Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“BU HESAPTA ÇOCUK VAR!” TÜRK TELEVİZYON DİZİLERİNDEKİ ÇOCUK OYUNCULARIN INSTAGRAM HESAPLARININ KIDFLUENCER KAVRAMI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ

Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: 2, 275 - 300, 01.12.2023
https://doi.org/10.47107/inifedergi.1335299

Öz

Bu çalışma, Türkiye’de 2020-2023 yılları arasında geleneksel televizyonda yayınlanan dizilerde yer alan çocuk oyuncuların ikincil ekran olarak sosyal medya kullanımlarını kidfluencer pratikleri bağlamında analiz etmeyi amaçlamaktadır. Çocuk oyuncuların kidfluencer kimlikleri kapsamında incelenmesi, bu çalışmanın özgünlüğünü oluşturmaktadır. Ayrıca çalışma, çocuk oyuncuların geleneksel medyadaki rolleri ile sosyal medya üzerindeki kidfluencer kimlikleri arasındaki ilişkiye çocuk hakları, mahremiyet ve medya sektörü kapsamında odaklanması açısından önem taşımaktadır. Çalışma kapsamında belirtilen tarih aralığında yayınlanan ve oyuncu kadrosunda çocuk oyuncu bulunduran diziler, IMDB puanına göre sıralanmış, sıralamada yer alan dramaların çocuk oyuncuları içinde en fazla sosyal medya takipçisine sahip olan ilk iki hesap araştırmaya alınmıştır. Dizilerin seçilmesinde bir diğer etkeni ise çocuk oyuncuların aktif sosyal medya kullanıcısı olması oluşturmaktadır. İkincil ekran bağlamında çocukların en fazla takipçiye sahip oldukları sosyal medya platformu olmasından hareketle Instagram hesapları örneklem olarak seçilmiştir. Sosyal medya analizleri, çocuk oyuncuların diziye dahil oldukları dönemi içermesi sebebiyle Ocak 2021-Kasım 2021 tarih aralığını kapsamaktadır. Araştırmada çocuk oyuncuların Instagram hesaplarını analiz etmek ve araştırma sorularını yanıtlamak amacıyla nitel içerik analizi uygulanmıştır. Çalışma sonunda, çocuk oyuncuların ikincil ekranda kidfluencer konumunda yer aldıkları ve oyuncu kimliklerinin geri planda kaldığı tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma bulguları doğrultusunda, kidfluencer konumundaki oyuncuların, ebeveynleri tarafından yetişkin dünyasına dahil edilerek minyatür yetişkin formunu almaları, çocuk olma haklarını aşan mahremiyet ihlalleri ve maddi kazanç unsuruna dönüşen kidfluencer çocukların, yasal düzenlemelere karşı konumları tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Albayrak Sezerler, E. (2020). Sosyal medyada çocuk mahremiyeti: Ebeveynlerin Instagram’daki çocuk mahremiyetine bakış açıları. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(39), 1211- 1226.
  • Baldini, M. (2000). İletişim Tarihi, (Çev. G. Batuş). Avcıol.
  • BBC. (2020). France passes new law to protect child influencers, https://www.bbc.com/news/world-europe-54447491, Erişim Tarihi: 04.06.2023
  • Bessant, C. (2018). Sharenting: Balancing the conflicting rights of parents and children. Communications Law, 23(1), 7–24.
  • Callens, H. (2020). Kidfluencer marketing in the video game industry. Interactive Entertainment Law Review. 3(1), 44- 54.
  • Chaffey, D., Smith, P. R., ve Smith, P. R. (2013). Emarketing excellence: Planning and optimizing your digital marketing. Routledge.
  • Choi, G. Y., v Lewallen, J. (2017). “Say Instagram, kids!”: Examining sharenting and children’s digital representations on Instagram. Howard Journal of Communications, 29(2), 144–164.
  • Cohen, S., Liu, H., Hanna, P., Hopkins, D., Higham ve J., Gössling, S. (2021). The rich kids of Instagram: Luxury travel, transport modes, and desire, Journal of Travel Research, 1- 16. https://doi.org/10.1177/00472875211037748
  • Crowdpark (2011). White Paper. Second Screen.
  • Çalapkulu, Ç. ve Alp, F., (2020). “Dijital ebeveynler ile çocukların sosyal medya kullanımı üzerindeki mahremiyet ilişkisi”. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(8) 132-144.
  • Demertzis, N., Mandenaki, K. ve Tsekeris, C. (2021). Prıvacy attitudes and behaviors in the age of post-privacy: an empirical approach. Journal of Digital Social Research. 3(1), 119- 152.
  • Dursun, C. (2019). Ebeveynlerin çocuklarını sosyal medyada teşhiri: Çocuk hakları bağlamında bir değerlendirme. Çocuk ve Medeniyet. 195-208.
  • Elo, S., ve Kyngäs, H. (2007), The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 107–115.
  • Erişir, R.M. ve Erişir, D. (2018). Yeni medya ve çocuk: Instagram özelinde “sharenting” (“paylaşanababalık”) örneği. Yeni Medya E-Dergi. 4-5, 50-64.
  • Fuchs, C. (2016). Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş. (Çev. D. Saraçoğlu, İ. Kalaycı). NotaBene.
  • Frienman, H.L. (2022). The “Reality” of Kids on Television, https://www.psychologytoday.com/us/blog/playing-win/202210/the-reality-kids-television, Erişim Tarihi: 22.05.03.
  • Han, B-C. (2019). Şeffaflık Toplumu. (Çev H. Barışcan). İstanbul: Metis.
  • Hawthorne, Timothy R. (2013). Media Zone: Response Magazine. May.
  • Karakoç, E. ve Ünlü, T.T. (2021). Oyun mu, İş mi? YouTube Kidfluencerları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Analiz. TRT Akademi, 6 (12), 468-493.
  • Kayserilioğlu, K. (2020). Vaporwave estetiği üzerinden nostalji olgusunu düşünmek. Sanat- Tasarım Dergisi, 11, 57- 68.
  • Kaya Erdem, B. (2019). Obscene actors of the consumption market: micro celebrities and individual awareness. L. Aydemir (Ed.), Evaluation of social changes and historical events based on health, economy and communicatin in a globalizing world, (s. 83- 110). Dora.
  • Kayalı, L. (2020). France to introduce legal protection for YouTube child stars, https://www.politico.eu/article/france-to-introduce-legal-protection-for-youtube-child-stars/, Erişim Tarihi: 28.05.2023
  • Kucur, A. B. (2022). Dijital yerlilerde ikincil ekran kullanımı: alan araştırması. Journal of History School, 57,1358-1382.
  • Kuşaksız, vd. (2017) İkincil Ekran Rapor. İab.turkey.
  • Krippendorff, K. (2019). Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. USA: Sage Publications.
  • Livingstone, S. (2020). Çocuklar: mahremiyet için özel bir durum mu? (Çev. Ü. Sarı). F.Aydoğan (Ed.). Yeni Medya Kuramları II, (51-68). İstanbul: Der Kitabevi.
  • Lywodraeth Cymru Welsh Government. (2015). Keeping young performers safe “Guidance to accompany the 2015 child performance regulations”, /https://www.gov.wales/sites/default/files/publications/2019-08/keeping-young-performers-safe-guidance-to-accompany-the-2015-child-performance_0.pdf, Erişim Tarihi: 18.06.2023.
  • Maheshvari, S. (1 Mart 2019). Online and making thousands, at age 4: meet the kidfluencers. https://www.nytimes.com/2019/03/01/business/ media/social-media-influencers-kids.html. Erişim Tarihi: 12.04.2021
  • Masterson, M. (2020). When play becomes work: Child labor laws in the era of 'Kidfluencers'.University of Pennsylvania Law Review, Forthcoming. https://ssrn. com/abstract=3650376, Erişim Tarihi: 20.01.2021
  • Marwick, A. E. 2015. Instafame: Luxury selfies in the attention economy.” Public Culture 27(1), 137–60.
  • Neuendorf, K. A., ve Kumar, A. (2016). Content analysis. The International Encyclopedia of Political Communication, 1–10. doi:10.1002/9781118541555.wbiepc065
