In this study, Turkish Ministry of National Education of Primary School Science and Technology
Curriculum (2005) and Ireland Primary School Science Curriculum (1999) have been evaluated by comparing
the contents and purposes. In this study, qualitative document review method has been used. At the end of the
research, differences have been found with regard to class levels of curriculums, learning areas, dispersal of
learning areas according to the class levels, curriculum purposes and numbers of acquisitions.
Bu çalışmada Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı (2005)
ile İrlanda İlköğretim Fen Dersi Öğretim Programı (1999), içerikleri ve amaçları bakımından karşılaştırılarak
değerlendirilmiştir. Araştırmada nitel belge incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda;
programların, kapsadıkları sınıf seviyeleri, öğrenme alanları, öğrenme alanları ve ünitelerin sınıflara dağılımı,
program amaçları ve programda yer alan kazanım sayıları bakımından farklılıklar gösterdiği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 3 |