BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 222 - 234, 02.07.2015

Öz

-

Kaynakça

  • Adorno, T. (2003). “Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken”, Cogito. Çev. Bülent Doğan. Sayı 36.
  • Althusser, L. (1994). Devletin İdeolojik Aygıtları. Çev. Y. Alp ve M. Özışık: İletişim Yayınları: İstanbul.
  • Barthes, R. (2003). Çağdaş Söylenler. Metis Yayınları: Ankara.
  • Bernays, E. (1937). “ Recent Trends in Public Relations Activities Author”, The Public Opinion Quarterly. Vol. 1, No. 1, Jan, 147-151.
  • Biber, A. (2009). “Halkla İlişkiler Çalışmalarının Dünü, Bugünü ve Geleceğine İlişkin Bir Değerlendirme”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. Güz/Sayı: 29, 133-149.
  • Bocock, R. (2005). Tüketim. Dost Yayınları: Ankara.
  • Bolton, R. (2005). “Habermas’s Theory of Communicative Action and the Theory of Social Capital”, Association of American Geographers Bildiri Sunumu, Nisan, Denver, Colarado.
  • Canöz, K. (2003). “Tutum Oluşturma Etkinliği Olarak Lobicilik”, Selçuk İletişim Dergisi. 21-29, Cilt 2/ Sayı: 4.
  • Erdoğan, İ. (2005a). Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler. ERK: Ankara.
  • Erdoğan, İ. (2005b). İletişimi Anlamak. ERK: Ankara.
  • Fung, A. Y. H. (2006). “Medya Ekonomisinin Politikası ve Medya Politikasının Ekonomisi: Kısa Bir Bakış”, Kitle

BİR KAVRAM VE MESLEK OLARAK HALKLA İLİŞKİLERİ ELEŞTİREL EKONOMİ POLİTİK PERSPEKTİFTEN ANALİZ ETMENİN GEREKLİLİĞİ

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 222 - 234, 02.07.2015

Öz

Var olan toplumsal ilişkilerin ve iktidar ilişkilerinin sürdürülmesinde iletişimin rolü ve işlevi üzerinde duran eleştirel paradigmaya dayanan yaklaşımlar, makro sorunlara odaklanır; mevcut sistemi ve iletişimi eleştirel tarzda ele alırlar. Eleştirel yaklaşımların dayanak noktasını siyasi ve ekonomik ilişkilerin asimetrik yapısı oluşturmaktadır. Büyük ölçüde Marksizm’in kapitalist toplum eleştirisinden yola çıkan eleştirel kuramlar, Marksizm’den farklılaştıkları noktada iletişim süreçlerini farklı bağlamlarda ele almaktadırlar. Halkla ilişkiler de eleştirel paradigmaya göre kapitalist egemen ideolojinin yeniden üretilmesinde etkili olan bir araçtır. Çünkü eleştirel paradigma açısından halkla ilişkiler belirli yapısal koşullarda egemen olan değerleri içermekte ve yeniden üretilmesinde etkili olmaktadır. Halkla ilişkilerin küreselleşme sürecinde çokuluslu şirketler ve yerel şirketler tarafından şirket çıkarlarını gözetmek üzere nasıl kullanıldığının iletişim çalışmaları açısından analiz edilmesi gerekmektedir. Bu doğrultuda halkla ilişkileri bir kavram ve meslek olarak analiz etmede liberal ya da eleştirel paradigma ile soruna yaklaşmak, sürecin işleyişinin farklı yönlerini görme açısından büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma, iletişim çalışmalarında eleştirel yaklaşımlar için halkla ilişkilerin ne anlama geldiği ve işlevini tartışan betimleyici bir çalışmadır

Kaynakça

  • Adorno, T. (2003). “Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken”, Cogito. Çev. Bülent Doğan. Sayı 36.
  • Althusser, L. (1994). Devletin İdeolojik Aygıtları. Çev. Y. Alp ve M. Özışık: İletişim Yayınları: İstanbul.
  • Barthes, R. (2003). Çağdaş Söylenler. Metis Yayınları: Ankara.
  • Bernays, E. (1937). “ Recent Trends in Public Relations Activities Author”, The Public Opinion Quarterly. Vol. 1, No. 1, Jan, 147-151.
  • Biber, A. (2009). “Halkla İlişkiler Çalışmalarının Dünü, Bugünü ve Geleceğine İlişkin Bir Değerlendirme”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. Güz/Sayı: 29, 133-149.
  • Bocock, R. (2005). Tüketim. Dost Yayınları: Ankara.
  • Bolton, R. (2005). “Habermas’s Theory of Communicative Action and the Theory of Social Capital”, Association of American Geographers Bildiri Sunumu, Nisan, Denver, Colarado.
  • Canöz, K. (2003). “Tutum Oluşturma Etkinliği Olarak Lobicilik”, Selçuk İletişim Dergisi. 21-29, Cilt 2/ Sayı: 4.
  • Erdoğan, İ. (2005a). Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler. ERK: Ankara.
  • Erdoğan, İ. (2005b). İletişimi Anlamak. ERK: Ankara.
  • Fung, A. Y. H. (2006). “Medya Ekonomisinin Politikası ve Medya Politikasının Ekonomisi: Kısa Bir Bakış”, Kitle
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tülin Sepetci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Temmuz 2015
Gönderilme Tarihi 2 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sepetci, T. (2015). BİR KAVRAM VE MESLEK OLARAK HALKLA İLİŞKİLERİ ELEŞTİREL EKONOMİ POLİTİK PERSPEKTİFTEN ANALİZ ETMENİN GEREKLİLİĞİ. Intermedia International E-Journal, 2(1), 222-234.

Creative Commons Lisansı Intermedia International E-journal

Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.