Research Article
BibTex RIS Cite

Din ve Zihniyet 20-25 Yaş Aralığındaki Erkek Öğrencilerin Gündelik Hayat Pratikleri

Year 2019, Volume: 9 Issue: 1, 51 - 84, 10.03.2019

Abstract

Araştırmanın konusunu oluşturan dindar gençler, ait hissettikleri ya da ait oldukları dünya ile yaşadıkları, yaşamaya zorlandıkları dünya arasında gidip gelmekte, birini diğerine tercih edememekte, Araf’ta salınımlar sergilemektedirler. Buçalışma üniversite okuyan, dini bir grubun çatısı altında yaşayan, kendisini dindar olarak tanımlayan, 20-25 yaş aralığındaki erkek öğrencilerin, gündelik hayat pratiklerine yansıyan dinî değerlerin etkisi üzerine odaklanmaktadır. Hipotetik olarak, İstanbul’da üniversite okuyan, amacını “dinini bilen ve topluma faydalı gençlik yetiştirmek” şeklinde açıklayan Çilehane İlmi Araştırmalar Derneği’nin yurdunda kalan yirmi dindar erkek gencin gündelik hayatında; tutum, aidiyet, davranış ve ibadet alanlarında dinî değerlerin etkisi incelenecektir. Çalışma, metodolojik olarak ideografik yaklaşım dikkate almakta, pratikte ise saha araştırması gerçekleştirmektedir. Mülakatlar aracılığıyla kimlik çözümlemesi yapan araştırma, Ülgener’in edebiyat ve ahlak metinlerinde yer alan ifadelerden hareketle yaptığı zihniyet analizinin benzerini, doğrudan gözlem ve araştırma yoluyla yapmayı denemektedir. Araştırma iki aşamada gerçekleştirilmektedir. İlk adımda dindar genç erkek öğrencilerin zihniyet dünyalarının panoraması ortaya çıkartılmaya çalışmakta, ikincisinde ise söz konusu faktörler üzerinden dinin görünürlük kazandığı ve kazanamadığı yerler gösterilmektedir. Araf’ta kalma olarak tanımlanabilecek kavramsallaştırmada bireyler, ait hissettikleri ile yaşadıkları gerçekliğin sunduğu kimlik arasında sıkışmaktadırlar. Din, cemaat içinde birey olarak yaşanmakta, davranışları ile tutumları arasında çatışma ortaya çıkmakta ve küçük kamusal öncelenmektedir. Ayrıca çalışmada, ait hissedilen kimliği, kendi özel alanında yaşayan uysallaşmış tipolojiler bulgulanmıştır.

References

  • Avcı, Ö. (2012). İki dünya arasında İstanbul’da dindar üniversite gençliği. İstanbul: İletişim.
  • Aydın, M. (2010). Gençliğin dini ve sosyal değerleri. Konya: Çizgi.
  • Baudrillard, J. (2015). Tüketim toplumu. İstanbul: Ayrıntı.
  • Bauman, Z. (2015). Sosyolojik düşünmek. İstanbul: Ayrıntı.
  • Bauman, Z. (2017). Akışkan modernite. İstanbul: Can

Religion and Mentality: Daily Life Routines of Male Students Between The Ages of 20-25

Year 2019, Volume: 9 Issue: 1, 51 - 84, 10.03.2019

Abstract

The pious young people who make up the subject of this research are alternating between the world they feel belong to or they belong to and the world they live in, the world they are forced to live in, and they are unable to make a choice between the two, and they are displaying oscillations in limbo. This study focuses on the impact of religious values which reflect upon the daily life practices of the young male students between the age of 20-25 who study in university and define themselves as pious and live under the umbrella of a religious community/association. Hypothetically, the impact of religious values in terms of behavior, belonging, attitude, worship in the daily lives of twenty pious young men who study in university in Istanbul and stay in the dorm of ‘Çilehane İlmi Araştırmalar Derneği’ (Çilehane Association for Scientific Research) which declares its aim as ‘to train young who are socially beneficial and aware of their own religion’ will be investigated. Methodologically, the study follows the ideographic approach, and in practice, it conducts a field research. The research which conducts identity analysis through interviews, tries to make the similar of the mentality analysis by the way of a direct research and observation which was made by Ülgener by benefiting from statements in the texts of literature and ethics. The research is two-staged: at the first, it is tried to discover the panorama of the mental world of the pious young men; at the second, through the relevant factors, the places in which the religion become visible and do not visible are shown. In the conceptualization that can be defined as ‘staying in limbo’, the individuals are trapped between the identity they feel belonged to, and the identity that the reality they live in offers. The religion is practiced individually in the congregation, the conflict between their behaviours and attitudes arises, and the small public is prioritized. Besides, in the study, malleable typologies were discovered that live the identity they feel belonged to in their private spheres.

References

  • Avcı, Ö. (2012). İki dünya arasında İstanbul’da dindar üniversite gençliği. İstanbul: İletişim.
  • Aydın, M. (2010). Gençliğin dini ve sosyal değerleri. Konya: Çizgi.
  • Baudrillard, J. (2015). Tüketim toplumu. İstanbul: Ayrıntı.
  • Bauman, Z. (2015). Sosyolojik düşünmek. İstanbul: Ayrıntı.
  • Bauman, Z. (2017). Akışkan modernite. İstanbul: Can
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology, Religious Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Köksal Pekdemir This is me

Publication Date March 10, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Pekdemir, K. (2019). Din ve Zihniyet 20-25 Yaş Aralığındaki Erkek Öğrencilerin Gündelik Hayat Pratikleri. İnsan Ve Toplum, 9(1), 51-84.