This study aimed to examine the studies with the variable of sports on children in need of protection. Literature scanning technique was used to collect research data. The study is limited to the national literature. The studies on the targeted sample group have been reached by online scanning through using keywords which selected in ULAKBİM (Turkish Academic Network and Information Center), Council of Higher Education Thesis Center, Google Scholar and reference lists of articles. According to the findings obtained, it is seen that although various studies on children in need of protection are included in the literature, studies based on the sports variable are quite limited. In order to be able to rehabilitate children in need of protection, which is expressed as disadvantaged groups, through sports and to examine the effect of sports on this group, it can be suggested to conduct researches in different variables.
Bu çalışma korunma ihtiyacı olan çocuklar hakkında spor değişkeniyle yapılan çalışmaları incelemeyi amaçlamıştır. Araştırma verilerin toplanmasında literatür tarama tekniği kullanılmıştır. Çalışma ulusal alan yazın ile sınırlandırılmıştır. Hedeflenen örneklem grubu üzerinde yapılmış olan çalışmalara seçilmiş olan anahtar kelimeler aracılığıyla ULAKBİM (Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi) Ulusal Veri Tabanı, Ulusal Tez Merkezi, Google Akademik ve makalelerin referans listeleri online olarak taranarak ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, korunmaya ihtiyacı olan çocuklar üzerinde çeşitli araştırmalar literatür içerisinde yer almasına rağmen spor değişkenini temel alan çalışmaların oldukça kısıtlı olduğu görülmektedir. Dezavantajlı gruplar olarak ifade edilen korunma ihtiyacı olan çocukların spor yoluyla rehabilite edilebilmesi ve sporun bu grup üzerine olan etkisinin incelenebilmesi adına farklı değişkenlerde araştırmaların yapılması önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 1 |