Basın bültenleri, medya ve ilgili kamularla ilişki inşasındaki aracı rolünün yanı sıra kurumların iletişimsel
söylemlerini incelemeyi mümkün kılan metinlerdir. Basın bültenlerindeki içerik, çeşitli mesaj stratejilerinden
hareketle yapılandırılarak ilgili kamulara aktarılmaktadır. Bu kapsamda çalışmanın amacı 2017 yılında
Türkiye’nin en sevilen markalarının (Lovemarks) basın bültenlerini halkla ilişkiler mesaj stratejileri ve içerdikleri
temalar açısından değerlendirmektir. Belirtilen amaç doğrultusunda seçilen 10 markanın basın bültenleri
“bilgilendirici”, “kolaylaştırıcı”, “ikna edici” stratejiler ile “ödül”, “korku”, “pazarlık” ve “iş birliği yaparak
problem çözme” olmak üzere yedi halkla ilişkiler mesaj stratejisi temel alınarak incelenmiştir. İncelenen basın
bültenlerinde halkla ilişkiler mesaj stratejileri açısından daha çok “bilgilendirici” ve “ödül” stratejileri göze
çarparken, bültenlerin temaları açısından ise “alınan ödüller” ve “sosyal sorumluluk” temaları öne çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Submission Date | June 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 9 |
Intermedia International E-journal
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.