Research Article
BibTex RIS Cite

Examination of the University Adjustment Level of the First-Year Students of the Faculty of Nursing

Year 2021, , 969 - 980, 29.11.2021
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.846020

Abstract

The aim of the study is to examine the university adjustment levels of the first year students of the Faculty of Nursing and the influencing factors. The sample of this descriptive study consisted of 121 students who agreed to participate in the study. The data of the study were collected using the individual information form and the University Life Scale. At the end of the term, it was found that students' total adjustment, adjustment to the university environment and relationships with the opposite sex increased. It was found that the total adjustment score was higher in those who thought they had a good education in high school and were satisfied with university life, and the total adjustment scores of the students who made a preliminary research about the university increased at the end of the term. In addition, it was found that the total adjustment score of the students who are members of the nursing and photography club was higher. The results point to the importance of encouraging students to participate in social activities and student clubs.

References

  • Abdullah, M.C., Elias, H., Mahyuddin, R., Uli, J. (2009). Adjustment among First Year Students in a Malaysian University. European Journal of Social Science, 8, 496-505.
  • Aladağ, M (2009). Üniversiteye uyum konusunda yürütülen akran danışmanlığı programının değerlendirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(31), 12-22.
  • Aladağ, M., Kağnıcı, Y., Tuna, E., Tezer, E. (2003). Üniversite yaşamı ölçeği: Ölçek geliştirme ve yapı geçerliği üzerine bir çalışma. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(20), 41-47.
  • Alligood, MR (2014). Nursing Theorists And Their Work. 8nd Ed. St. Louis, Missouri: Mosby, Elsevier Inc.
  • Aluede, O., Imhonde, H., Eguavoen, A. (2006). Academic, career and personal needs of Nigerian university students. Journal of Instructional Psychology, 33 (1), 50-57.
  • Atay, S., Yılmaz, F. (2011). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin ilk klinik stres düzeyleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 14, 4.
  • Bayrak, A.Ö., Bülbül, T. (2013). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin yükseköğretim yaşamına uyum düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(2), 6-20.
  • Beydağ, K.D., Gündüz, A., Özer, F.G. (2008). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin eğitimlerine ve mesleklerine bakış açıları, meslekten beklentileri. Pamukkale Tıp Dergisi, 1(3),137-142.
  • Buote, V.M., Pancer, S.M., Pratt, M.W., Adams, G., Birnie-Lefcovitch, S., Polivy, J., Wintre, M.G. (2007). The importance of friends: Friendship and adjustment among 1st-year university students. Journal of Adolescent Research, 22(6), 665-689.
  • Büyük, K., Akyıldız, M. (2016). Anadolu Üniversitesi örgün öğrencilerinin üniversitelerine bağlılıklarının öğrenci memnuniyet modeli ile incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 145-158.
  • Erdemir, F. (1998). Hemşirenin rol ve işlevleri ve hemşirelik eğitimin felsefesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2 (1), 59-63.
  • Harman, G., Çelikler, D. (2012). Eğitimde hazırbulunuşluğun önemi üzerine bir derleme çalışması. Journal of Research in Education and Teaching, 1(3), 261-271.
  • Karahan, T.F., Sardoğan, M.E., Özkamalı, E., Dicle, A.N. (2005a). Üniversite öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum düzeylerinin denetim odağı ve atılganlık düzeyleri açısından incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 6-15.
  • Karahan, F., Sardogan, M.E., Özkamalı, E., Dicle, A.N. (2005b). Üniversite 1. sınıf öğrencilerinin üniversiteye uyum düzeylerinin sosyokültürel etkinlikler açısından incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (30), 63-71.
  • Kayıkçı, K., Sayın, Ö. (2010). Ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin okuldan memnuniyet düzeyleri. Millî Eğitim, 187, 207-224.
  • Koçyiğit, M., Eğmir, E., Akçil M. (2018). Lise son sınıf öğrencilerinin gözü ile eğitime ve yükseköğretime bir bakış. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(3), 119-141.
  • Labrague, L.J., McEnroe-Petitte, D.M., Al Amri, M., Fronda, D.C., Obeidat, A.A. (2018). An integrative review on coping skills in nursing students: implications for policymaking. Int Nurs Rev., 65 (2), 279-91
  • Laura, S., Aidas, P., Neringa, P. (2012). Stress coping and psychological adaptation in the international students. Cent. Eur. J. Med, 7(3), 335-343.
  • Lyrakos, D. (2012). The impact of stress, social support, self-efficacy and coping on university students, a multicultural European study. Psychology, 3, 143-149.
  • Mercan, Ç.S., Yıldız, S.A. (2011). Eğitim fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin üniversiteye uyum düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2), 135-154.
  • Mert, A., Çetiner, P. (2018). Üniversite öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum ile benlik ayrımlaşması arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(3), 190-204.
  • Neville, H., Heppner, P., Wang, L. (2011). Relations among racial identity attitudes, perceived stressors, and coping styles in African American college students. Journal of Counseling & Development, 75(4), 49-57.
  • Özkan, S., Yılmaz, E. (2010). Üniversite Ögrencilerinin Üniversite Yasamına Uyum Durumları (Bandırma Örnegi). Fırat Saglık Hizmetleri Dergisi, 5 (13), 153-171.
  • Rahat, E., İlhan, T. (2016). Coping styles, social support, relational self-construal, and resilience in predicting students’ adjustment to university life. Educational Sciences: Theory & Practice, 16, 187-208.
  • Sapranaviciute, L., Perminas, A., Kavaliauskaite, E. (2011). Structure of stress coping strategies in university students. International Journal of Psychology: A Biopsychosocial Approach, 8, 9-28.
  • Sun Selışık, Z.E. (2009). College Adjustment: A Study On English Prep School Students Studying In Northern Cyprus. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri, Ankara.
  • Sürücü, M., Bacanlı, F. (2010). Üniversiteye uyumun psikolojik dayanıklılık ve demografik değişkenlere göre incelenmesi. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 375-396.
  • Yenilmez, K., Kakmacı, Ö. (2008). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematikteki hazır bulunuşluk düzeyi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 529-542.
  • Yüksel, A., Öz, F. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin üniversiteye uyumunda problem çözmeye dayalı psikoeğitim programının etkinliğinin değerlendirilmesi. JILSES, 4(2), 242-262.

HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEYE UYUM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2021, , 969 - 980, 29.11.2021
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.846020

Abstract

Araştırmanın amacı; Hemşirelik Fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin üniversiteye uyum düzeyleri ve etkileyen faktörlerin incelenmesidir. Tanımlayıcı nitelikte olan bu çalışmanın örneklemini 105 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Birey Tanıtım Formu ve Üniversite Yaşamı Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Dönemin sonunda öğrencilerin toplam uyum, üniversite ortamına uyum ve karşı cinsle ilişkiler puanlarının arttığı; ilçe ve kasabada yaşayanlarda, lisede iyi eğitim aldığını düşünenlerde, üniversite yaşamından memnun olan öğrencilerde toplam uyum puanının daha yüksek olduğu ve üniversiteyle ilgili ön araştırma yapan öğrencilerin dönemin sonunda toplam uyum puanlarının arttığı bulunmuştur. Ayrıca, hemşirelik ve fotoğrafçılık kulübüne üye olan öğrencilerin toplam uyum puanının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Sonuçlar öğrencilerin sosyal aktivitelere ve öğrenci kulüplerine katılmaları için teşvik edilmesinin önemine işaret etmektedir.

References

  • Abdullah, M.C., Elias, H., Mahyuddin, R., Uli, J. (2009). Adjustment among First Year Students in a Malaysian University. European Journal of Social Science, 8, 496-505.
  • Aladağ, M (2009). Üniversiteye uyum konusunda yürütülen akran danışmanlığı programının değerlendirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(31), 12-22.
  • Aladağ, M., Kağnıcı, Y., Tuna, E., Tezer, E. (2003). Üniversite yaşamı ölçeği: Ölçek geliştirme ve yapı geçerliği üzerine bir çalışma. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(20), 41-47.
  • Alligood, MR (2014). Nursing Theorists And Their Work. 8nd Ed. St. Louis, Missouri: Mosby, Elsevier Inc.
  • Aluede, O., Imhonde, H., Eguavoen, A. (2006). Academic, career and personal needs of Nigerian university students. Journal of Instructional Psychology, 33 (1), 50-57.
  • Atay, S., Yılmaz, F. (2011). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin ilk klinik stres düzeyleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 14, 4.
  • Bayrak, A.Ö., Bülbül, T. (2013). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin yükseköğretim yaşamına uyum düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(2), 6-20.
  • Beydağ, K.D., Gündüz, A., Özer, F.G. (2008). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin eğitimlerine ve mesleklerine bakış açıları, meslekten beklentileri. Pamukkale Tıp Dergisi, 1(3),137-142.
  • Buote, V.M., Pancer, S.M., Pratt, M.W., Adams, G., Birnie-Lefcovitch, S., Polivy, J., Wintre, M.G. (2007). The importance of friends: Friendship and adjustment among 1st-year university students. Journal of Adolescent Research, 22(6), 665-689.
  • Büyük, K., Akyıldız, M. (2016). Anadolu Üniversitesi örgün öğrencilerinin üniversitelerine bağlılıklarının öğrenci memnuniyet modeli ile incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 145-158.
  • Erdemir, F. (1998). Hemşirenin rol ve işlevleri ve hemşirelik eğitimin felsefesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2 (1), 59-63.
  • Harman, G., Çelikler, D. (2012). Eğitimde hazırbulunuşluğun önemi üzerine bir derleme çalışması. Journal of Research in Education and Teaching, 1(3), 261-271.
  • Karahan, T.F., Sardoğan, M.E., Özkamalı, E., Dicle, A.N. (2005a). Üniversite öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum düzeylerinin denetim odağı ve atılganlık düzeyleri açısından incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 6-15.
  • Karahan, F., Sardogan, M.E., Özkamalı, E., Dicle, A.N. (2005b). Üniversite 1. sınıf öğrencilerinin üniversiteye uyum düzeylerinin sosyokültürel etkinlikler açısından incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (30), 63-71.
  • Kayıkçı, K., Sayın, Ö. (2010). Ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin okuldan memnuniyet düzeyleri. Millî Eğitim, 187, 207-224.
  • Koçyiğit, M., Eğmir, E., Akçil M. (2018). Lise son sınıf öğrencilerinin gözü ile eğitime ve yükseköğretime bir bakış. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(3), 119-141.
  • Labrague, L.J., McEnroe-Petitte, D.M., Al Amri, M., Fronda, D.C., Obeidat, A.A. (2018). An integrative review on coping skills in nursing students: implications for policymaking. Int Nurs Rev., 65 (2), 279-91
  • Laura, S., Aidas, P., Neringa, P. (2012). Stress coping and psychological adaptation in the international students. Cent. Eur. J. Med, 7(3), 335-343.
  • Lyrakos, D. (2012). The impact of stress, social support, self-efficacy and coping on university students, a multicultural European study. Psychology, 3, 143-149.
  • Mercan, Ç.S., Yıldız, S.A. (2011). Eğitim fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin üniversiteye uyum düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2), 135-154.
  • Mert, A., Çetiner, P. (2018). Üniversite öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum ile benlik ayrımlaşması arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(3), 190-204.
  • Neville, H., Heppner, P., Wang, L. (2011). Relations among racial identity attitudes, perceived stressors, and coping styles in African American college students. Journal of Counseling & Development, 75(4), 49-57.
  • Özkan, S., Yılmaz, E. (2010). Üniversite Ögrencilerinin Üniversite Yasamına Uyum Durumları (Bandırma Örnegi). Fırat Saglık Hizmetleri Dergisi, 5 (13), 153-171.
  • Rahat, E., İlhan, T. (2016). Coping styles, social support, relational self-construal, and resilience in predicting students’ adjustment to university life. Educational Sciences: Theory & Practice, 16, 187-208.
  • Sapranaviciute, L., Perminas, A., Kavaliauskaite, E. (2011). Structure of stress coping strategies in university students. International Journal of Psychology: A Biopsychosocial Approach, 8, 9-28.
  • Sun Selışık, Z.E. (2009). College Adjustment: A Study On English Prep School Students Studying In Northern Cyprus. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri, Ankara.
  • Sürücü, M., Bacanlı, F. (2010). Üniversiteye uyumun psikolojik dayanıklılık ve demografik değişkenlere göre incelenmesi. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 375-396.
  • Yenilmez, K., Kakmacı, Ö. (2008). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematikteki hazır bulunuşluk düzeyi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 529-542.
  • Yüksel, A., Öz, F. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin üniversiteye uyumunda problem çözmeye dayalı psikoeğitim programının etkinliğinin değerlendirilmesi. JILSES, 4(2), 242-262.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Clinical Sciences
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Ayşegül Savaşan 0000-0003-4779-3346

Meltem Meriç 0000-0002-3146-5500

Publication Date November 29, 2021
Submission Date December 23, 2020
Acceptance Date November 1, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Savaşan, A., & Meriç, M. (2021). HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEYE UYUM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 9(3), 969-980. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.846020