Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 200 - 219, 31.12.2019

Abstract

References

  • Atkinson L.R., Atkinson C.R., Smith E.E., Bem J.D., Hoeksema-Nolen S. (1999). Psikolojiye Giriş, (Y. Alogan, Çev.). Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • Diegeter V. (1998). Spor Sosyolojisi/Sport Sociology. Translated by Atalay, A. Marawi: Alkım Publications.
  • Gary E.B., David A.B. (1991). Children’s attitudes tovards activity and perceptions of physical education. Health Education Research, 6(4), 465-478.
  • Hünük D. (2006). Ankara İli Merkez İlçelerindeki İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Sınıf Düzeyi, Öğrenci Cinsiyeti, Öğretmen Cinsiyeti ve Spora Aktif Katılımları Açısından Karşılaştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Bilimleri ve Teknolojisi Programı. Ankara.
  • Kağıtçıbaşı Ç. (1999). Yeni İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Kangalgil M., Hünük D., Demirhan G. (2006). İlköğretim, lise ve üniversite öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 48-57.
  • Keten M. (1993). Türkiye’de Spor, Polat Ofset, Ankara.
  • Koçak, S., Kiracı, S., (1997). Beden Eğitiminde Geliştirilen Tutumlarda Cinsiyet Belirleyici Bir Unsur mudur? I. Uluslararası Spor Psikolojisi Sempozyumu Bildiriler Kitabı. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • Ozankaya Ö. (1975). Toplumbilim Terimleri Sözlüğü. Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Singh R.K.C., Devi K.S. (2013). Attitude of higher secondary level student towards games and sports. International Journal of Physical Education, Fitness and Sports, 2(4), 80-85.
  • Solmaz B., Aydın B.O. (2012). Popüler kültür ve spor merkezlerine yönelik bir araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(4),67-82.
  • Şentürk H.E. (2012). Spora yönelik tutum ölçeği: geliştirilmesi, geçerliliği ve güvenirliği. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 8-18.
  • Türkmen M., Abdurahimoğlu Y., Varol S., Gökdağ M. (2016). İslami ilimler fakültesi öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği). International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES), 2(1), 48-59.
  • Yaşartürk, F., Akyüz, H., Gönülateş, S. (2019). The Investigation of the Relationship between University Students' Levels of Life Quality and Leisure Satisfaction. Universal Journal of Educational Research, 7(3), 739-745.
  • Yetim A. (2000). Sporun sosyal görünümü. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 63.
  • Zorba, E. (2006). Vücut yapısı: Ölçüm yöntemleri ve şişmanlıkla başa çıkma. Morpa Kültür Yayınları.

Okul Yöneticilerinin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi (Bartın Örneği)

Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 200 - 219, 31.12.2019

Abstract

Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin spora yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Çalışmanın evrenini, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Bartın ilinde görev yapan okul yöneticileri oluştururken, örneklemini kolayda örnekleme yöntemine uygun olarak belirlenmiş 125 okul yöneticisi oluşturmuştur. Araştırma verileri 01.04.2016 - 31.05.2016 tarihleri arasında toplanmıştır. Araştırmanın verileri, Şentürk (2012) tarafından geliştirilen ve 25 soru ve 3 alt boyuttan oluşan “Spora Yönelik Tutum Ölçeği” ile elde edilmiştir. Katılımcıların cinsiyete göre görüşleri arasında fark bulunup bulunmadığı “t” testi ile diğer değişkenlere göre görüşleri arasında fark bulunup bulunmadığı ise Tek Yönlü Varyans analiziyle yapılmıştır. Araştırma sonucunda; Bartın ilindeki okul yöneticilerinin spora yönelik tutumlarının olumlu olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmaya katılan yöneticilerin kişisel bilgileri ile ölçeklerden aldıkları puanlara göre farklılığın olup olmadığını belirlemeye yönelik testlerde yöneticilerin “cinsiyet”, “yaş”, “çocuk sayısı”, “hizmet yılı”, “yöneticilik hizmet süresi”, “spor yapma durumu”, “spor yapma düzeyi” değişkenleri ile spora yönelik tutumları arasında istatistikî olarak anlamlı farklılıklara rastlanırken “okul türü” değişkeninde istatistikî olarak anlamlı farklılıklara rastlanılmamıştır. “Spora Yönelik Tutum Ölçeği” ve alt faktörlerinin ortalamanın üstünde bir dağılım sergilediği dolayısıyla okul yöneticilerinin spora yönelik tutumlarının yüksek olduğu tespit edilmiştir.

