Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of Computer Education and Instructional Technology Teacher Candidates’ Efficacy Perceptions to Teach Information Security

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 4, 1208 - 1221, 20.04.2015
https://doi.org/10.17051/io.2015.04635

Öz

With the increasing information technologies usage, attacks and threats towards information technologies have been increasing in the same way. Because of this, it is necessary to examine Computer Education and Instructional Technology (CEIT) teacher candidates’ efficacy perceptions to teach information security. The study carried out with survey method and participants were consisted of 375 CEIT teacher candidates. Data were collected with “Information Security Efficacy Perceptions Survey” (Pusey & Sadera, 2011). And the survey was adapted to Turkish by authors. According to the results, the majority of participants haven’t taken any course or lecture about information security. Furthermore, CEIT teacher candidates’ efficacy perceptions to teach information security is not well enough in many information security topics. Based on the results, it is thought that it will be useful to put a compulsory course to CEIT program

Kaynakça

  • Association for Educational
  • Communications and Technology. (2012). AECT Standarts.
  • http://c.ymcdn.com/sites/aect.site
  • ym.com/resource/resmgr/AECT_Documents/AECT_Standards_adopted7_16_2.pdf
  • 02014 tarihinde erişilmiştir. adresinden
  • Bilek, B. T. (2012). Bilişim suçları ve üniversite lisans öğrencilerin bilişim suçlarına yönelik görüşleri. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Bilişim Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (13.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Canbek, G. (2005). Klavye dinleme ve önleme sistemleri analiz, tasarım ve geliştirme. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Canbek, G. ve Sağıroğlu Ş. (2007). Bilgisayar sistemlerine yapılan saldırı türleri: bir inceleme. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 23(1-2), 1 – 12.
  • Çelik, L. (2007). Bilişim teknolojileri. B. Güneş (Ed.), Bilgisayar-1 (5-24). Ankara: EDM Özel Eğitim Hizmetleri Yayıncılık.
  • Demir, E. (2006). Birey ve aile yaşamına ilişkin konularda internet kullanımının etkisinin belirlenmesi. Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirel, M., Yörük, M. ve Özkan, O. (2012). Çocuklar için güvenli internet: güvenli internet hizmeti ve ebeveyn görüşleri üzerine bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 54-68.
  • Dijle, H. (2006). Türkiye’de eğitimli insanların bilişim suçlarına yaklaşımı. Yüksek lisans tezi. Gazi
  • Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dijle, H. ve Doğan, N. (2011). Türkiye’de bilişim suçlarına eğitimli insanların bakışı. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 4(2), 43-53.
  • Horzum, M.B. ve Ayas, T. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin sanal zorba ve mağdur olma düzeylerinin okul türü ve cinsiyet açısından incelenmesi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 10 (20), 139-159.
  • ISTE. (2008). National Educational Standards for Teachers. http://www.iste.org/docs/pdfs/nets-t
  • standards.pdf?sfvrsn=2 adresinden 23.12.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • İlbaş, Ç. (2009). Bilişim suçlarının sosyo-kültürel seviyelere göre algı analizi. Yüksek lisans tezi. Başkent
  • Üniversitesi, Fen Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kaçakcılık ve Organize Suçlar Daire Başkanlığı. (2011). Kaçakcılık ve organize suçlarla mücadele 2011 raporu. Ankara: KOM Yayınları.
  • Karaoğlan-Yılmaz, G., Yılmaz, R. ve Sezer, B. (2014). Üniversite öğrencilerinin güvenli bilgi ve iletişim teknolojisi kullanım davranışları ve bilgi güvenliği eğitimine genel bir bakış. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 176-199.
  • Kaşıkçı, D.N., Çağıltay, K., Karakuş, T., Kurşun, A. ve Ogan, C. (2014). Türkiye ve Avrupa’daki çocukların internet alışkanlıkları ve güvenli internet kullanımı. Eğitim ve Bilim, 39(171), 230-243.
  • Kentli, F. D. (2009). Comparison of hidden curriculum theories. Europian Journal of Educational Studies, 1(2), 83 – 88.
  • Kınay, H. (2012). Lise öğrencilerinin siber zorbalık duyarlılığının riskli davranış, korumacı davranış, suça maruziyet ve tehlike algısı ile ilişkisi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Kruger, H.A, Flowerday, S., Drevin, L. ve Steyn, T. (2011). An assessment of the role of cultural factors in ınformation security awareness. Information Security South Africa Conference, 15-17 August 2011, Johannesburg, South Africa. DOI:10.1109/ISSA.2011.6027505.
  • Maheshwari, H., Hyman H.S. ve Agrawal, M. (2011). A comparison of cyber-crime definitions in India and
  • the United States. R. Santanam, M. Sethumadanhavan ve M. Virendra. (Ed.), Cyber Security, Cyber
  • Crime and Cyber Forensics: Applications and Perspectives. (33-45) Hershey: İnformation Science Reference.
  • Marinos, L. (2013). ENISA Threat Landscape 2013: Overview of current and emerging cyber-threats. Heraklion: European Union Agency for Network and Information Security Publishing. doi:10.2788/14231. environment/enisa-threat-landscape/enisa-threat-landscape-2013-overview-of-current-and-emerging- cyber-threats adresinden 15.06.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Mart, İ. (2012). Bilişim kültüründe bilgi güvenliği farkındalığı. Yüksek lisans tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Mert, M., Bülbül, H.İ. ve Sağıroğlu, Ş. (2012). Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda güvenli internet kullanımı. Türk Bilim Araştırma Vakfı Bilim Dergisi, 5(4), 1-12.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2008). Bilişim
  • teknolojileri öğretmeni özel alan yeterlikleri.
  • http://otmg.meb.gov.tr/alanbt.html adresinden 15.06.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • National Cyber Security Alliance. (2011). The State of K-12 Cyberethics, cybersafety and cybersecurity curriculum in the United States. C:\Users\Sau\Downloads\Documents\2011_national_k12_study.pdf adresinden 28.03.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Öğütçü, G. (2010). E-dönüşüm sürecinde kişisel bilişim güvenliği davranışı ve farkındalığın analizi. Yüksek lisans tezi, Başkent Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Pati, P. (t.y). Cyber crime, http://www.naavi.org/pati/pati_cybercrimes_dec03.htm adresinden 25.02.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Pruitt-Mentle, D. ve Pusey, P. (2010). State of K12 cyberethics, safety and security curriculum in u.s.: 2010 educator opinion. Educational Technology Policy, Research and Outreach.
  • Shehri, Y. (2012). Information security awareness and culture. British Journal of Arts and Social Sciences,
  • 6(1), 611-69. ISSN: 2046-9578. Symantec. (2013). Internet security http://www.symantec.com/content/en/us/enterprise/other_resources/bistr_main_report_v18_2012_21 291018.en-us.pdf adresinden 24.02.2014 tarihinde erişilmiştir. threat report 2013.
  • Tekerek, M. ve Mart, İ. (2010). K8 düzeyi için davranışsal bilgisayar ve internet güvenliği farkındalığı, 4.uluslararası bilgi güvenliği ve kriptoloji konferansı bildirileri. 6-8 mayıs 2010, orta Doğu Teknik Üniversitesi. Ankara.
  • Tekerek, M. ve Tekerek, A. (2013). A Research on students’ ınformation security awareness. Turkish Journal of Education, 2(3), 61-70. Türkiye İstatistik Kurumu. (2013). Bilgi toplumu istatistikleri.
  • http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist adresinden 26.12.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Ulaşanoğlu, M. E., Yılmaz, R. ve Tekin, M. A. (2010). Bilgi güvenliği: Riskler ve öneriler. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu. Ankara.
  • Ural, M.N. ve Sulak, S.A. (2012). Plagiarism via Internet on undergraduate students in Turkey. Journal of Educational and Instructional Studies, 2(3), 2146-7463.
  • Ünver, M., Canbay, C. ve Mirzaoğlu, A. G. (2009). Siber güvenliğin sağlanması: türkiye’de mevcut durum ve alınması gereken önlemler. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu. Ankara.
  • Yavanoğlu, U., Sağıroğlu, Ş. ve Çolak, İ. (2012). Sosyal ağlarda bilgi güvenliği tehditleri ve alınması gereken önlemler. Politeknik Dergisi, 15(1), 15-27.

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmen Adaylarının Bilişim Güvenliği Eğitimi Verebilmeye Yönelik Yeterlilik Algılarının İncelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 4, 1208 - 1221, 20.04.2015
https://doi.org/10.17051/io.2015.04635

Öz

Bilişim teknolojileri barındırdığı özellikler ve sunduğu imkânlar sayesinde yaşamın her alanında vazgeçilmez bir konuma gelmiştir. Bilişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmelerle beraber bu teknolojiler yoluyla gerçekleştirilen saldırılar ve tehditler de artmaktadır. Dolayısıyla okullarda görev yapacak olan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü öğretmen adaylarının bilişim güvenliği eğitimi verebilmeye yönelik yeterlilik algılarının araştırılması gerekli hale gelmiştir. Çalışma tarama modeli ile yürütülmüş ve araştırmanın çalışma grubunu 375 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri eğitimi öğretmen adayı oluşturmuştur.  Araştırma verileri, Türkçe ’ye uyarlaması yapılan Pusey ve Sadera (2011) tarafından geliştirilen “Bilişim Güvenliği Eğitimi Verebilme Yeterliliği Algısı Anketi” ile elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; adayların büyük çoğunluğu bilişim güvenliğine yönelik bir ders veya kurs almamışlardır. Ayrıca adayların birçoğu, bilişim güvenliği konusunu öğretebilme açısından kendilerini yeterli görmediklerini ve bazı teknik konular hakkında bilgi sahibi olmadıklarını belirtmişlerdir. Bu sonuçlardan yola çıkarak, BÖTE öğretmen yetiştirme programında bilişim güvenliğine yönelik derslere ve bu derslerin içeriğinin belirlenmesinde bu çalışmada ele alınan güvenlik konularına yer verilmesinin yararlı olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Association for Educational
  • Communications and Technology. (2012). AECT Standarts.
  • http://c.ymcdn.com/sites/aect.site
  • ym.com/resource/resmgr/AECT_Documents/AECT_Standards_adopted7_16_2.pdf
  • 02014 tarihinde erişilmiştir. adresinden
  • Bilek, B. T. (2012). Bilişim suçları ve üniversite lisans öğrencilerin bilişim suçlarına yönelik görüşleri. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Bilişim Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (13.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Canbek, G. (2005). Klavye dinleme ve önleme sistemleri analiz, tasarım ve geliştirme. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Canbek, G. ve Sağıroğlu Ş. (2007). Bilgisayar sistemlerine yapılan saldırı türleri: bir inceleme. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 23(1-2), 1 – 12.
  • Çelik, L. (2007). Bilişim teknolojileri. B. Güneş (Ed.), Bilgisayar-1 (5-24). Ankara: EDM Özel Eğitim Hizmetleri Yayıncılık.
  • Demir, E. (2006). Birey ve aile yaşamına ilişkin konularda internet kullanımının etkisinin belirlenmesi. Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirel, M., Yörük, M. ve Özkan, O. (2012). Çocuklar için güvenli internet: güvenli internet hizmeti ve ebeveyn görüşleri üzerine bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 54-68.
  • Dijle, H. (2006). Türkiye’de eğitimli insanların bilişim suçlarına yaklaşımı. Yüksek lisans tezi. Gazi
  • Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dijle, H. ve Doğan, N. (2011). Türkiye’de bilişim suçlarına eğitimli insanların bakışı. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 4(2), 43-53.
  • Horzum, M.B. ve Ayas, T. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin sanal zorba ve mağdur olma düzeylerinin okul türü ve cinsiyet açısından incelenmesi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 10 (20), 139-159.
  • ISTE. (2008). National Educational Standards for Teachers. http://www.iste.org/docs/pdfs/nets-t
  • standards.pdf?sfvrsn=2 adresinden 23.12.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • İlbaş, Ç. (2009). Bilişim suçlarının sosyo-kültürel seviyelere göre algı analizi. Yüksek lisans tezi. Başkent
  • Üniversitesi, Fen Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kaçakcılık ve Organize Suçlar Daire Başkanlığı. (2011). Kaçakcılık ve organize suçlarla mücadele 2011 raporu. Ankara: KOM Yayınları.
  • Karaoğlan-Yılmaz, G., Yılmaz, R. ve Sezer, B. (2014). Üniversite öğrencilerinin güvenli bilgi ve iletişim teknolojisi kullanım davranışları ve bilgi güvenliği eğitimine genel bir bakış. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 176-199.
