Bu araştırma, ilköğretim okulu öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik algıları ve iş doyumlarının demografik faktörler açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmada korelasyonal ve karşılaştırma türü ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini, Zonguldak il Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Ereğli ilçe merkezinde, 2007–2008 eğitim-öğretim yılında resmi ve özel ilköğretim okullarında görev yapan 705, örneklemi ise basit tesadüfî örnekleme yoluyla seçilen 373 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, Tschannen-Moran & Woolfolk Hoy’un (2001) geliştirdiği “Öğretmen Öz-Yeterlik Ölçeği”nin uzun formu ve “Minnesota İş Doyum Ölçeği”nin kısa formu kullanılmıştır. Öğretmenlerin öz-yeterlik algılarında ve iş doyumlarında cinsiyet ve mezun oldukları okula göre anlamlı bir fark bulunmazken; kıdem ve branş bakımından anlamlı fark gözlenmiştir. Bazı demografik faktörler ile öz-yeterlik ve iş doyumu arasında düşük de olsa anlamlı ilişki bulunmaktadır
This study was aimed to investigate the primary school teachers’ self-efficacy for teaching profession and
job satisfactions in terms of demographic factors. In this research, correlational and comparative survey methods were
used. The population consisted of 705 teachers who worked at state and private primary schools in Kdz. Ereğli,
Zonguldak, TURKEY in 2007-2008. The sample was 373 teachers randomly selected among the population. In this
study, data were collected by the long form of “Teachers’ Sense of Efficacy Scale” developed by Tschannen-Moran &
Woolfolk Hoy (2001) and the short form of “Minnesota Satisfaction Questionnaire”. For sense of efficacy and job
satisfactions no differences were found between teachers in terms of gender and graduated schools while significant
differences were found in terms of teaching experience and branch. Findings suggested the positive and low relationship
between primary school teachers’ demografic factors, self-efficacy and job satisfactions.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 3 |