  • Nottingham, E. (2019). ‘Dad! Cut that Part Out!’ Children’s Rights to Privacy in the Age of ‘Generation Tagged’: Sharenting, Digital Kidnapping and the Child Micro-Celebrity. J. Murray, B. Blue Swadener, K. Smith (Eds.) The Routledge International Handbook of Young Children's Rights. Routledge. https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3602712. 21 Ocak 2021
  • Oyuncular Sendikası. (2015a). Çocuk oyuncuların çalışma koşullarını belirleyecek yasa resmî gazetede yayınlandı, https://oyuncularsendikasi.org/cocuk-oyuncularin-calisma-kosullarini-belirleyecek-yasa-resmi-gazetede-yayinlandi/, Erişim Tarihi: 20.06.2023
  • Oyuncular Sendikası. (2015b). Kamuoyuna duyurulur!, https://oyuncularsendikasi.org/kamuoyuna-duyurulur-2/, Erişim Tarihi: 20.06.2023
  • Oyuncular Sendikası. (2016). Kamuoyuna çağrımızdır, https://oyuncularsendikasi.org/kamuoyuna-cagrimizdir/, Erişim Tarihi: 20.06.2023
  • Oyuncular Sendikası. (2019). “Sanat, Kültür ve Reklam Faaliyetlerinde Çocukların Çalıştırılması Hakkında Yönetmelik” çalışmalarımız tüm hızıyla sürüyor, https://oyuncularsendikasi.org/sanat-kultur-ve-reklam-faaliyetlerinde-cocuklarin-calistirilmasi-hakkinda-yonetmelik-calismalarimiz-tum-hiziyla-suruyor/, Erişim Tarihi: 20.06.2023
  • Oyuncular Sendikası. (2022). Çocuk oyuncular manifestosu: çalışma ilkeleri, https://oyuncularsendikasi.org/cocuk-oyuncular-manifestosu-calisma-ilkeleri/, Erişim Tarihi: 20.06.2023
  • Porter, Lynette (2012). The Doctor Who Fanchise: American Influence, Fan Culture and the Spinoffs. North Carolina: Mcfarland&Company Inc. Publishers.
  • Postman, N. (1995). Çocukluğun Yokoluşu. (Çev. K. İnal). Ankara: İmge.
  • Portee, A. ve Kubota, S. (2022). Child actors have protections. But what about kids on reality TV and paid social media?, https://www.today.com/parents/celebrity/child-reality-tv-social-media-stars-legal-protection-rcna54602, Erişim Tarihi: 02.06.2023
  • Saragoza, A. (2020). The kids are alright? the need for kidfluencer protections. American University Journal of Gender, Social Policy & the Law, 28(4), 575-602.
  • Sekmen, M. (2019). Çocuk Youtuber‟larda sorunlu bir alan: tüketim ile mahremiyetin yitimi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(4), 3566-3584.
  • Sharenting. (2023). Collins Dictionary. https://www.collinsdictionary.com/dictionary/ english/sharenting 04.06.2023
  • Simon, D. (2023). Work Permits and Coogan Accounts: What You Need to Know for Child Actors, https://www.backstage.com/magazine/article/coogan-law-explained-child-actors-3978/#section2, Erişim Tarihi: 27.05.2023
  • Sung, M. (2022). Their children went viral. Now they wish they could wipe them from the internet, https://www.nbcnews.com/pop-culture/influencers-parents-posting-kids-online-privacy-security-concerns-rcna55318, Erişim Tarihi: 02.06.2023
  • Trepte, S. (2020). The social media privacy model: Privacy and communication in the light of social media affordances. Communication Theory. 31 (4). 549- 570.
  • UNICEF, (2004). Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme, https://www.unicefturk.org/public/uploads/files/UNICEF_CocukHaklarinaDairSozlesme.pdf, Erişim Tarihi: 15.05.2023
  • Tekin Yılmaz, T. (2014). Çocuk İşçiliğinin Yeni Formları: Çocuk Oyuncular. Çalışma ve Toplum, 1(40), 211-230.
  • Tekin Yılmaz, T. (2020). Çocuk Emeğinin Dönüşümü: Ev İçi Üretimden Film Setlerine. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(2), 1237-1247. DOI: 10.33206/mjss.540280
  • Quinn, K., Epstein, D. (2018). #MyPrivacy: How users think about social media privacy.SM Society, 18, 360- 364. Warren, S. D., ve Brandeis, L. D. (1890). The right to privacy. Harvard Law Review, 4(5), 193–220.
  • Westin, F. A. (1968). Privacy and freedom. Washington and Lee Law Review, 25 (1). 166- 170.

