Ayrıntılandırma Olasılığı Modeli Çerçevesinde Kamu
Spotlarının İncelenmesi: Portakal ve Fındık Tüketimine Yönelik Örnekler
Çalışmanın amacı, Türkiye’de yayınlanan kamu spotlarında
ikna sürecinin nasıl işlediğini fındık ve portakal tüketimine yönelik örnekler üzerinden açıklamaktır. Petty ve Cacioppo’nun Ayrıntılandırma
Olasılığı Modeli (AOM) kapsamında ikna süreci merkezi ve çevresel yön olmak
üzere iki yönlü işlemektedir: Çalışmada, gıda kategorisinden iki farklı ürünün
tüketilmesine yönelik kamu spotu mesajının hangi yönde işlediğinin ortaya
çıkarılması amacıyla derinlemesine görüşme yapılmıştır. Araştırma sonunda elde
edilen bulgulara göre, katılımcılar tarafından hem portakal hem de fındık tüketimine
yönelik reklamların merkezi yönden ziyade çevresel yönden ikna edici şeklinde değerlendirildiği
ve dolayısıyla katılımcıların çevresel faktörlerden daha fazla etkilendiği
görülmüştür.
The purpose of the study is to reveal that how persuasion works in public service announcements on hazelnut and orange consumption ones broadcasted in Turkey. According to Petty and Cacioppo, Elaboration Likelihood Model explains the process of persuasion on two routes: central and peripheral. In-depth interviews were conducted to obtain the goal of the study. Respondents were asked whether they process the message of the PSA centrally or peripherally. Advertisements on consumption of hazelnut and orange were shown before the interview. According to the findings obtained at the end of the study, it was seen that both orange and hazelnut advertisements were assessed by the participants in a more peripheral than centrally route, and therefore the participants were more influenced by the environmental factors.
Elaboration Likelihood Model Public Service Announcements Public Service Advertisements Persuasion
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |