Abstract
Günümüzde halkla ilişkiler faaliyetlerinin giderek daha çok önem kazandığı görülmektedir. Halkla
ilişkiler, örgüt ve hedef kitlesi arasındaki iletişimi geliştirmeyi, kamuoyunu etkilemeyi ve örgütün
varlığını sürdürmesini amaçlayan faaliyetler olarak tanımlanmaktadır. Bu açıdan bakıldığında halkla
ilişkiler sürdürebilir ve planlı aktiviteler olarak kabul edilmektedir. Örgütlerin hem rekabet edebilmek
hem de varlığını sürdürmek için değişen koşullara uyum göstermeleri gerekmektedir. Bu durum, halkla
ilişkiler faaliyetlerinin benimsenmesine neden olmuştur. Sağlık sektöründe de özellikle son dönemlerde
halkla ilişkiler faaliyetlerine duyulan ihtiyaç artmıştır. Bunun temel nedeni toplumun bilinçlenmesi, özel
sektörün varlığı ve olumlu imaj yaratma çabaları olarak açıklanmaktadır