Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Assesment about attitudes of candidate elementary teachers intended for music teaching lesson

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 2, 510 - 519, 26.06.2009

Öz

In this study opinions of candidate elementary teachers whose will execute the elementary scholl
first degree music lessons, about music teaching lesson that they taking during their education has evaluated.
Datas collected at the end of the questionary study by the second class students whose taking music teaching
lesson in new program, has propounded the view of the candidate elementary teachers about music teaching
lesson. Collected datas has evaluated after the reliability and validity of the questionary and measure used in
questionary has detemined before the applications. Results achieved from questionary study has given the
informations about sample group that is posits to representing the universe and some assesments has made with
this informations.

Kaynakça

  • Aldemir, A. (2004). Öretmen AdaylarEnEn Bilgi OkuryazarlEE Düzeyleri Üzerine Bir AraGtErma: Sakarya Üniversitesi Örnei. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, YayEmlanmamEG Yüksek Lisans Tezi. ArEcE, . (2005). Eitim Fakültelerinin SEnEf Öretmenlii Ana Bilim DallarEnda Okutulan Müzik Derslerine Yönelik Sorunlar. Ulusal Müzik Sempozyumu, 14-16 Nisan, Erciyes Üniversitesi, Kayseri. DemirbatEr, E. & HelvacE, A. (2006). Uluda Üniversitesi Eitim Fakültesi SEnEf Öretmenlii Anabilim DalE Örencilerinin Müzik Derslerine liGkin GörüG ve Beklentilerinin Deerlendirilmesi. Ulusal Müzik Eitimi Sempozyumu, 26-28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi Eitim Fakültesi Denizli. Gerek, R. (2006). Düziçi Anadolu Öretmen Lisesi Örencilerinin Öretmenlik Mesleine Yönelik TutumlarE. KahramanmaraG Sütçü mam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eitim Bilimleri Anabilim DalE, YayEmlanmamEG Yüksek Lisans Tezi. lhan, A. Ç. (2003). SEnEf Öretmeni YetiGtirme ProgramlarE ve Sanat Eitimi. Ankara Üniversitesi Eitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2), 13-24. KElEç, A. (2007). SEnEf Öretmeni YetiGtirme ProgramEnda Yer Alan Derslerin Örenilme Düzeyleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(19), 136-145. www.esosder.org adresinden 30.08.2008 tarihinde indirilmiGtir. KElEç, A. & Acat, M. B. (2007). Öretmen AdaylarEnEn AlgElarEna Göre Öretmen YetiGtirme ProgramlarEndaki Derslerin Gereklilik ve Ge Vurukluk Düzeyi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 21-37. KocabaG, A. (2000). SEnEf Öretmenlerinin Müzik Derslerindeki Yetersizliklerine liGkin GörüGleri. Pamukkale Üniversitesi Eitim Fakültesi Dergisi, 5(7). http://egitimdergi.pamukkale.edu.tr/makale/sayi7.html adresinden 20.08.2008 tarihinde indirilmiGtir. KocabaG, A. (2003). Erken Çocukluk Dönemi Öretmen AdaylarEnEn KullandEklarE Müzii Örenme Stratejileri ve Çoklu Zekâ AlanlarEnEn KarGElaGtErElmasE. OMEP (World Organization for Early Childhood Education) Dünya Konsey ToplantEsE ve KonferansE, 5-11 Ekim KuGadasE. 519 KocabaG, A. (1997). Temel Eitim 2. Kademe Örencileri çin Müzie liGkin Tutum Ölçeinin Geçerlik ve Güvenirlik ÇalEGmasE. Hacettepe Üniversitesi Eitim Fakültesi Dergisi, 13, 141- 145. Küçüköncü, H. Y. (2000). SEnEf Öretmenliinde Müzik Eitimi. Pamukkale Üniversitesi Eitim Fakültesi Dergisi, 5(7). http://egitimdergi.pamukkale.edu.tr/makale/sayi7.html adresinden 20.08.2008 tarihinde indirilmiGtir. Küçüköncü, H. Y. (2006). Türk Eitim Sistemindeki Yeniden YapElanma Sürecinde Müzik Öretmeni Modelleri. Ulusal Müzik Eitimi Sempozyumu, 26-28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi Eitim Fakültesi Denizli. Özgül, . & Uçan, A. (1998). Eitim Fakülteleri SEnEf Öretmenlii Bölümleri Örencilerinin Müzik 1- 2 Derslerine Müziksel GiriG Düzeyleri. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eitim Dergisi, 4(6), 35- 48. Saydam, R. (2003). lköretim Okulu 1. ve 2. Devre Müzik Eitiminde Eitimci Sorunu. Cumhuriyetimizin 80. YElEnda Müzik Sempozyumu, 30-31 Ekim, nönü Üniversitesi, Malatya.

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimi Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 2, 510 - 519, 26.06.2009

Öz

lköğretim birinci sınıftan zamanda, kendine ait bir öğretim içeriğinin sağladığı müzik dersleri, günümüzün insan yetiştirme ve bireysel olma modeli bağımsızlar etkileyebilir. Bu sebeple ilköğretim birinci, ikinci ve üçüncü sınıf müzik derslerinin, değerini müzik tahsiliyle ilgili olarak ilk kez karşılaşılması gerekir. Buöğretim, ilköğretim birinci kademe müzik derslerini yürütecek olan sınıf öğretmeni adaylarının, eğitimleri verildi müzik öğretimi dersine yönlendirilir. Yeni programda, müzik öğretimi dersini alan ikinci sınıf öğretmeni adaylarının öğretimi dersine bakış açılarını gösterir. Yapılan değerlendirme yapılmalıdır anketin ve ankete ait ölçeğin geçerlik ve güvenirliği tespit edildikten sonra, toplanan verilir. Anket çalışmayı elde etme sonuçları, evreni vermiş ve bu bilgiler ışığında değerlendirmeler yapılmıştır.

