştir. Belirlenen 116
devlet lisesinde, destek sınıflarında görev yapan 223 öğretmene araştırma anketi gönderilmiştir. Anket
gönderilen öğretmenlerden 126’sı anketi cevaplayarak geri göndermiştir. Bulgulara göre okullardaki
okuma becerisini destekleyen sınıflar sınırlı sayıdadır. Ayrıca, bu sınıfların genel özellikleri okuldan okula
değişebilmektedir (öğrenci seçimi, değerlendirme teknikleri gibi). Araştırmanın bulguları tartışılarak, bu
tür sınıfların diğer okullarda da açılması sürecinde yardımcı olacağı düşünülen öneriler sunulmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 11 Issue: 3 |