"THERE IS A CHILD IN THIS ACCOUNT!" EXAMINATION OF THE INSTAGRAM ACCOUNTS OF CHILD ACTORS IN TURKISH TV SERIES IN THE CONTEXT OF KIDFLUENCER CONCEPT

Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: 2, 275 - 300, 01.12.2023
https://doi.org/10.47107/inifedergi.1335299

Öz

In this study, it aims to analyze the use of social media as a secondary screen by child actors in TV series broadcasted on traditional television in Turkey between 2020 and 2023 in the context of kidfluencer practices. Examining child actors within the scope of their kidfluencer identities constitutes the originality of this study. In addition, the study is important in terms of focusing on the relationship between the roles of child actors in traditional media and their kidfluencer identities on social media within the scope of children's rights, privacy and the media sector.Accordingly, TV series aired during the specified time frame, featuring child actors in their cast, were ranked based on their IMDB ratings, and the top two accounts with the highest number of social media followers among the child actors in TV series were selected for the research. Another factor for selecting the TV series was the active social media presence of the child actors. Considering that children have the most followers on social media as a secondary screen, Instagram accounts were chosen as the sample for the study. The social media analysis covers the period from January 2021 to November 2021, as it includes the time when child actors were involved in the TV series. Qualitative content analysis was applied to analyze the Instagram accounts of child actors and answer the research questions. The study found that child actors occupy the position of kidfluencers on the secondary screen, where their actor identities take a backseat. Furthermore, based on the research findings, it was discussed how kidfluencer actors are integrated into the adult world by their parents, resulting in them adopting a miniature adult persona, crossing the boundaries of their rights as children, and transforming into kidfluencers who prioritize monetary gains, all of which raises questions regarding their position concerning legal regulations.

