Review Article
BibTex RIS Cite

Ibn Warraq Vakası: “Self-Kolonizasyon” İçin Mütevazı Bir Kavramsallaştırma Denemesi

Year 2016, Volume: 6 Issue: 1, 187 - 194, 15.06.2016

Abstract

Doğu ve Batı hakkında konuşmaya başlar başlamaz, hâkim akademik söylem bizden bir hususta hemen şahadet getirmemizi bekler: Allah sizi inandırsın ki Doğuya ve Batıya mutlak birer varoluş atfeden “özcü” bir yaklaşımdan uzağız ve Oryantalizm karşısında Oksidentalistbir tavır falan aldığımız da yok! Bu obligation à dire1 akla antisemitik yemin tazelemeyi getiriyor: İsrail’in o azgın saldırganlığını en hafif bir eleştirinin dahi konusu yapmaya kalktığınızda, bir antisemit olmadığınızı yemin billah kanıtlamak zorundasınızdır. Art arda gelen bu çağrışım aslında ilgisiz iki meselenin ironik benzerliğinden öte bir anlam da taşıyor: Neo-kolonyalistler kendilerine yeni düşman olarak İslam’ı seçip, her türlü kötülüğün isminin önüne onun ismini ekledikçe, İsrail, Filistin üzerindeki katliamlarını rahatlıkla sürdürebiliyor. Said’in Haberlerin Ağında İslam’da belagatle izah ettiği gibi, Batı ve Amerikan medyasında
“İslam”, “fundamentalizm” ve “terör” kavramları yan yana ve hatta birbirinin eşdeğeri olarak kullanıldıkça, “haklı İsrail” imgesi giderek güçleniyor.

References

  • Barthes, R. (1989). Leçon. Paris: Seuil.
  • Said, E. (1993). Culture and Imperialism. New York: Knopf.
  • Said, E. (1995). Entelektüel: Sürgün, Marjinal, Yabancı. İstanbul: Ayrıntı.
  • Said, E. (2000). Haberlerin Ağında İslam. İstanbul: Babil.
  • Said, E. (1978). Orientalism. New York: Pantheon Books.
  • Said, E. (1994). Representations of the intellectual: The 1993 Reith lectures. New York: Pantheon Books.
  • Tierney, R. (2005). The Colonial Eyeglasses of Nakajima Atsushi. Japan Review, 17, 149-196.
  • Warraq, I. (2007). Defending the West: A Critique of Edward Said’s Orientalism. Amherst, New York: PrometheusBooks.
  • Warraq, I. (2007, Temmuz). Jane Austen and Slavery. New English Review: http://www.newenglishreview.org/,Ibn_Warraq/Jane_Austen_and_Slavery adresinden 6 Şubat 2010 tarihinde edinilmiştir.
  • Warraq, I. (2007, 10 Kasım). Kuran eleştirisine tepkiler abartılı (mı?) [Mülakat D. Schönlebe tarafından]. Qantara.de: http://tr.qantara.de/webcom/show_article.php/_c-674/_nr-117/i.html adresinden 6 Şubat 2010 tarihinde edinilmiştir. Warraq, I. (2003). Said ve Saidciler ya da Üçüncü Dünya Entelektüel Terörizmi. Cogito, 37, 289. Warraq, I. (1995). Why I Am Not a Muslim. Amherst, New York: Prometheus Books.
Year 2016, Volume: 6 Issue: 1, 187 - 194, 15.06.2016

Abstract

References

  • Barthes, R. (1989). Leçon. Paris: Seuil.
  • Said, E. (1993). Culture and Imperialism. New York: Knopf.
  • Said, E. (1995). Entelektüel: Sürgün, Marjinal, Yabancı. İstanbul: Ayrıntı.
  • Said, E. (2000). Haberlerin Ağında İslam. İstanbul: Babil.
  • Said, E. (1978). Orientalism. New York: Pantheon Books.
  • Said, E. (1994). Representations of the intellectual: The 1993 Reith lectures. New York: Pantheon Books.
  • Tierney, R. (2005). The Colonial Eyeglasses of Nakajima Atsushi. Japan Review, 17, 149-196.
  • Warraq, I. (2007). Defending the West: A Critique of Edward Said’s Orientalism. Amherst, New York: PrometheusBooks.
  • Warraq, I. (2007, Temmuz). Jane Austen and Slavery. New English Review: http://www.newenglishreview.org/,Ibn_Warraq/Jane_Austen_and_Slavery adresinden 6 Şubat 2010 tarihinde edinilmiştir.
  • Warraq, I. (2007, 10 Kasım). Kuran eleştirisine tepkiler abartılı (mı?) [Mülakat D. Schönlebe tarafından]. Qantara.de: http://tr.qantara.de/webcom/show_article.php/_c-674/_nr-117/i.html adresinden 6 Şubat 2010 tarihinde edinilmiştir. Warraq, I. (2003). Said ve Saidciler ya da Üçüncü Dünya Entelektüel Terörizmi. Cogito, 37, 289. Warraq, I. (1995). Why I Am Not a Muslim. Amherst, New York: Prometheus Books.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Political Science
Journal Section Reviews
Authors

Gökdemir İhsan

Publication Date June 15, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA İhsan, G. (2016). Ibn Warraq Vakası: “Self-Kolonizasyon” İçin Mütevazı Bir Kavramsallaştırma Denemesi. İnsan Ve Toplum, 6(1), 187-194.