Dijital teknolojilerin küresel anlamda yaşamlarımıza egemen olması, tutum ve davranışlarımızı, iletişim biçimlerimizi, sosyal yaşantılarımızı derinden etkilemiş ve değiştirmiştir. Yaşamın içinde yer alan pek çok uygulama dijital ortamlarda yer alan sosyal platformlara taşınmıştır. Toplumu yönetenlerin bazı karar ve uygulamalarından hoşnut olmayan bireylerin, baskı gruplarının, lobilerin de yeni buluşma noktalarından biri artık dijital aktivist platformlardır. Bu çalışmada, en çok tercih edilen dijital aktivist platformlardan biri olan Change.org incelenmiş, sitede ilan edilen başarıya ulaşmış projelerin ilk 30 adedi çeşitli başlıklar altında değerlendirilmiştir. Değerlendirmede başlıklar arasında korelasyon aranmış, projeler arasındaki ilişkisellikler sorgulanmıştır. Araştırma sonuçlarını anlamlandıma sürecinde, sağlık ve çevre konulu kampanyaların başarıya ulaşma olasılığının diğerlerine göre daha yüksek olduğu, sağlık konulu projelerin daha çok imza topladığı, başarıya ulaşmış projelerin tamamının sosyal medyada yer alırken 18’inin geleneksel medyada da yer alması nedeniyle geleneksel ve sosyal medyaların birbirini desteklediği, sosyal medyadaki sayısal çoğunluğun geleneksel medya üzerinde baskı yaratabildiği sonuçlarına varılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Dijital Aktivizm, Change.org, Sosyal Medya, Lobicilik, Baskı Grupları
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 7 - Cilt: 4 Sayı: 7 |
Intermedia International E-journal
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.