Viral reklam, kullanıcılar tarafından oluşturulan ve profesyonel olmadığı düşünülen görüntülerin, internet
ortamında diğer kullanıcılarla hızlı bir şekilde paylaşılması anlamına gelmektedir. Firmalar tarafından doğal ve
inandırıcı olması sebebiyle pazarlama iletişimi faaliyetlerini destekleme amaçlı kullanılan viral reklamlar, son
zamanlarda siyasal aktörler tarafından da siyasal kampanya sürecinde sıklıkla kullanılmaktadır. Bu çalışmada,
2017 Başkanlık sistemi referandumu sürecinde destek veren ve destek vermeyen “sivil girişimler” tarafından
hazırlanan viral reklamlar incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi YouTube video paylaşım sitesinden kasti
örneklem yöntemiyle seçilen referandum sürecine destek veren (Evetçi) üç ve referandum sürecine destek
vermeyen (Hayırcı) üç viral reklamdan oluşmaktadır. Araştırmada örneklem olarak belirlenen viral reklamlar
Ferdinand de Saussure’nin anlam öğeleri açısından göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma
sonucunda ise siyasal iletişim sürecinde sivil girişimli viral reklamların belli ideolojilere gönderme yaparak etkin
bir şekilde kullanıldığı gözlemlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2018 |
Submission Date | February 9, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 8 |
Intermedia International E-journal
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.