Research Article
BibTex RIS Cite

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL YENİLİKÇİLİK DÜZEYLERİNİN KANITA DAYALI HEMŞİRELİĞE YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİ

Year 2021, Volume: 9 Issue: 2, 578 - 593, 25.06.2021
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.840222

Abstract

Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik düzeylerinin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumları ile ilişkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı, kesitsel ve ilişki arayıcı tipte olan bu çalışma, bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümü 2., 3. ve 4. sınıfında öğrenim gören öğrencileri (n=322) ile yapılmıştır. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan öğrenciler alınmıştır. Veriler, “Öğrenci Tanıtım Formu”, “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği”, “Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Veriler tanımlayıcı istatistikler, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi, Tukey'in post hoc analizi ve Spearman korelasyon analizi ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin yenilikçilik düzeyinin “düşük” ve kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumunun “orta” düzeyde olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği” ve “Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutum Ölçeği” toplam puanları arasında orta düzeyde, “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği alt boyutları” ve “Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutum Ölçeği alt boyutları” arasında ise zayıf düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir ilişki saptanmıştır. (p<0.05). Sonuç olarak hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri yükseldikçe, kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumları gelişmektedir. Yenilikçilik ve kanıta dayalı uygulamalara ilişkin bilgi ve becerileri geliştirecek olan derslerin 1. ya da 2. sınıfta verilmesi önerilebilir.

Thanks

Çalışmaya katılmayı kabul eden öğrenci hemşirelere teşekkür ederiz.

