Sağlam ilişkiler sonucunda
kurulan evlilikteki ilişkilerin uyumlu bir şekilde sürdürülmesi için evliliğe
hazır olma ve evlilik ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmak gerekmektedir. Bu
nedenle gençleri evliliğe hazırlamak ve evlilik öncesi ilişkileri geliştirmek
için danışmanlık eğitimi önemlidir. Bu
araştırma evlilik öncesi danışmanlık eğitiminin hemşirelik öğrencilerinin eş
seçimiyle ilgili görüşlerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ön test-son
test kontrol gruplu yarı deneme modeli olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini bir Üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi
2016-2017 eğitim öğretim yılı güz döneminde seçmeli ders alan toplam 200 hemşirelik
öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi yapılan güç analizi ile 0.05
güven aralığında, 0.95 evreni temsil etme yeteneği ile 60 hemşirelik öğrencisi
(30 kontrol, 30 deney) olarak belirlenmiştir. Araştırma Anket Formu ve Romantik
Eş Seçimi Ölçeği (REST) kullanılarak Eylül 2016-Ocak 2017 tarihleri arasında
bir üniversitenin sağlık bilimleri fakültesinde yapılmıştır. Araştırmada
kontrol grubuna herhangi bir girişimde bulunulmazken deney grubuna evlilik
öncesi danışmanlık eğitimi verilmiştir.Araştırmada kontrol grubunun
eğitim öncesi REST toplam puan ortalaması 85.26±6.06, son test REST toplam puan
ortalaması 85.03±5.20 dir. Müdahale grubunun eğitim öncesi REST toplam puan
ortalaması 82.30±8.37, son test REST toplam puan ortalaması 87.60±8.54 tür. Kontrol ve müdahale grubunun eğitim öncesi
ve sonrası REST toplam puan ortalamasına bakıldığında bulunan fark
istatistiksel olarak anlamlıdır (p<.05)..Araştırmada deney
grubunda evlilik öncesi danışmanlık eğitim sonrası REST toplam puan
ortalamasında artış olmuştur. Evlilik öncesi danışmanlık eğitiminin
öğrencilerin eş seçimini olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Bu doğrultuda
hemşirelik lisans derslerine evlilik öncesi danışmanlık eğitiminin eklenmesi
önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | May 22, 2018 |
Submission Date | March 29, 2018 |
Acceptance Date | April 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 1 |