Bu çalışmanın amacı, ilköğretimde öğrenim gören 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersin ve dersin içeriğine bakmak etkinliklere yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla kullanmak güvenilir bir tutam ölçeği geliştirmektir. Ayrıca bu kitap için ölçeği ile mevcut tutum ölçeklerine yenilikçi bir bakış açısı kazandırmak hedeflenmektedir. Ölçeği geliştirme aşamasında, mevcut olan tutum ölçekleri incelendikten sonra uzman görüşleri de almakarak oluşturulan tutum maddeleri, çeşitli aşamalardan geçerek en oğlu halini aldı. Geliştirme aşamasında ölçeğin örneklemini, İstanbul il merkezinde bulun toplam 3 ilköğretim okulu oluşturmaktadır. Ölçekte, 10'lu olumlu, 10'u olumsuz olmak üzere toplam 20 tutum maddesi bulunmaktadır. Faktör yapılarak oğlu halini alan tutum ölçeğinin Cronbach- Alfa iç tutarlık katsayısı α = 0,8739 olarak bulundu. 3'lü likert türünde olan ölçek ile, ilköğretim öğrencilerinde fen ve teknoloji dersi ile Bu derste, etkinlikler hakkında görüşlerin ifade etmeleri istendi. Öğrencilerin tutumu ölçeğine verdikleri cevaplar doğru bit verilerin değerlendirilmesi yapılarak araştırmalarda kullanılmak üzere hazır hale geldi. Son olarak, fen ve teknoloji dersi tutumu ölçeğini geliştirirken karşılaşılan sorunlar dikkate alın. alakalı ve farklı ölçeklerden farklı kılan 3'lü likert tarzında hazırlanması, yeni öğretim programıının uygun olacak şekilde fene, teknolojiye ve fen ve teknoloji dersinde yapılan etkinliklere yönelik tutum maddeleri maddeleri içermesi gibi özellikler tespit edilerek öneriler sunuldu
Tutum ölçeği Fen ve Teknoloji dersi tutum ölçeği Tutum ölçeği geçerlik güvenirlik çalışması
The aim of this study is to develop a reliable and valid attitude scale in order to assess 6., 7.
and 8th grade middle school students’ attitudes towards science and technology course. The attitude factors
were developed by comparing existing attitudes scales and discussing with experts on the field. The sample
related to the development phase of the scale consists of 422 middle school students with three different
schools in the center of Üsküdar in stanbul. There are 10 positive and 10 negative attitude factors in the
scale. The Cronbach-Alpha internal integrity coefficient of the final version of the scale was found to be
0.8739 after factor analysis was carried out. The middle school students’ attitudes towards science and
technology course were explored by a three point Likert scale. The data were analyzed by SPSS software and
were evaluated at their attitudes towards science and technology course. In the final step it was examined to
problems during the development stage of the scale and given some suggestions about the different features
of the scale
Science and technology course attitude scale attitude scale validity and reliable analyzes of the attitude scale.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 7 Issue: 3 |