With the increasing information technologies usage, attacks and threats towards information technologies have been increasing in the same way. Because of this, it is necessary to examine Computer Education and Instructional Technology (CEIT) teacher candidates’ efficacy perceptions to teach information security. The study carried out with survey method and participants were consisted of 375 CEIT teacher candidates. Data were collected with “Information Security Efficacy Perceptions Survey” (Pusey & Sadera, 2011). And the survey was adapted to Turkish by authors. According to the results, the majority of participants haven’t taken any course or lecture about information security. Furthermore, CEIT teacher candidates’ efficacy perceptions to teach information security is not well enough in many information security topics. Based on the results, it is thought that it will be useful to put a compulsory course to CEIT program
Bilişim teknolojileri barındırdığı özellikler ve sunduğu imkânlar sayesinde yaşamın her alanında vazgeçilmez bir konuma gelmiştir. Bilişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmelerle beraber bu teknolojiler yoluyla gerçekleştirilen saldırılar ve tehditler de artmaktadır. Dolayısıyla okullarda görev yapacak olan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü öğretmen adaylarının bilişim güvenliği eğitimi verebilmeye yönelik yeterlilik algılarının araştırılması gerekli hale gelmiştir. Çalışma tarama modeli ile yürütülmüş ve araştırmanın çalışma grubunu 375 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri eğitimi öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırma verileri, Türkçe ’ye uyarlaması yapılan Pusey ve Sadera (2011) tarafından geliştirilen “Bilişim Güvenliği Eğitimi Verebilme Yeterliliği Algısı Anketi” ile elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; adayların büyük çoğunluğu bilişim güvenliğine yönelik bir ders veya kurs almamışlardır. Ayrıca adayların birçoğu, bilişim güvenliği konusunu öğretebilme açısından kendilerini yeterli görmediklerini ve bazı teknik konular hakkında bilgi sahibi olmadıklarını belirtmişlerdir. Bu sonuçlardan yola çıkarak, BÖTE öğretmen yetiştirme programında bilişim güvenliğine yönelik derslere ve bu derslerin içeriğinin belirlenmesinde bu çalışmada ele alınan güvenlik konularına yer verilmesinin yararlı olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 14 Issue: 4 |