Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin ruh sağlığı okuryazarlığı düzeyini belirlemektir. Bu çalışma tanımlayıcı çalışma niteliğinde yapılmıştır. Çalışma bir üniversitede öğrenim gören 277 öğrencinin katılımıyla tamamlandı. Verilerin toplanmasında çevrimiçi olarak hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Ruh Sağlığı Okuryazarlığı (RSOY) Ölçeği kullanıldı. Verilerin analizinde SPSS 26.0 kullanılmıştır. Araştırmaya 277 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21.88±2.90 ve %82.3’ü kadındır. Öğrencilerin %32.4’ü birinci sınıf, %80.5’i lisans öğrencisi ve %69’u sağlık bilimleri ile ilgili bir bölümde okumaktadır. Öğrencilerin %20.2’si ruh sağlığı ile ilgili eğitim almıştır. Öğrencilerin RSOY toplam puan ortalaması 14.97±3.50 olarak bulunmuştur. Ölçeğin bilgi odaklı, inanç odaklı ve kaynak odaklı RSOY puan ortalamaları sırasıyla 8.18±1.74, 4.42±2.05 ve 2.37±1.48 olarak bulunmuştur. Üniversite öğrencilerinin bilgi odaklı ruh sağlığı okuryazarlığı yüksek, inanç odaklı ruh sağlığı okuryazarlığı olumsuz, kaynak odaklı ruh sağlığı okuryazarlığı orta düzeylerdedir. Başta inanç odaklı ruh sağlığı okuryazarlığı olmak üzere genel olarak üniversite öğrencilerinin ruh sağlığı okuryazarlığı yeterli düzeyde değildir. Bütün öğrencilere yönelik kapsamlı eğitim programlarının düzenlenmesi önerilmektedir.
Çalışmaya katılım göstererek katkıda bulunan bütün öğrencilere teşekkür ederiz.
This study aimed to determine mental health literacy level of university students. This study was conducted as a descriptive study. The study was completed with the participation of 277 students studying at a university. An online Personal Information Form and the Mental Health Literacy (MHL) Scale were used to collect the data. SPSS 26.0 was used for data analysis. 277 university students participated in the study. The mean age of the students participating in the study was 21.88±2.90 and 82.3% were female. 32.4% of the students were first-year students, 80.5% were undergraduate students and 69% were studying in a department related to health sciences. 20.2% of the students received education related to mental health. The mean MHL total score of the students was found to be 14.97±3.50. The mean scores of knowledge-oriented, belief-oriented, and resource-oriented MHL were 8.18±1.74, 4.42±2.05, and 2.37±1.48, respectively. University students have high knowledge-oriented mental health literacy, negative belief-oriented mental health literacy, and moderate resource-oriented mental health literacy. In general, the mental health literacy of university students, especially belief-oriented mental health literacy, is not at an adequate level. It is recommended that comprehensive training programs should be organized for all students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mental Health Services |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Early Pub Date | June 3, 2024 |
Publication Date | June 20, 2024 |
Submission Date | March 3, 2024 |
Acceptance Date | May 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 12 Issue: 2 |