Kaynakça

  • Albayrak Sezerler, E. (2020). Sosyal medyada çocuk mahremiyeti: Ebeveynlerin Instagram’daki çocuk mahremiyetine bakış açıları. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(39), 1211- 1226.
  • Baldini, M. (2000). İletişim Tarihi, (Çev. G. Batuş). Avcıol.
  • BBC. (2020). France passes new law to protect child influencers, https://www.bbc.com/news/world-europe-54447491, Erişim Tarihi: 04.06.2023
  • Bessant, C. (2018). Sharenting: Balancing the conflicting rights of parents and children. Communications Law, 23(1), 7–24.
  • Callens, H. (2020). Kidfluencer marketing in the video game industry. Interactive Entertainment Law Review. 3(1), 44- 54.
  • Chaffey, D., Smith, P. R., ve Smith, P. R. (2013). Emarketing excellence: Planning and optimizing your digital marketing. Routledge.
  • Choi, G. Y., v Lewallen, J. (2017). “Say Instagram, kids!”: Examining sharenting and children’s digital representations on Instagram. Howard Journal of Communications, 29(2), 144–164.
  • Cohen, S., Liu, H., Hanna, P., Hopkins, D., Higham ve J., Gössling, S. (2021). The rich kids of Instagram: Luxury travel, transport modes, and desire, Journal of Travel Research, 1- 16. https://doi.org/10.1177/00472875211037748
  • Crowdpark (2011). White Paper. Second Screen.
  • Çalapkulu, Ç. ve Alp, F., (2020). “Dijital ebeveynler ile çocukların sosyal medya kullanımı üzerindeki mahremiyet ilişkisi”. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(8) 132-144.
  • Demertzis, N., Mandenaki, K. ve Tsekeris, C. (2021). Prıvacy attitudes and behaviors in the age of post-privacy: an empirical approach. Journal of Digital Social Research. 3(1), 119- 152.
  • Dursun, C. (2019). Ebeveynlerin çocuklarını sosyal medyada teşhiri: Çocuk hakları bağlamında bir değerlendirme. Çocuk ve Medeniyet. 195-208.
  • Elo, S., ve Kyngäs, H. (2007), The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 107–115.
  • Erişir, R.M. ve Erişir, D. (2018). Yeni medya ve çocuk: Instagram özelinde “sharenting” (“paylaşanababalık”) örneği. Yeni Medya E-Dergi. 4-5, 50-64.
  • Fuchs, C. (2016). Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş. (Çev. D. Saraçoğlu, İ. Kalaycı). NotaBene.
  • Frienman, H.L. (2022). The “Reality” of Kids on Television, https://www.psychologytoday.com/us/blog/playing-win/202210/the-reality-kids-television, Erişim Tarihi: 22.05.03.
  • Han, B-C. (2019). Şeffaflık Toplumu. (Çev H. Barışcan). İstanbul: Metis.
  • Hawthorne, Timothy R. (2013). Media Zone: Response Magazine. May.
  • Karakoç, E. ve Ünlü, T.T. (2021). Oyun mu, İş mi? YouTube Kidfluencerları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Analiz. TRT Akademi, 6 (12), 468-493.
  • Kayserilioğlu, K. (2020). Vaporwave estetiği üzerinden nostalji olgusunu düşünmek. Sanat- Tasarım Dergisi, 11, 57- 68.
  • Kaya Erdem, B. (2019). Obscene actors of the consumption market: micro celebrities and individual awareness. L. Aydemir (Ed.), Evaluation of social changes and historical events based on health, economy and communicatin in a globalizing world, (s. 83- 110). Dora.
  • Kayalı, L. (2020). France to introduce legal protection for YouTube child stars, https://www.politico.eu/article/france-to-introduce-legal-protection-for-youtube-child-stars/, Erişim Tarihi: 28.05.2023
  • Kucur, A. B. (2022). Dijital yerlilerde ikincil ekran kullanımı: alan araştırması. Journal of History School, 57,1358-1382.
  • Kuşaksız, vd. (2017) İkincil Ekran Rapor. İab.turkey.
  • Krippendorff, K. (2019). Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. USA: Sage Publications.
  • Livingstone, S. (2020). Çocuklar: mahremiyet için özel bir durum mu? (Çev. Ü. Sarı). F.Aydoğan (Ed.). Yeni Medya Kuramları II, (51-68). İstanbul: Der Kitabevi.
  • Lywodraeth Cymru Welsh Government. (2015). Keeping young performers safe “Guidance to accompany the 2015 child performance regulations”, /https://www.gov.wales/sites/default/files/publications/2019-08/keeping-young-performers-safe-guidance-to-accompany-the-2015-child-performance_0.pdf, Erişim Tarihi: 18.06.2023.
  • Maheshvari, S. (1 Mart 2019). Online and making thousands, at age 4: meet the kidfluencers. https://www.nytimes.com/2019/03/01/business/ media/social-media-influencers-kids.html. Erişim Tarihi: 12.04.2021
  • Masterson, M. (2020). When play becomes work: Child labor laws in the era of 'Kidfluencers'.University of Pennsylvania Law Review, Forthcoming. https://ssrn. com/abstract=3650376, Erişim Tarihi: 20.01.2021