References

  • Adalı, A., Gür, K. (2019). Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ve araştırmalarına yönelik tutumları ve etkileyen faktörler. (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Arslan, H., Şener, D. K. (2012). Hemşirelikte yeni ve önemli bir kavram: Girişimcilik. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 20(2), 140-145.
  • Aydın, Y, Adıgüzel, A, Topal, E. A. (2015). Ebe ve Hemşirelerin Bilimsel Çalışmalara Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. J Hum Rhythm, 1(4), 168-175.
  • Ayhan, Y., Kocaman, G., Bektaş, M. (2015). Kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutum ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 17(2/3), 21-35.
  • Baksi, A., Sürücü, H. A., Kurt, G. (2020). İndividual innovation behavior of nurses and investigation of factors affecting these behaviors. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 310-315.
  • Başdaş, Ö., Özbey, H. (2020). Hemsirelik Öğrencilerinin Kanıta Dayalı Hemsireliğe Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 17(Ek sayı), 32-37.
  • Başoğlu, M., Durmaz E. A. (2017). X ve Y kuşağındaki hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik farkındalıklarının karşılaştırılması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(4), 77-84.
  • Bodur, G. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik (inovasyon) düzeyleri ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişki. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 5(2), 139-148.
  • Ceylan, S. (2019). Innovativeness levels and perceived barriers to ınnovativeness of nursing students. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(4), 363-371.
  • Cruz, J. P., Colet, P. C., Alquwez, N., Alqubeilat, H., Bashtawi, M. A., Ahmed, E. A., Cruz, C. P. (2016). Evidence-based practice beliefs and implementation among the nursing bridge program students of a Saudi University. International Journal of Health Sciences, 10(3), 405.
  • Çelik, A.S., Bayrakçeken, E., Kılınç, T. (2020). Hemşirelerin cinsiyet rollerine göre bireysel yenilikçilik özellikleri ve etkileyen faktörler. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 23(3), 397-409.
  • Dikmen, Y., Filiz, N. Y., Tanrıkulu, F., Yılmaz, D., Kuzgun, H. (2018). Attitudes of intensive care nurses towards evidence-based nursing. International Journal of Health Sciences and Research, 8(1), 138-143.
  • Dil, S., Uzun, M., Aykanat, B. (2012). Hemşirelik eğitiminde inovasyon. International Journal of Human Sciences, 9(2), 1217-1228.
  • Dolu, İ.Ç., Temucin, E.D., Özkan, H.A. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin girişimcilik düzeyleri ile bazı ilişkili faktörlerin değerlendirilmesi. JED/GKD, 11(2), 293-315. Durmuş, M., Gerçek, A., Çiftci, N. (2017). Sağlık çalışanlarının problem çözme becerilerinin kanıta dayalı tutum algıları üzerindeki etkisi. Asos Journal, 5(52), 648-661.
  • Erol, Ö., Yacan, L., Hayta, R., Şahin, İ., Yağcı, M. (2018). Hemsirelik Ögrencilerinin Yenilikçilik Özellikleri ve Etkileyen Faktörler. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(3), 142-147.
  • Ertuğ, N., Kaya, H. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik profilleri ve yenilikçiliğin önündeki engellerin incelenmesi. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi. 14(3), 192-197.
  • Hurt, H. T., Joseph, K., Cook, C. D. (1977). Scales for the measurement of innovativeness. Human Communication Research, 4(1), 58-65.
  • International Council of Nurses (ICN) (2004). Guidelines on the Nurse Entre/Intrapreneur Providing Nursing Service. Geneva, 1-33.
  • İncik, E. Y., Uzun, N. B. (2017). Bireysel Girişimcilik Algı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(39), 471-485.
  • Joseph, M. L. (2015). Organizational culture and climate for promoting innovativeness. The Journal of Nursing Administration, 45(3), 172-178.
  • Karaahmetoğlu, G. U., Softa, H. K. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının incelenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 21(4), 256-263.
  • Kartal, Y. A., Özsoy, A., Üner, K. (2018). Determination of individual innovation profiles of midwifery students and factors affecting. International Journal of Health Sciences & Research, 8(4), 104-109.
  • Kemer, A.S., Altuntaş, S. (2017). Bireysel yenilikçilik ölçeğinin hemşireliğe uyarlanması: Türkçe geçerlik-güvenirlik çalışması. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 14(1), 52-61.
  • Mevzuat Bilgi Sistemi. Hemşirelik Yönetmeliği (2010). 11 Aralık 2020 tarihinde https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13830MevzuatTur=7MevzuatTertip=5 adresinden erişildi.
  • Mutluay, E., Özdemir, L. (2014). Sağlık Bilişim sistemleri kapsamında hemşirelik bilişiminin kullanımı. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 22(3), 180-186.
  • Özden, G., Çevik, S., Sarıtaş, S. C. (2019). Do the online information searching strategies affect individual innovativeness in nursing students? Annals of Medical Research, 26(4), 629-635.
  • Özen, N., Özkaptan, B. B., Akyar, I., Terzioğlu, F. (2020). Hemsirelik Öğrencilerinde Bilgi Okuryazarlığı ile Bireysel Yenilikcilik Düzeyleri Arasındaki İliskinin İncelenmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 17(2), 120-128.
  • Özer, K.E., Çakmak, S., Kapucu, S., Koç, M., Kahveci, R. (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Farkındalıklarının Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 4(2), 1-12.
  • Polster, D., Villines, D. (2017). An exploratory descriptive study of registered nurse innovation: İmplications for levels of adoption. Clinical Nurse Specialist, 31(1), E1-E9.
  • Ruzafa‐Martínez, M., López‐Iborra, L., Madrigal‐Torres, M. (2011). Attitude towards Evidence‐Based Nursing Questionnaire: Development and psychometric testing in Spanish community nurses. Journal of Evaluation in Clinical Practice, 17(4), 664-670.
  • Sarıköse, S., Türkmen, E. (2020). The Relationship between demographic and occupational variables, transformational leadership perceptions, and ındividual ınnovativeness in nurses. Journal of Nursing Management, 28(5), 1126-1133.
  • Stilgenbauer, D. J., Fitzpatrick, J. J. (2019). Levels of innovativeness among nurse leaders in acute care hospitals. JONA: The Journal of Nursing Administration, 49(3), 150-155.
  • Sürme, Y., Efe, Y. S., Ceyhan, Ö., Korkut,B. S., Caner, N. (2019). Do individual ınnovation characteristics affect readiness online learning?. Journal of Higher Education and Science, 9(2), 342-348.
  • Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65.
  • Tarhan, M., Doğan, P. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik davranışları ile otonomi düzeyleri arasındaki ilişki. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 5(1), 51-58.
  • Taş, A.F., Çelen, R. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının belirlenmesi. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 27(2), 99-106.
  • Thomas, T. W., Seifert, P. C., Joyner, J. C. (2016). Registered nurses leading innovative changes. OJIN: The Online Journal of Issues in Nursing, 21(3).
  • Utli, H., Doğru, B.V. (2018). Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik özelliklerinin değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 23-32.
  • Yılmaz, D., Düzgün, F., Dikmen, Y. (2019). Hemşirelerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının incelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(4), 713-719.
  • Yılmaz, M., Gürler, H. (2017). Hemşirelerin kanıta dayalı uygulamaya ilişkin görüşleri. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 25(1), 1-12.
  • Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK). Türkiye Yükseköğretim Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi 2011. 11 Aralık 2020 tarihinde http://www.tyyc.yok.gov.tr/?pid=33 adresinden erişildi.

