A Review of Generation Z’s Reasons for Using Analog Media and Their Experience with Traditional Media
Yıl 2024,
Cilt: 11 Sayı: 21, 85 - 103, 29.12.2024
Hüseyin Köse
,
Birgül Taşdelen
,
Bahar Balcı Aydoğan
Öz
While many studies in the literature have examined whether the Internet has replaced or complemented traditional media, there has been less interest in exploring the factors that explain why people have been using analog media to a greater or lesser extent since they started going online (Kaye ve Johnson, 2003). Thus, this research on the reasons why Generation Z use analog media and their experience with traditional media is based on the assumption that Generation Z are relatively distant from analog media forms such as newspapers, books, cinema, television and radio and the social, cultural, and intellectual experiences they produce. The purpose of this research was to elucidate the relationship that Generation Z, who have been born into digital communication technologies and shaped largely by their effects, have with analog media types. In other words, the purpose was to determine which motives, variables, or motivations determine the reasons and frequency of the use of these media by the Generation Z.
Kaynakça
- Atabay, E. (2023). Bir gösteri mekânı olarak sosyal medya. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 11(23), 257-280.
- Althaus, S., & Tewksbury, D. (2001). Patterns of Internet and traditional news media use in a networked community. Political Communication, 17(1), 21-45, https://doi.org/10.1080/105846000198495
- Bayramoğlu, G. & Gültekin, F. (2023). Z kuşağının sosyal medya bağımlılığının yaşam doyumu üzerine etkisi. Turkuaz Uluslararası Sosyo-Ekonomik Stratejik Araştırmalar Dergisi, 1(5), 27-53.
- Bozoglan, B., Demirer, V., & Sahin, İ. (2013). Loneliness, self-esteem, and life satisfaction as predictors of
Internetaddiction: A cross-sectional study among Turkish university students. Scandinavian Journal of Psychology, 2013, 54, 313–319. DOI: 10.1111/sjop.12049.
- Ceyhan, A., & Yelpaze, İ. (2017). Genç yetişkinlerin facebook kullanım davranışları ve algılanan iletişim becerileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Dergisi, 44, 152-168.
- Chassiakos, C. Y., & Stager, M. (2020). Current trends in digital media: How and why teens use technology. In (Eds.) Moreno, M. A. & Hoopes, A. J. Technology and adolescent health (pp. 25-56). USA: Academic Press.
- Christenson, P., & Roberts, D. (1998). It's not only rock and roll: popular music in the lives of adolescents. New
Jersey: Hampton Press.
- Comstock, G., & Paik, H. (1995). Television and the American child. In (Eds.) Hedley, P. Antonacci, & M. Rabinowitz, Thinking and literacy: The mind at work (pp. 101-123.). USA: Academic Press.
- Karakoç, E. & Gülsünler, M. E. (2012). Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında facebook: Konya üzerine bir araştırma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. 18,42-57.
- Katz, E., Blumler, J., & Gurevitch, M. (1973). Uses and gratifications research. The Public Opinion Quarterly, 37(4),
509-523. https://doi.org/10.1086/268109
- McLuhan, M. & Fiore, Q. (2001). The medium is the MASSAGE. An inventory of effects. Berkeley: Gingko Press.
- Özdemir, Ş. (2021). Sosyal medya çağında kuşakların medya kullanım alışkanlıklarının incelenmesi. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 9(20), 281-308.
- Rubin, A. (1983). Television uses and gratifications: The interaction of viewing patterns and motivations. Journal of Broadcasting, (27), 37-51. https://doi.org/10.1080/08838158309386471
- Sarıoğlu, E. B., & Özgen, E. (2018). Z kuşağının sosyal medya kullanım alışkanlıkları üzerine. Uluslararası Sosyal
Araştırmalar Dergisi, 60(11), 1067-1081. DOI:10.17719/jisr.2018.2856
- Silverman, C. (2016, 11, 17). This analysis shows how viral fake election news stories outperformed real news on facebook. Retrieved from Buzzfeed: https://www.buzzfeed.com/craigsilverman/viral-fake- election-news-outperformed-real-news-on-facebook?utm_term=.ew383XweQk#.wtB5Pazb2X, Erişim Tarihi: 16.11.2016.
- Taş, H. Y., Demirdöğmez, M. & Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz olan Z kuşağının çalışma hayatına muhtemel etkileri. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 1031-1048. DOI: 10.26466/opus.370345
- Tutal, N. (2020). Dikkat ekonomisi aracılığıyla sosyal medyayı yeniden düşünmek. İleti-ş-im, 5, 94-122.
