Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı Bağlamında Geliştirilen Bir Etkinlik Örneği: Psikososyal Gelişim Alanları

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 2, 10 - 21, 26.06.2011

Öz

-

Kaynakça

  • Akman, Y. (1994) Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik servislerinde verilen konsültasyon hizmetlerinin yeri ve önemi. 1. Eğitim Bilimleri Kongresi Kitabı, Cilt 3, s. 984-993, Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • Aydın, G. (1990). Temel eğitimde rehberlik ve psikolojik danışmanın önemi. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, I; 1: 39-44.
  • Kuzgun, Y. (1992). İlköğretimde rehberlik. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 8, ss. 39-42
  • Kuzgun, Y. (1992). Rehberlik ve Psikolojik Danışma (Üçüncü baskı), Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Yeşilyaprak, B. (2002) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, (Editör; 12.baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yeşilyaprak, B. (2006). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri (14. Baskı) Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yeşilyaprak, B. (2007). İlköğretimde Gelişimsel Rehberlik. İstanbul, Morpa Yayınları.

Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı Bağlamında Geliştirilen Bir Etkinlik Örneği: Psikososyal Gelişim Alanları

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 2, 10 - 21, 26.06.2011

Öz

Bu çalışmada, ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin gelişimsel rehberliğe dayalı olarak, hem beş psikososyal gelişim alanıyla ilgili kavramları hem de Malazgirt ve Dandanakan Savaşı’nı daha iyi öğrenebilmesi için örnek beş etkinlik sunulmuştur. İlköğretim altıncı sınıflarda Sosyal Bilgiler dersi kapsamında kişisel/sosyal yeterliklerin kazandırılması amacıyla geliştirilen bu program, ders öğretmeninin ve öğrencilerin rehberlik ihtiyaçlarını belirleme anketini doldurması ve öğretmenin istekleri sonucunda elde edilen veriler göz önünde bulundurularak geliştirilmiş, müfredatla kaynaştırılarak oluşturulmuştur. Programın, öğrencilerin sinerji kavramını öğrenmesine, yaşama aktarabilmelerine ve insan ilişkilerdeki önemini anlamalarına; geribildirim vermeyi öğrenmelerine, geribildirimin iletişimdeki yeri ve önemini anlamalarına, geribildirimin çatışmayı önlemedeki yerini fark etmelerine; ekip çalışmasının önemini anlamalarına ve son olarak da ekip çalışmasının sorun çözümündeki önemini anlamalarına ilişkin farkındalık kazandırdığı ve Malazgirt ve Dandanakan Savaşı’nı daha iyi öğrenmelerine yardımcı olduğu düşünülmektedir

Kaynakça

  • Akman, Y. (1994) Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik servislerinde verilen konsültasyon hizmetlerinin yeri ve önemi. 1. Eğitim Bilimleri Kongresi Kitabı, Cilt 3, s. 984-993, Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • Aydın, G. (1990). Temel eğitimde rehberlik ve psikolojik danışmanın önemi. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, I; 1: 39-44.
  • Kuzgun, Y. (1992). İlköğretimde rehberlik. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 8, ss. 39-42
  • Kuzgun, Y. (1992). Rehberlik ve Psikolojik Danışma (Üçüncü baskı), Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Yeşilyaprak, B. (2002) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, (Editör; 12.baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yeşilyaprak, B. (2006). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri (14. Baskı) Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yeşilyaprak, B. (2007). İlköğretimde Gelişimsel Rehberlik. İstanbul, Morpa Yayınları.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Atak

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Atak, H. (2011). Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı Bağlamında Geliştirilen Bir Etkinlik Örneği: Psikososyal Gelişim Alanları. İlköğretim Online, 10(2), 10-21.
AMA Atak H. Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı Bağlamında Geliştirilen Bir Etkinlik Örneği: Psikososyal Gelişim Alanları. İOO. Haziran 2011;10(2):10-21.
Chicago Atak, Hasan. “Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı Bağlamında Geliştirilen Bir Etkinlik Örneği: Psikososyal Gelişim Alanları”. İlköğretim Online 10, sy. 2 (Haziran 2011): 10-21.
EndNote Atak H (01 Haziran 2011) Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı Bağlamında Geliştirilen Bir Etkinlik Örneği: Psikososyal Gelişim Alanları. İlköğretim Online 10 2 10–21.
IEEE H. Atak, “Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı Bağlamında Geliştirilen Bir Etkinlik Örneği: Psikososyal Gelişim Alanları”, İOO, c. 10, sy. 2, ss. 10–21, 2011.
ISNAD Atak, Hasan. “Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı Bağlamında Geliştirilen Bir Etkinlik Örneği: Psikososyal Gelişim Alanları”. İlköğretim Online 10/2 (Haziran 2011), 10-21.
JAMA Atak H. Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı Bağlamında Geliştirilen Bir Etkinlik Örneği: Psikososyal Gelişim Alanları. İOO. 2011;10:10–21.
MLA Atak, Hasan. “Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı Bağlamında Geliştirilen Bir Etkinlik Örneği: Psikososyal Gelişim Alanları”. İlköğretim Online, c. 10, sy. 2, 2011, ss. 10-21.
Vancouver Atak H. Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı Bağlamında Geliştirilen Bir Etkinlik Örneği: Psikososyal Gelişim Alanları. İOO. 2011;10(2):10-21.