The Relationship between Nursing Students' Individual Innovativeness Levels and Attitudes to Evidence-Based Nursing

Year 2021, Volume: 9 Issue: 2, 578 - 593, 25.06.2021
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.840222

Abstract

This study was conducted to determine the relationship between nursing students' individual innovativeness levels and their attitudes towards evidence-based nursing. This descriptive, cross-sectional and relationship-seeking study was conducted with students (n=322) studying in the 2nd, 3rd, and 4th year of the nursing department of a state university. No sample selection was made in the study and students who volunteered to participate in the study were included. The data were collected by "Student Introduction Form", "Individual Innovativeness Scale”, “Evidence‐Based Nursing Attitude Questionnaire”. Data were evaluated with descriptive statistics, independent sample t-test, one-way analysis of variance, Turkey’s post hoc analysis, and Spearman correlation analysis. It was found that the innovation level of students was “low” and their attitude towards nursing based on evidence was "moderate” level. A moderately positive correlation was found between the total scores of the students in “Individual Innovativeness Scale” and “Evidence‐Based Nursing Attitude Questionnaire”, and a weakly positive correlation between ”the sub-dimensions of Individual Innovativeness Scale” and “the sub-dimensions of Evidence‐Based Nursing Attitude Questionnaire” (p<0.05). As a result, as the individual innovation levels of nursing students increase, their attitudes towards evidence-based nursing develop. It may be suggested that the courses that will develop knowledge and skills regarding innovation and evidence-based practices may be given in 1st or 2nd grade.