- Yaman, D. (2020). Kullanımlar ve doyumlar bağlamında Influencer’ların Z kuşağı sosyal medya kullanıcılarına etkileri. Smac, 1(1), 115-137. DOI: http://dx.doi.org/10.29228/smacjournal.48634
- Yayla, H. M. (2018). Kullanımlar ve doyumlar bağlamında Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinin sosyal medya kullanımı: Instagram örneği. Selçuk İletişim, 11(1), 40-65. https://doi.org/10.18094/
josc.346756
Z Kuşağının Analog Medyayı Kullanım Nedenleri ve Geleneksel Medya Deneyimi Üzerine Bir İnceleme
Yıl 2024,
Cilt: 11 Sayı: 21, 85 - 103, 29.12.2024
Hüseyin Köse
,
Birgül Taşdelen
,
Bahar Balcı Aydoğan
Öz
Gazete, kitap, sinema, televizyon ve radyo gibi analog medya biçimleri ve bunların ürettiği toplumsal ve kültürel deneyime görece uzak olduğu varsayılan Z kuşağının kendini bu medya biçimlerine karşı nasıl konumladığı meselesi, özellikle de medya ekolojisine dair sunacağı veriler açısından araştırmaya değer bir konudur. Bu bağlamda, çalışmada Z kuşağının kendi medya kullanım yatkınlığı içine alamadığı, içinde bulunduğu algılama evreniyle çok da benzer olmayan, dijital medyanın otomatik hızla aktarılabilen enformasyon ve içerik biçimlerine oranla daha yavaş ve seçenek bakımından da görece daha sınırlı olduğu varsayılan analog medyayı kullanma nedenleri ve bu kullanımdan ne tür doyumlar elde ettiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı’na dayandırılan çalışmanın evrenini Gümüşhane Üniversitesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi ve Atatürk Üniversitesi lisans ve ön lisans programlarında okuyan Z kuşağı öğrenciler oluşturmakta olup, basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 853 öğrenciyle elektronik ortamda anket çalışması yapılmıştır. Sonuç olarak, çevrimiçi medyayı
yoğunlukla kullanan Z kuşağının, analog medyayı tamamıyla yok saymadığını, özellikle erkek katılımcıların sinema filmi izlemek gibi eğlenceli zamanlar geçirmek adına analog medyayı tercih ettiği, kadın katılımcıların ise kişisel gelişim/kendini ifade etme gibi nedenlerle analog medyayı kullanmayı daha fazla tercih ettikleri bulgusuna ulaşılmıştır.
Teşekkür
Z KUŞAĞININ ANALOG MEDYAYI KULLANIM NEDENLERİ VE GELENEKSEL MEDYA DENEYİMİ ÜZERİNE BİR İNCELEME başlıklı makale dosyasını sisteme yüklemiş bulunmaktayız. Bilgilendirir, iyi günler, çalışmalarınızda kolaylıklar dileriz.
Kaynakça
- Atabay, E. (2023). Bir gösteri mekânı olarak sosyal medya. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 11(23), 257-280.
- Althaus, S., & Tewksbury, D. (2001). Patterns of Internet and traditional news media use in a networked community. Political Communication, 17(1), 21-45, https://doi.org/10.1080/105846000198495
- Bayramoğlu, G. & Gültekin, F. (2023). Z kuşağının sosyal medya bağımlılığının yaşam doyumu üzerine etkisi. Turkuaz Uluslararası Sosyo-Ekonomik Stratejik Araştırmalar Dergisi, 1(5), 27-53.
- Bozoglan, B., Demirer, V., & Sahin, İ. (2013). Loneliness, self-esteem, and life satisfaction as predictors of
Internetaddiction: A cross-sectional study among Turkish university students. Scandinavian Journal of Psychology, 2013, 54, 313–319. DOI: 10.1111/sjop.12049.
- Ceyhan, A., & Yelpaze, İ. (2017). Genç yetişkinlerin facebook kullanım davranışları ve algılanan iletişim becerileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Dergisi, 44, 152-168.
- Chassiakos, C. Y., & Stager, M. (2020). Current trends in digital media: How and why teens use technology. In (Eds.) Moreno, M. A. & Hoopes, A. J. Technology and adolescent health (pp. 25-56). USA: Academic Press.
- Christenson, P., & Roberts, D. (1998). It's not only rock and roll: popular music in the lives of adolescents. New
Jersey: Hampton Press.
- Comstock, G., & Paik, H. (1995). Television and the American child. In (Eds.) Hedley, P. Antonacci, & M. Rabinowitz, Thinking and literacy: The mind at work (pp. 101-123.). USA: Academic Press.
- Karakoç, E. & Gülsünler, M. E. (2012). Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında facebook: Konya üzerine bir araştırma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. 18,42-57.
- Katz, E., Blumler, J., & Gurevitch, M. (1973). Uses and gratifications research. The Public Opinion Quarterly, 37(4),
509-523. https://doi.org/10.1086/268109
- McLuhan, M. & Fiore, Q. (2001). The medium is the MASSAGE. An inventory of effects. Berkeley: Gingko Press.
- Özdemir, Ş. (2021). Sosyal medya çağında kuşakların medya kullanım alışkanlıklarının incelenmesi. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 9(20), 281-308.
- Rubin, A. (1983). Television uses and gratifications: The interaction of viewing patterns and motivations. Journal of Broadcasting, (27), 37-51. https://doi.org/10.1080/08838158309386471
- Sarıoğlu, E. B., & Özgen, E. (2018). Z kuşağının sosyal medya kullanım alışkanlıkları üzerine. Uluslararası Sosyal
Araştırmalar Dergisi, 60(11), 1067-1081. DOI:10.17719/jisr.2018.2856
- Silverman, C. (2016, 11, 17). This analysis shows how viral fake election news stories outperformed real news on facebook. Retrieved from Buzzfeed: https://www.buzzfeed.com/craigsilverman/viral-fake- election-news-outperformed-real-news-on-facebook?utm_term=.ew383XweQk#.wtB5Pazb2X, Erişim Tarihi: 16.11.2016.
- Taş, H. Y., Demirdöğmez, M. & Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz olan Z kuşağının çalışma hayatına muhtemel etkileri. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 1031-1048. DOI: 10.26466/opus.370345
- Tutal, N. (2020). Dikkat ekonomisi aracılığıyla sosyal medyayı yeniden düşünmek. İleti-ş-im, 5, 94-122.
- Yaman, D. (2020). Kullanımlar ve doyumlar bağlamında Influencer’ların Z kuşağı sosyal medya kullanıcılarına etkileri. Smac, 1(1), 115-137. DOI: http://dx.doi.org/10.29228/smacjournal.48634
- Yayla, H. M. (2018). Kullanımlar ve doyumlar bağlamında Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinin sosyal medya kullanımı: Instagram örneği. Selçuk İletişim, 11(1), 40-65. https://doi.org/10.18094/
josc.346756