References

  • Atkinson L.R., Atkinson C.R., Smith E.E., Bem J.D., Hoeksema-Nolen S. (1999). Psikolojiye Giriş, (Y. Alogan, Çev.). Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • Diegeter V. (1998). Spor Sosyolojisi/Sport Sociology. Translated by Atalay, A. Marawi: Alkım Publications.
  • Gary E.B., David A.B. (1991). Children’s attitudes tovards activity and perceptions of physical education. Health Education Research, 6(4), 465-478.
  • Hünük D. (2006). Ankara İli Merkez İlçelerindeki İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Sınıf Düzeyi, Öğrenci Cinsiyeti, Öğretmen Cinsiyeti ve Spora Aktif Katılımları Açısından Karşılaştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Bilimleri ve Teknolojisi Programı. Ankara.
  • Kağıtçıbaşı Ç. (1999). Yeni İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Kangalgil M., Hünük D., Demirhan G. (2006). İlköğretim, lise ve üniversite öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 48-57.
  • Keten M. (1993). Türkiye’de Spor, Polat Ofset, Ankara.
  • Koçak, S., Kiracı, S., (1997). Beden Eğitiminde Geliştirilen Tutumlarda Cinsiyet Belirleyici Bir Unsur mudur? I. Uluslararası Spor Psikolojisi Sempozyumu Bildiriler Kitabı. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • Ozankaya Ö. (1975). Toplumbilim Terimleri Sözlüğü. Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Singh R.K.C., Devi K.S. (2013). Attitude of higher secondary level student towards games and sports. International Journal of Physical Education, Fitness and Sports, 2(4), 80-85.
  • Solmaz B., Aydın B.O. (2012). Popüler kültür ve spor merkezlerine yönelik bir araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(4),67-82.
  • Şentürk H.E. (2012). Spora yönelik tutum ölçeği: geliştirilmesi, geçerliliği ve güvenirliği. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 8-18.
  • Türkmen M., Abdurahimoğlu Y., Varol S., Gökdağ M. (2016). İslami ilimler fakültesi öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği). International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES), 2(1), 48-59.
  • Yaşartürk, F., Akyüz, H., Gönülateş, S. (2019). The Investigation of the Relationship between University Students' Levels of Life Quality and Leisure Satisfaction. Universal Journal of Educational Research, 7(3), 739-745.
  • Yetim A. (2000). Sporun sosyal görünümü. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 63.
  • Zorba, E. (2006). Vücut yapısı: Ölçüm yöntemleri ve şişmanlıkla başa çıkma. Morpa Kültür Yayınları.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research
Authors

Mustafa Gökdağ This is me

Mutlu Türkmen

Hayri Akyüz This is me

Publication Date December 31, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Gökdağ, M., Türkmen, M., & Akyüz, H. (2019). Okul Yöneticilerinin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi (Bartın Örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 200-219.
AMA Gökdağ M, Türkmen M, Akyüz H. Okul Yöneticilerinin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi (Bartın Örneği). UGEAD - IntJCES. December 2019;5(2):200-219.
Chicago Gökdağ, Mustafa, Mutlu Türkmen, and Hayri Akyüz. “Okul Yöneticilerinin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi (Bartın Örneği)”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 5, no. 2 (December 2019): 200-219.
EndNote Gökdağ M, Türkmen M, Akyüz H (December 1, 2019) Okul Yöneticilerinin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi (Bartın Örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 5 2 200–219.
IEEE M. Gökdağ, M. Türkmen, and H. Akyüz, “Okul Yöneticilerinin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi (Bartın Örneği)”, UGEAD - IntJCES, vol. 5, no. 2, pp. 200–219, 2019.
ISNAD Gökdağ, Mustafa et al. “Okul Yöneticilerinin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi (Bartın Örneği)”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 5/2 (December 2019), 200-219.
JAMA Gökdağ M, Türkmen M, Akyüz H. Okul Yöneticilerinin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi (Bartın Örneği). UGEAD - IntJCES. 2019;5:200–219.
MLA Gökdağ, Mustafa et al. “Okul Yöneticilerinin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi (Bartın Örneği)”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 2, 2019, pp. 200-19.
Vancouver Gökdağ M, Türkmen M, Akyüz H. Okul Yöneticilerinin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi (Bartın Örneği). UGEAD - IntJCES. 2019;5(2):200-19.