Kaynakça

  • Aldemir, A. (2004). Öretmen AdaylarEnEn Bilgi OkuryazarlEE Düzeyleri Üzerine Bir AraGtErma: Sakarya Üniversitesi Örnei. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, YayEmlanmamEG Yüksek Lisans Tezi. ArEcE, . (2005). Eitim Fakültelerinin SEnEf Öretmenlii Ana Bilim DallarEnda Okutulan Müzik Derslerine Yönelik Sorunlar. Ulusal Müzik Sempozyumu, 14-16 Nisan, Erciyes Üniversitesi, Kayseri. DemirbatEr, E. & HelvacE, A. (2006). Uluda Üniversitesi Eitim Fakültesi SEnEf Öretmenlii Anabilim DalE Örencilerinin Müzik Derslerine liGkin GörüG ve Beklentilerinin Deerlendirilmesi. Ulusal Müzik Eitimi Sempozyumu, 26-28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi Eitim Fakültesi Denizli. Gerek, R. (2006). Düziçi Anadolu Öretmen Lisesi Örencilerinin Öretmenlik Mesleine Yönelik TutumlarE. KahramanmaraG Sütçü mam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eitim Bilimleri Anabilim DalE, YayEmlanmamEG Yüksek Lisans Tezi. lhan, A. Ç. (2003). SEnEf Öretmeni YetiGtirme ProgramlarE ve Sanat Eitimi. Ankara Üniversitesi Eitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2), 13-24. KElEç, A. (2007). SEnEf Öretmeni YetiGtirme ProgramEnda Yer Alan Derslerin Örenilme Düzeyleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(19), 136-145. www.esosder.org adresinden 30.08.2008 tarihinde indirilmiGtir. KElEç, A. & Acat, M. B. (2007). Öretmen AdaylarEnEn AlgElarEna Göre Öretmen YetiGtirme ProgramlarEndaki Derslerin Gereklilik ve Ge Vurukluk Düzeyi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 21-37. KocabaG, A. (2000). SEnEf Öretmenlerinin Müzik Derslerindeki Yetersizliklerine liGkin GörüGleri. Pamukkale Üniversitesi Eitim Fakültesi Dergisi, 5(7). http://egitimdergi.pamukkale.edu.tr/makale/sayi7.html adresinden 20.08.2008 tarihinde indirilmiGtir. KocabaG, A. (2003). Erken Çocukluk Dönemi Öretmen AdaylarEnEn KullandEklarE Müzii Örenme Stratejileri ve Çoklu Zekâ AlanlarEnEn KarGElaGtErElmasE. OMEP (World Organization for Early Childhood Education) Dünya Konsey ToplantEsE ve KonferansE, 5-11 Ekim KuGadasE. 519 KocabaG, A. (1997). Temel Eitim 2. Kademe Örencileri çin Müzie liGkin Tutum Ölçeinin Geçerlik ve Güvenirlik ÇalEGmasE. Hacettepe Üniversitesi Eitim Fakültesi Dergisi, 13, 141- 145. Küçüköncü, H. Y. (2000). SEnEf Öretmenliinde Müzik Eitimi. Pamukkale Üniversitesi Eitim Fakültesi Dergisi, 5(7). http://egitimdergi.pamukkale.edu.tr/makale/sayi7.html adresinden 20.08.2008 tarihinde indirilmiGtir. Küçüköncü, H. Y. (2006). Türk Eitim Sistemindeki Yeniden YapElanma Sürecinde Müzik Öretmeni Modelleri. Ulusal Müzik Eitimi Sempozyumu, 26-28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi Eitim Fakültesi Denizli. Özgül, . & Uçan, A. (1998). Eitim Fakülteleri SEnEf Öretmenlii Bölümleri Örencilerinin Müzik 1- 2 Derslerine Müziksel GiriG Düzeyleri. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eitim Dergisi, 4(6), 35- 48. Saydam, R. (2003). lköretim Okulu 1. ve 2. Devre Müzik Eitiminde Eitimci Sorunu. Cumhuriyetimizin 80. YElEnda Müzik Sempozyumu, 30-31 Ekim, nönü Üniversitesi, Malatya.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Kayhan Kurtuldu

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kurtuldu, M. K. (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimi Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 8(2), 510-519.
AMA Kurtuldu MK. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimi Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. İOO. Haziran 2009;8(2):510-519.
Chicago Kurtuldu, M. Kayhan. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimi Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online 8, sy. 2 (Haziran 2009): 510-19.
EndNote Kurtuldu MK (01 Haziran 2009) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimi Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. İlköğretim Online 8 2 510–519.
IEEE M. K. Kurtuldu, “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimi Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi”, İOO, c. 8, sy. 2, ss. 510–519, 2009.
ISNAD Kurtuldu, M. Kayhan. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimi Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online 8/2 (Haziran 2009), 510-519.
JAMA Kurtuldu MK. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimi Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. İOO. 2009;8:510–519.
MLA Kurtuldu, M. Kayhan. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimi Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online, c. 8, sy. 2, 2009, ss. 510-9.
Vancouver Kurtuldu MK. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimi Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. İOO. 2009;8(2):510-9.