Dünyada birçok alanda hızla artan dijitalleşme sadece teknolojik olarak dönüşümü değil aynı zamanda
sosyokültürel, ekonomik, siyasi birçok alanda toplumun yeniden şekillenmesinde etkili olmaktadır. Özellikle 80'li
yıllar sonrasında bilgisayar, internet ve mobil teknolojilerinin hızla gelişerek insanların sosyal yaşamlarının
vazgeçilmezi haline gelmesi, yeni nesil kuşak tanımlarını ve kültürel pratiklerini ortaya çıkarmıştır. Amerikalı
düşünür Marc Prensky’nin dijital yerliler olarak tanımladığı bu yeni nesil kullanıcılar, bu yaşanan kültürel
pratiklerin değişiminde etkin rol oynamaktadırlar. Özellikle internet ağlarında etkileşimi temel alan sosyal medya
ortamları, bu kullanıcıların üzerinde durdukları önemli ilgi alanlarıdır. Bu hususta etkili bir kitle iletişim aracı ve
bir sanat dalı olarak sinema, sosyal medyada bu kullanıcıların ihtiyaçlarını ne tür şekilde karşıladığı bir problem
olarak durmaktadır. Bu bağlamda, araştırmamızda dijital yerlilerin sosyal medya ortamında sinema haberlerine
olan ilgisinin, tutum ve davranışlarının ölçümlenebilmesi için örneklem olarak İstanbul Ayvansaray Üniversitesi
öğrencilerine 2018 Kasım ayı içerisinde bir hafta süreyle çevrimiçi (online) anket uygulaması yapılarak
katılımcıların davranış biçimleri incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 10 |
Intermedia International E-journal
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.