Araştırmanın amacı, drama dersini almış öğretmen adaylarının dramaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve bu dersi almış olan öğretmen adaylarının bu derse yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışma, tarama modeline uygun olarak, 2008–2009 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 222 öğrenci üzerinde gerçekleşmiştir. Gruplara “Yaratıcı drama derslerine ilişkin tutum ölçeği” uygulanmıştır. Bunun yanında drama dersine ilişkin sorunları ve öğretmen adaylarının bu derse ilişkin beklentilerini öğrenmeye yönelik olarak 14 öğretmen adayı ile görüşme yapılmıştır. Araştırmanın sonunda ise, cinsiyet ve akademik not ortalamasına göre öğretmen adaylarının tutum puanları arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Ancak anabilim dalları arasında öğrencilerin drama dersine ilişkin tutum puanlarında fen bilgisi öğretmenliği lehine anlamlı fark görülmüştür. Ayrıca yapılan görüşmeler sonucunda drama dersine ilişkin sorunlar dile getirilmekle birlikte, etkili kullanıldığında kalıcı öğrenme sağladığı, kendine güveni, hayal gücünü ve yaratıcılığı geliştirdiği, eğlenerek öğrenmeyi sağladığı, iletişim becerilerini artırdığı öğretmen adaylarınca dile getirilmiştir
The purpose of this research was to investigate the attitudes of prospective teachers toward drama
program implemented in a public university. Both quantitative and qualitative methodologies were benefited in this
study. Two hundred and twenty-two prospective teachers from Classroom Teaching, Science Education, Early
Childhood and Turkish Language Education departments participated into the survey. An attitude scale for
prospective teachers toward drama course was administered to all participants. Then, face-to-face voluntary
interviews were done with 14 prospective teachers from all departments, in order to gather information about their
perceptions concerning several issues in drama education. The results of the t test and ANOVA indicated that there
are no statistical differences between the attitudes of prospective teachers toward drama, considering gender and
academic achievement scores. However, a meaningful difference was observed with regard to departmental variable,
in favor of Science Education Department. Although certain problems were emphasized within the implementation
of the course, the analysis of the interviews generally showed that drama education was effective in permanence of
learning, providing positive learning atmosphere, developing communication skills, and positive (affective) attitudes
such as self-trust, imagination when effectively implemented.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 2 |