References

  • Adalı, A., Gür, K. (2019). Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ve araştırmalarına yönelik tutumları ve etkileyen faktörler. (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Arslan, H., Şener, D. K. (2012). Hemşirelikte yeni ve önemli bir kavram: Girişimcilik. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 20(2), 140-145.
  • Aydın, Y, Adıgüzel, A, Topal, E. A. (2015). Ebe ve Hemşirelerin Bilimsel Çalışmalara Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. J Hum Rhythm, 1(4), 168-175.
  • Ayhan, Y., Kocaman, G., Bektaş, M. (2015). Kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutum ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 17(2/3), 21-35.
  • Baksi, A., Sürücü, H. A., Kurt, G. (2020). İndividual innovation behavior of nurses and investigation of factors affecting these behaviors. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 310-315.
  • Başdaş, Ö., Özbey, H. (2020). Hemsirelik Öğrencilerinin Kanıta Dayalı Hemsireliğe Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 17(Ek sayı), 32-37.
  • Başoğlu, M., Durmaz E. A. (2017). X ve Y kuşağındaki hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik farkındalıklarının karşılaştırılması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(4), 77-84.
  • Bodur, G. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik (inovasyon) düzeyleri ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişki. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 5(2), 139-148.
  • Ceylan, S. (2019). Innovativeness levels and perceived barriers to ınnovativeness of nursing students. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(4), 363-371.
  • Cruz, J. P., Colet, P. C., Alquwez, N., Alqubeilat, H., Bashtawi, M. A., Ahmed, E. A., Cruz, C. P. (2016). Evidence-based practice beliefs and implementation among the nursing bridge program students of a Saudi University. International Journal of Health Sciences, 10(3), 405.
  • Çelik, A.S., Bayrakçeken, E., Kılınç, T. (2020). Hemşirelerin cinsiyet rollerine göre bireysel yenilikçilik özellikleri ve etkileyen faktörler. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 23(3), 397-409.
  • Dikmen, Y., Filiz, N. Y., Tanrıkulu, F., Yılmaz, D., Kuzgun, H. (2018). Attitudes of intensive care nurses towards evidence-based nursing. International Journal of Health Sciences and Research, 8(1), 138-143.
  • Dil, S., Uzun, M., Aykanat, B. (2012). Hemşirelik eğitiminde inovasyon. International Journal of Human Sciences, 9(2), 1217-1228.
  • Dolu, İ.Ç., Temucin, E.D., Özkan, H.A. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin girişimcilik düzeyleri ile bazı ilişkili faktörlerin değerlendirilmesi. JED/GKD, 11(2), 293-315. Durmuş, M., Gerçek, A., Çiftci, N. (2017). Sağlık çalışanlarının problem çözme becerilerinin kanıta dayalı tutum algıları üzerindeki etkisi. Asos Journal, 5(52), 648-661.
  • Erol, Ö., Yacan, L., Hayta, R., Şahin, İ., Yağcı, M. (2018). Hemsirelik Ögrencilerinin Yenilikçilik Özellikleri ve Etkileyen Faktörler. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(3), 142-147.
  • Ertuğ, N., Kaya, H. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik profilleri ve yenilikçiliğin önündeki engellerin incelenmesi. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi. 14(3), 192-197.
  • Hurt, H. T., Joseph, K., Cook, C. D. (1977). Scales for the measurement of innovativeness. Human Communication Research, 4(1), 58-65.
  • International Council of Nurses (ICN) (2004). Guidelines on the Nurse Entre/Intrapreneur Providing Nursing Service. Geneva, 1-33.
  • İncik, E. Y., Uzun, N. B. (2017). Bireysel Girişimcilik Algı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(39), 471-485.
  • Joseph, M. L. (2015). Organizational culture and climate for promoting innovativeness. The Journal of Nursing Administration, 45(3), 172-178.
  • Karaahmetoğlu, G. U., Softa, H. K. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının incelenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 21(4), 256-263.
  • Kartal, Y. A., Özsoy, A., Üner, K. (2018). Determination of individual innovation profiles of midwifery students and factors affecting. International Journal of Health Sciences & Research, 8(4), 104-109.
  • Kemer, A.S., Altuntaş, S. (2017). Bireysel yenilikçilik ölçeğinin hemşireliğe uyarlanması: Türkçe geçerlik-güvenirlik çalışması. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 14(1), 52-61.
  • Mevzuat Bilgi Sistemi. Hemşirelik Yönetmeliği (2010). 11 Aralık 2020 tarihinde https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13830MevzuatTur=7MevzuatTertip=5 adresinden erişildi.
  • Mutluay, E., Özdemir, L. (2014). Sağlık Bilişim sistemleri kapsamında hemşirelik bilişiminin kullanımı. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 22(3), 180-186.
  • Özden, G., Çevik, S., Sarıtaş, S. C. (2019). Do the online information searching strategies affect individual innovativeness in nursing students? Annals of Medical Research, 26(4), 629-635.
  • Özen, N., Özkaptan, B. B., Akyar, I., Terzioğlu, F. (2020). Hemsirelik Öğrencilerinde Bilgi Okuryazarlığı ile Bireysel Yenilikcilik Düzeyleri Arasındaki İliskinin İncelenmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 17(2), 120-128.
  • Özer, K.E., Çakmak, S., Kapucu, S., Koç, M., Kahveci, R. (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Farkındalıklarının Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 4(2), 1-12.
  • Polster, D., Villines, D. (2017). An exploratory descriptive study of registered nurse innovation: İmplications for levels of adoption. Clinical Nurse Specialist, 31(1), E1-E9.
  • Ruzafa‐Martínez, M., López‐Iborra, L., Madrigal‐Torres, M. (2011). Attitude towards Evidence‐Based Nursing Questionnaire: Development and psychometric testing in Spanish community nurses. Journal of Evaluation in Clinical Practice, 17(4), 664-670.
  • Sarıköse, S., Türkmen, E. (2020). The Relationship between demographic and occupational variables, transformational leadership perceptions, and ındividual ınnovativeness in nurses. Journal of Nursing Management, 28(5), 1126-1133.
  • Stilgenbauer, D. J., Fitzpatrick, J. J. (2019). Levels of innovativeness among nurse leaders in acute care hospitals. JONA: The Journal of Nursing Administration, 49(3), 150-155.
  • Sürme, Y., Efe, Y. S., Ceyhan, Ö., Korkut,B. S., Caner, N. (2019). Do individual ınnovation characteristics affect readiness online learning?. Journal of Higher Education and Science, 9(2), 342-348.
  • Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65.
  • Tarhan, M., Doğan, P. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik davranışları ile otonomi düzeyleri arasındaki ilişki. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 5(1), 51-58.
  • Taş, A.F., Çelen, R. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının belirlenmesi. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 27(2), 99-106.
  • Thomas, T. W., Seifert, P. C., Joyner, J. C. (2016). Registered nurses leading innovative changes. OJIN: The Online Journal of Issues in Nursing, 21(3).
  • Utli, H., Doğru, B.V. (2018). Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik özelliklerinin değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 23-32.
  • Yılmaz, D., Düzgün, F., Dikmen, Y. (2019). Hemşirelerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının incelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(4), 713-719.
  • Yılmaz, M., Gürler, H. (2017). Hemşirelerin kanıta dayalı uygulamaya ilişkin görüşleri. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 25(1), 1-12.
  • Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK). Türkiye Yükseköğretim Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi 2011. 11 Aralık 2020 tarihinde http://www.tyyc.yok.gov.tr/?pid=33 adresinden erişildi.
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Clinical Sciences
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Nazlı Baltacı 0000-0001-8582-6300

Ayşe Metin 0000-0003-2261-4364

Publication Date June 25, 2021
Submission Date December 13, 2020
Acceptance Date March 24, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Baltacı, N., & Metin, A. (2021). HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL YENİLİKÇİLİK DÜZEYLERİNİN KANITA DAYALI HEMŞİRELİĞE YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİ. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 9(2), 578-593. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.840222