Bu çalışmayla, birleştirilmiş sınıflarda zorunlu İngilizce dersinin yürütülmesine ilişkin öğretmen görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada sınıf öğretmenliği mezunu 5 erkek 5 kadın olmak üzere toplam 10 öğretmen ile görüşmeler yapılmış ve elde edilen veriler nitel analiz tekniklerine uygun olarak çözümlenmiştir. Araştırmaya ilişkin verilerin toplanmasında, 10 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde, birleştirilmiş sınıflarda İngilizce derslerini yürüten sınıf öğretmenlerinin kendilerini bu alanda yetersiz gördüklerini, bunun nedeninin İngilizcenin kendi branşları olmaması ve bu konuda herhangi bir ders almamaları olarak tespit edilmiştir. Öğretmenlerin birleştirilmiş sınıflarda yaşadıkları diğer bir sınırlılık da sınıfların birleşik ve programın müstakil sınıflara göre yapılmasıdır. Öğretmenler zamanın sınırlı olması nedeniyle materyal hazırlamakta güçlük çektiklerini böylece öğrencilere görsel araçlar sunamadıklarını ifade etmişlerdir. Ancak tüm bu engeller öğretmenlerin yabancı dilin zorunlu olması gerektiği görüşlerini olumsuz yönde etkilememiştir. Araştırmanın sonucunda, birleştirilmiş sınıflarda İngilizce derslerini ya branş öğretmenlerinin ya da İngilizce öğretebilecek yeterlilikte olan sınıf öğretmenlerinin yürütmesi gerektiği ortaya çıkmıştır
The aim of this research was to determine the teachers’ views with regard to teaching English as a
foreign language in multigraded classrooms. The participants of the study consisted of ten (five females and five
males) class teachers. They were all graduated from Faculty of Education. Semi-structured interview form was
used as a data gathering tool in research. As a summary, when findings of this study were examined, it was seen
that class teachers had difficulty in teaching English due to many factors. Among these factors, the most
important was that they did not know English as well as a foreign language teacher. Insufficient time and
material were also the most noted barriers to teaching in multigraded classrooms.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 2 |