-
Bu çalışmada, ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin gelişimsel rehberliğe dayalı olarak, hem beş psikososyal gelişim alanıyla ilgili kavramları hem de Malazgirt ve Dandanakan Savaşı’nı daha iyi öğrenebilmesi için örnek beş etkinlik sunulmuştur. İlköğretim altıncı sınıflarda Sosyal Bilgiler dersi kapsamında kişisel/sosyal yeterliklerin kazandırılması amacıyla geliştirilen bu program, ders öğretmeninin ve öğrencilerin rehberlik ihtiyaçlarını belirleme anketini doldurması ve öğretmenin istekleri sonucunda elde edilen veriler göz önünde bulundurularak geliştirilmiş, müfredatla kaynaştırılarak oluşturulmuştur. Programın, öğrencilerin sinerji kavramını öğrenmesine, yaşama aktarabilmelerine ve insan ilişkilerdeki önemini anlamalarına; geribildirim vermeyi öğrenmelerine, geribildirimin iletişimdeki yeri ve önemini anlamalarına, geribildirimin çatışmayı önlemedeki yerini fark etmelerine; ekip çalışmasının önemini anlamalarına ve son olarak da ekip çalışmasının sorun çözümündeki önemini anlamalarına ilişkin farkındalık kazandırdığı ve Malazgirt ve Dandanakan Savaşı’nı daha iyi öğrenmelerine yardımcı olduğu düşünülmektedir
Kapsamlı gelişimsel rehberlik Psikososyal gelişim alanları Malazgirt Savaşı Dandanakan Savaşı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 2 |