  • Marwick, A. E. 2015. Instafame: Luxury selfies in the attention economy.” Public Culture 27(1), 137–60.
  • Neuendorf, K. A., ve Kumar, A. (2016). Content analysis. The International Encyclopedia of Political Communication, 1–10. doi:10.1002/9781118541555.wbiepc065
  • Nottingham, E. (2019). ‘Dad! Cut that Part Out!’ Children’s Rights to Privacy in the Age of ‘Generation Tagged’: Sharenting, Digital Kidnapping and the Child Micro-Celebrity. J. Murray, B. Blue Swadener, K. Smith (Eds.) The Routledge International Handbook of Young Children's Rights. Routledge. https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3602712. 21 Ocak 2021
  • Oyuncular Sendikası. (2015a). Çocuk oyuncuların çalışma koşullarını belirleyecek yasa resmî gazetede yayınlandı, https://oyuncularsendikasi.org/cocuk-oyuncularin-calisma-kosullarini-belirleyecek-yasa-resmi-gazetede-yayinlandi/, Erişim Tarihi: 20.06.2023
  • Oyuncular Sendikası. (2015b). Kamuoyuna duyurulur!, https://oyuncularsendikasi.org/kamuoyuna-duyurulur-2/, Erişim Tarihi: 20.06.2023
  • Oyuncular Sendikası. (2016). Kamuoyuna çağrımızdır, https://oyuncularsendikasi.org/kamuoyuna-cagrimizdir/, Erişim Tarihi: 20.06.2023
  • Oyuncular Sendikası. (2019). “Sanat, Kültür ve Reklam Faaliyetlerinde Çocukların Çalıştırılması Hakkında Yönetmelik” çalışmalarımız tüm hızıyla sürüyor, https://oyuncularsendikasi.org/sanat-kultur-ve-reklam-faaliyetlerinde-cocuklarin-calistirilmasi-hakkinda-yonetmelik-calismalarimiz-tum-hiziyla-suruyor/, Erişim Tarihi: 20.06.2023
  • Oyuncular Sendikası. (2022). Çocuk oyuncular manifestosu: çalışma ilkeleri, https://oyuncularsendikasi.org/cocuk-oyuncular-manifestosu-calisma-ilkeleri/, Erişim Tarihi: 20.06.2023
  • Porter, Lynette (2012). The Doctor Who Fanchise: American Influence, Fan Culture and the Spinoffs. North Carolina: Mcfarland&Company Inc. Publishers.
  • Postman, N. (1995). Çocukluğun Yokoluşu. (Çev. K. İnal). Ankara: İmge.
  • Portee, A. ve Kubota, S. (2022). Child actors have protections. But what about kids on reality TV and paid social media?, https://www.today.com/parents/celebrity/child-reality-tv-social-media-stars-legal-protection-rcna54602, Erişim Tarihi: 02.06.2023
  • Saragoza, A. (2020). The kids are alright? the need for kidfluencer protections. American University Journal of Gender, Social Policy & the Law, 28(4), 575-602.
  • Sekmen, M. (2019). Çocuk Youtuber‟larda sorunlu bir alan: tüketim ile mahremiyetin yitimi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(4), 3566-3584.
  • Sharenting. (2023). Collins Dictionary. https://www.collinsdictionary.com/dictionary/ english/sharenting 04.06.2023
  • Simon, D. (2023). Work Permits and Coogan Accounts: What You Need to Know for Child Actors, https://www.backstage.com/magazine/article/coogan-law-explained-child-actors-3978/#section2, Erişim Tarihi: 27.05.2023
  • Sung, M. (2022). Their children went viral. Now they wish they could wipe them from the internet, https://www.nbcnews.com/pop-culture/influencers-parents-posting-kids-online-privacy-security-concerns-rcna55318, Erişim Tarihi: 02.06.2023
  • Trepte, S. (2020). The social media privacy model: Privacy and communication in the light of social media affordances. Communication Theory. 31 (4). 549- 570.
  • UNICEF, (2004). Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme, https://www.unicefturk.org/public/uploads/files/UNICEF_CocukHaklarinaDairSozlesme.pdf, Erişim Tarihi: 15.05.2023
  • Tekin Yılmaz, T. (2014). Çocuk İşçiliğinin Yeni Formları: Çocuk Oyuncular. Çalışma ve Toplum, 1(40), 211-230.
  • Tekin Yılmaz, T. (2020). Çocuk Emeğinin Dönüşümü: Ev İçi Üretimden Film Setlerine. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(2), 1237-1247. DOI: 10.33206/mjss.540280
  • Quinn, K., Epstein, D. (2018). #MyPrivacy: How users think about social media privacy.SM Society, 18, 360- 364. Warren, S. D., ve Brandeis, L. D. (1890). The right to privacy. Harvard Law Review, 4(5), 193–220.
  • Westin, F. A. (1968). Privacy and freedom. Washington and Lee Law Review, 25 (1). 166- 170.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Türkay Türkan Ünlü 0000-0002-8982-3040

Elif Karakoç Keskin 0000-0002-2831-2247

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ünlü, T. T., & Karakoç Keskin, E. (2023). “BU HESAPTA ÇOCUK VAR!” TÜRK TELEVİZYON DİZİLERİNDEKİ ÇOCUK OYUNCULARIN INSTAGRAM HESAPLARININ KIDFLUENCER KAVRAMI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 8(2), 275-300. https://doi.org/10.47107/inifedergi.1335299