  • Kaşıkçı, D.N., Çağıltay, K., Karakuş, T., Kurşun, A. ve Ogan, C. (2014). Türkiye ve Avrupa’daki çocukların internet alışkanlıkları ve güvenli internet kullanımı. Eğitim ve Bilim, 39(171), 230-243.
  • Kentli, F. D. (2009). Comparison of hidden curriculum theories. Europian Journal of Educational Studies, 1(2), 83 – 88.
  • Kınay, H. (2012). Lise öğrencilerinin siber zorbalık duyarlılığının riskli davranış, korumacı davranış, suça maruziyet ve tehlike algısı ile ilişkisi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Kruger, H.A, Flowerday, S., Drevin, L. ve Steyn, T. (2011). An assessment of the role of cultural factors in ınformation security awareness. Information Security South Africa Conference, 15-17 August 2011, Johannesburg, South Africa. DOI:10.1109/ISSA.2011.6027505.
  • Maheshwari, H., Hyman H.S. ve Agrawal, M. (2011). A comparison of cyber-crime definitions in India and
  • the United States. R. Santanam, M. Sethumadanhavan ve M. Virendra. (Ed.), Cyber Security, Cyber
  • Crime and Cyber Forensics: Applications and Perspectives. (33-45) Hershey: İnformation Science Reference.
  • Marinos, L. (2013). ENISA Threat Landscape 2013: Overview of current and emerging cyber-threats. Heraklion: European Union Agency for Network and Information Security Publishing. doi:10.2788/14231. environment/enisa-threat-landscape/enisa-threat-landscape-2013-overview-of-current-and-emerging- cyber-threats adresinden 15.06.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Mart, İ. (2012). Bilişim kültüründe bilgi güvenliği farkındalığı. Yüksek lisans tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Mert, M., Bülbül, H.İ. ve Sağıroğlu, Ş. (2012). Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda güvenli internet kullanımı. Türk Bilim Araştırma Vakfı Bilim Dergisi, 5(4), 1-12.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2008). Bilişim
  • teknolojileri öğretmeni özel alan yeterlikleri.
  • http://otmg.meb.gov.tr/alanbt.html adresinden 15.06.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • National Cyber Security Alliance. (2011). The State of K-12 Cyberethics, cybersafety and cybersecurity curriculum in the United States. C:\Users\Sau\Downloads\Documents\2011_national_k12_study.pdf adresinden 28.03.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Öğütçü, G. (2010). E-dönüşüm sürecinde kişisel bilişim güvenliği davranışı ve farkındalığın analizi. Yüksek lisans tezi, Başkent Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Pati, P. (t.y). Cyber crime, http://www.naavi.org/pati/pati_cybercrimes_dec03.htm adresinden 25.02.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Pruitt-Mentle, D. ve Pusey, P. (2010). State of K12 cyberethics, safety and security curriculum in u.s.: 2010 educator opinion. Educational Technology Policy, Research and Outreach.
  • Shehri, Y. (2012). Information security awareness and culture. British Journal of Arts and Social Sciences,
  • 6(1), 611-69. ISSN: 2046-9578. Symantec. (2013). Internet security http://www.symantec.com/content/en/us/enterprise/other_resources/bistr_main_report_v18_2012_21 291018.en-us.pdf adresinden 24.02.2014 tarihinde erişilmiştir. threat report 2013.
  • Tekerek, M. ve Mart, İ. (2010). K8 düzeyi için davranışsal bilgisayar ve internet güvenliği farkındalığı, 4.uluslararası bilgi güvenliği ve kriptoloji konferansı bildirileri. 6-8 mayıs 2010, orta Doğu Teknik Üniversitesi. Ankara.
  • Tekerek, M. ve Tekerek, A. (2013). A Research on students’ ınformation security awareness. Turkish Journal of Education, 2(3), 61-70. Türkiye İstatistik Kurumu. (2013). Bilgi toplumu istatistikleri.
  • http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist adresinden 26.12.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Ulaşanoğlu, M. E., Yılmaz, R. ve Tekin, M. A. (2010). Bilgi güvenliği: Riskler ve öneriler. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu. Ankara.
  • Ural, M.N. ve Sulak, S.A. (2012). Plagiarism via Internet on undergraduate students in Turkey. Journal of Educational and Instructional Studies, 2(3), 2146-7463.
  • Ünver, M., Canbay, C. ve Mirzaoğlu, A. G. (2009). Siber güvenliğin sağlanması: türkiye’de mevcut durum ve alınması gereken önlemler. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu. Ankara.
  • Yavanoğlu, U., Sağıroğlu, Ş. ve Çolak, İ. (2012). Sosyal ağlarda bilgi güvenliği tehditleri ve alınması gereken önlemler. Politeknik Dergisi, 15(1), 15-27.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Faruk Gökmen

Özcan Erkan Akgün

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Gökmen, Ö. F., & Akgün, Ö. E. (2015). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmen Adaylarının Bilişim Güvenliği Eğitimi Verebilmeye Yönelik Yeterlilik Algılarının İncelenmesi. İlköğretim Online, 14(4), 1208-1221. https://doi.org/10.17051/io.2015.04635
AMA Gökmen ÖF, Akgün ÖE. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmen Adaylarının Bilişim Güvenliği Eğitimi Verebilmeye Yönelik Yeterlilik Algılarının İncelenmesi. İOO. Kasım 2015;14(4):1208-1221. doi:10.17051/io.2015.04635
Chicago Gökmen, Ömer Faruk, ve Özcan Erkan Akgün. “Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmen Adaylarının Bilişim Güvenliği Eğitimi Verebilmeye Yönelik Yeterlilik Algılarının İncelenmesi”. İlköğretim Online 14, sy. 4 (Kasım 2015): 1208-21. https://doi.org/10.17051/io.2015.04635.
EndNote Gökmen ÖF, Akgün ÖE (01 Kasım 2015) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmen Adaylarının Bilişim Güvenliği Eğitimi Verebilmeye Yönelik Yeterlilik Algılarının İncelenmesi. İlköğretim Online 14 4 1208–1221.
IEEE Ö. F. Gökmen ve Ö. E. Akgün, “Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmen Adaylarının Bilişim Güvenliği Eğitimi Verebilmeye Yönelik Yeterlilik Algılarının İncelenmesi”, İOO, c. 14, sy. 4, ss. 1208–1221, 2015, doi: 10.17051/io.2015.04635.
ISNAD Gökmen, Ömer Faruk - Akgün, Özcan Erkan. “Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmen Adaylarının Bilişim Güvenliği Eğitimi Verebilmeye Yönelik Yeterlilik Algılarının İncelenmesi”. İlköğretim Online 14/4 (Kasım 2015), 1208-1221. https://doi.org/10.17051/io.2015.04635.
JAMA Gökmen ÖF, Akgün ÖE. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmen Adaylarının Bilişim Güvenliği Eğitimi Verebilmeye Yönelik Yeterlilik Algılarının İncelenmesi. İOO. 2015;14:1208–1221.
MLA Gökmen, Ömer Faruk ve Özcan Erkan Akgün. “Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmen Adaylarının Bilişim Güvenliği Eğitimi Verebilmeye Yönelik Yeterlilik Algılarının İncelenmesi”. İlköğretim Online, c. 14, sy. 4, 2015, ss. 1208-21, doi:10.17051/io.2015.04635.
Vancouver Gökmen ÖF, Akgün ÖE. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmen Adaylarının Bilişim Güvenliği Eğitimi Verebilmeye Yönelik Yeterlilik Algılarının İncelenmesi. İOO. 2015;14(4):1208-21.