Bu metin Eylül 2021’de Ka Atölye’nin Ankara’daki yeni mekânında açılan “Yer-Parça” sergisi üzerinden toprak ve medeniyet arasındaki ilişkiyi sergide yer alan sanatçıların çalışmalarına odaklanarak inceler. Burada sürdürülen anlayış, tekil sergileri odağına alan bir sergi tarihi yöntemi ile sanat tarihinin büyük anlatıları içinde gözden kaçan ifadelere yer vermeyi amaçlar. Bu minör tavrıyla sergi tarihçeleri sanat tarihindeki güncel yaklaşımların ötesine gitme ve onları aşma potansiyeli taşır (Mathur, 2019). Özellikle Türkiye’de sanat tarihi yazımına dair tartışmaların yeniden canlandığı günümüzde (argonotlar, 2021; Özpınar, 2018; Evren, 2014) kısa zamanlı aralıklara yerleşen sergi formunun kaydını tutmak, güncelin tarihini eşzamanlı yazmak, öteki türlü geçiciliğe mahkum bu kamusal diyaloğun arşivini tutar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 1 |