Review
BibTex RIS Cite

HALKLA İLİŞKİLER KAVRAMI BAĞLAMINDA HALKLA İLİŞKİLER FAALİYETLERİNDE KULLANILAN ARAÇLAR VE SAĞLIK SEKTÖRÜNDEKİ YANSIMALARI

Year 2014, Volume: 2 Issue: 2, 1 - 21, 25.12.2014

Abstract

Günümüzde halkla ilişkiler faaliyetlerinin giderek daha çok önem kazandığı görülmektedir. Halkla
ilişkiler, örgüt ve hedef kitlesi arasındaki iletişimi geliştirmeyi, kamuoyunu  etkilemeyi ve örgütün
varlığını sürdürmesini amaçlayan faaliyetler olarak tanımlanmaktadır. Bu açıdan bakıldığında halkla
ilişkiler sürdürebilir ve planlı aktiviteler olarak kabul edilmektedir. Örgütlerin hem rekabet edebilmek
hem de varlığını sürdürmek için değişen koşullara uyum göstermeleri gerekmektedir. Bu durum, halkla
ilişkiler faaliyetlerinin benimsenmesine neden olmuştur. Sağlık sektöründe de özellikle son dönemlerde
halkla ilişkiler faaliyetlerine duyulan ihtiyaç artmıştır. Bunun temel nedeni toplumun bilinçlenmesi, özel
sektörün varlığı ve olumlu imaj yaratma çabaları olarak açıklanmaktadır

References

  • 1. Peltekoğlu, FB, Halkla Ġlişkiler Giriş, Marmara Üniversitesi Yayın No: 524 ve İletişim Fakültesi Yayın No: 1, Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Döner SermayeİşletmesiMatbaası,İstanbul:1993.
  • 2. Alkibay S. Hastanelerde Halkla İlişkiler Anlayışı ve Uygulamaları.AmmeİdaresiDergisi 1998;31(1):153-63. 3. Ihlen Ǿ and Ruler BV. How Public Relation Works: Theoretical Roots and Public Relations Perspectives. Public RelationsReview2007;33:243-48.
  • 4. Tengilimoğlu, D, Sağlık Kuruluşlarında Halkla Ġlişkiler, Gazi Kitabevi,Ankara:2001.
  • 5. Sharpe ML. Developing a Behavioral Paradigm for the Performance of Public Relations. Public Relations Review 2000; 26 (3): 345-61. DOI: 10.1016/S0363-8111(00)000527
  • 6. Hutton JG. The Definition, Dimensions, and Domain of Public Relations. Public Relations Review 1999; 25 (2): 199-214.DOI:10.1016/S0363-8111(99)80162-3
  • 7. Yurdakul NB, Coşkun G, Öksüz B. Hastanelerde Halkla İlişkiler: İzmir İli Özel Hastaneler Örnekleminde Halkla İlişkiler Birimlerinin Yapı-İşlev ve Uygulamalarına Yönelik Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi2007;2(1):31-46.
Year 2014, Volume: 2 Issue: 2, 1 - 21, 25.12.2014

Abstract

References

  • 1. Peltekoğlu, FB, Halkla Ġlişkiler Giriş, Marmara Üniversitesi Yayın No: 524 ve İletişim Fakültesi Yayın No: 1, Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Döner SermayeİşletmesiMatbaası,İstanbul:1993.
  • 2. Alkibay S. Hastanelerde Halkla İlişkiler Anlayışı ve Uygulamaları.AmmeİdaresiDergisi 1998;31(1):153-63. 3. Ihlen Ǿ and Ruler BV. How Public Relation Works: Theoretical Roots and Public Relations Perspectives. Public RelationsReview2007;33:243-48.
  • 4. Tengilimoğlu, D, Sağlık Kuruluşlarında Halkla Ġlişkiler, Gazi Kitabevi,Ankara:2001.
  • 5. Sharpe ML. Developing a Behavioral Paradigm for the Performance of Public Relations. Public Relations Review 2000; 26 (3): 345-61. DOI: 10.1016/S0363-8111(00)000527
  • 6. Hutton JG. The Definition, Dimensions, and Domain of Public Relations. Public Relations Review 1999; 25 (2): 199-214.DOI:10.1016/S0363-8111(99)80162-3
  • 7. Yurdakul NB, Coşkun G, Öksüz B. Hastanelerde Halkla İlişkiler: İzmir İli Özel Hastaneler Örnekleminde Halkla İlişkiler Birimlerinin Yapı-İşlev ve Uygulamalarına Yönelik Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi2007;2(1):31-46.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Clinical Sciences
Journal Section Articles
Authors

Sinem Somunoğlu İkinci

Publication Date December 25, 2014
Submission Date August 1, 2013
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Somunoğlu İkinci, S. (2014). HALKLA İLİŞKİLER KAVRAMI BAĞLAMINDA HALKLA İLİŞKİLER FAALİYETLERİNDE KULLANILAN ARAÇLAR VE SAĞLIK SEKTÖRÜNDEKİ YANSIMALARI. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 2(2), 1-21.