In this study opinions of candidate elementary teachers whose will execute the elementary scholl
first degree music lessons, about music teaching lesson that they taking during their education has evaluated.
Datas collected at the end of the questionary study by the second class students whose taking music teaching
lesson in new program, has propounded the view of the candidate elementary teachers about music teaching
lesson. Collected datas has evaluated after the reliability and validity of the questionary and measure used in
questionary has detemined before the applications. Results achieved from questionary study has given the
informations about sample group that is posits to representing the universe and some assesments has made with
this informations.
lköğretim birinci sınıftan zamanda, kendine ait bir öğretim içeriğinin sağladığı müzik dersleri, günümüzün insan yetiştirme ve bireysel olma modeli bağımsızlar etkileyebilir. Bu sebeple ilköğretim birinci, ikinci ve üçüncü sınıf müzik derslerinin, değerini müzik tahsiliyle ilgili olarak ilk kez karşılaşılması gerekir. Buöğretim, ilköğretim birinci kademe müzik derslerini yürütecek olan sınıf öğretmeni adaylarının, eğitimleri verildi müzik öğretimi dersine yönlendirilir. Yeni programda, müzik öğretimi dersini alan ikinci sınıf öğretmeni adaylarının öğretimi dersine bakış açılarını gösterir. Yapılan değerlendirme yapılmalıdır anketin ve ankete ait ölçeğin geçerlik ve güvenirliği tespit edildikten sonra, toplanan verilir. Anket çalışmayı elde etme sonuçları, evreni vermiş ve bu bilgiler ışığında değerlendirmeler yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 2 |