Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin spora yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Çalışmanın evrenini, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Bartın ilinde görev yapan okul yöneticileri oluştururken, örneklemini kolayda örnekleme yöntemine uygun olarak belirlenmiş 125 okul yöneticisi oluşturmuştur. Araştırma verileri 01.04.2016 - 31.05.2016 tarihleri arasında toplanmıştır. Araştırmanın verileri, Şentürk (2012) tarafından geliştirilen ve 25 soru ve 3 alt boyuttan oluşan “Spora Yönelik Tutum Ölçeği” ile elde edilmiştir. Katılımcıların cinsiyete göre görüşleri arasında fark bulunup bulunmadığı “t” testi ile diğer değişkenlere göre görüşleri arasında fark bulunup bulunmadığı ise Tek Yönlü Varyans analiziyle yapılmıştır. Araştırma sonucunda; Bartın ilindeki okul yöneticilerinin spora yönelik tutumlarının olumlu olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmaya katılan yöneticilerin kişisel bilgileri ile ölçeklerden aldıkları puanlara göre farklılığın olup olmadığını belirlemeye yönelik testlerde yöneticilerin “cinsiyet”, “yaş”, “çocuk sayısı”, “hizmet yılı”, “yöneticilik hizmet süresi”, “spor yapma durumu”, “spor yapma düzeyi” değişkenleri ile spora yönelik tutumları arasında istatistikî olarak anlamlı farklılıklara rastlanırken “okul türü” değişkeninde istatistikî olarak anlamlı farklılıklara rastlanılmamıştır. “Spora Yönelik Tutum Ölçeği” ve alt faktörlerinin ortalamanın üstünde bir dağılım sergilediği dolayısıyla okul yöneticilerinin spora yönelik tutumlarının yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |