Bu çalışma, Türkiye’de 2020-2023 yılları arasında geleneksel televizyonda yayınlanan dizilerde yer alan çocuk oyuncuların ikincil ekran olarak sosyal medya kullanımlarını kidfluencer pratikleri bağlamında analiz etmeyi amaçlamaktadır. Çocuk oyuncuların kidfluencer kimlikleri kapsamında incelenmesi, bu çalışmanın özgünlüğünü oluşturmaktadır. Ayrıca çalışma, çocuk oyuncuların geleneksel medyadaki rolleri ile sosyal medya üzerindeki kidfluencer kimlikleri arasındaki ilişkiye çocuk hakları, mahremiyet ve medya sektörü kapsamında odaklanması açısından önem taşımaktadır. Çalışma kapsamında belirtilen tarih aralığında yayınlanan ve oyuncu kadrosunda çocuk oyuncu bulunduran diziler, IMDB puanına göre sıralanmış, sıralamada yer alan dramaların çocuk oyuncuları içinde en fazla sosyal medya takipçisine sahip olan ilk iki hesap araştırmaya alınmıştır. Dizilerin seçilmesinde bir diğer etkeni ise çocuk oyuncuların aktif sosyal medya kullanıcısı olması oluşturmaktadır. İkincil ekran bağlamında çocukların en fazla takipçiye sahip oldukları sosyal medya platformu olmasından hareketle Instagram hesapları örneklem olarak seçilmiştir. Sosyal medya analizleri, çocuk oyuncuların diziye dahil oldukları dönemi içermesi sebebiyle Ocak 2021-Kasım 2021 tarih aralığını kapsamaktadır. Araştırmada çocuk oyuncuların Instagram hesaplarını analiz etmek ve araştırma sorularını yanıtlamak amacıyla nitel içerik analizi uygulanmıştır. Çalışma sonunda, çocuk oyuncuların ikincil ekranda kidfluencer konumunda yer aldıkları ve oyuncu kimliklerinin geri planda kaldığı tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma bulguları doğrultusunda, kidfluencer konumundaki oyuncuların, ebeveynleri tarafından yetişkin dünyasına dahil edilerek minyatür yetişkin formunu almaları, çocuk olma haklarını aşan mahremiyet ihlalleri ve maddi kazanç unsuruna dönüşen kidfluencer çocukların, yasal düzenlemelere karşı konumları tartışılmıştır.
Çocuk oyuncu Kidfluencer Minyatür yetişkin Mahremiyet sonrası Sosyal medya
In this study, it aims to analyze the use of social media as a secondary screen by child actors in TV series broadcasted on traditional television in Turkey between 2020 and 2023 in the context of kidfluencer practices. Examining child actors within the scope of their kidfluencer identities constitutes the originality of this study. In addition, the study is important in terms of focusing on the relationship between the roles of child actors in traditional media and their kidfluencer identities on social media within the scope of children's rights, privacy and the media sector.Accordingly, TV series aired during the specified time frame, featuring child actors in their cast, were ranked based on their IMDB ratings, and the top two accounts with the highest number of social media followers among the child actors in TV series were selected for the research. Another factor for selecting the TV series was the active social media presence of the child actors. Considering that children have the most followers on social media as a secondary screen, Instagram accounts were chosen as the sample for the study. The social media analysis covers the period from January 2021 to November 2021, as it includes the time when child actors were involved in the TV series. Qualitative content analysis was applied to analyze the Instagram accounts of child actors and answer the research questions. The study found that child actors occupy the position of kidfluencers on the secondary screen, where their actor identities take a backseat. Furthermore, based on the research findings, it was discussed how kidfluencer actors are integrated into the adult world by their parents, resulting in them adopting a miniature adult persona, crossing the boundaries of their rights as children, and transforming into kidfluencers who prioritize monetary gains, all of which raises questions regarding their position concerning legal regulations.
Child actor Kidfluencer post privacy Miniature adult Social media
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |