Bu metin Eylül 2021’de Ka Atölye’nin Ankara’daki yeni mekânında açılan “Yer-Parça” sergisi üzerinden toprak ve medeniyet arasındaki ilişkiyi sergide yer alan sanatçıların çalışmalarına odaklanarak inceler. Burada sürdürülen anlayış, tekil sergileri odağına alan bir sergi tarihi yöntemi ile sanat tarihinin büyük anlatıları içinde gözden kaçan ifadelere yer vermeyi amaçlar. Bu minör tavrıyla sergi tarihçeleri sanat tarihindeki güncel yaklaşımların ötesine gitme ve onları aşma potansiyeli taşır (Mathur, 2019). Özellikle Türkiye’de sanat tarihi yazımına dair tartışmaların yeniden canlandığı günümüzde (argonotlar, 2021; Özpınar, 2018; Evren, 2014) kısa zamanlı aralıklara yerleşen sergi formunun kaydını tutmak, güncelin tarihini eşzamanlı yazmak, öteki türlü geçiciliğe mahkum bu kamusal diyaloğun arşivini tutar.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |