Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Studies With Sports Variable About Children in Need of Protection

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 1, 136 - 145, 26.06.2020

Öz

This study aimed to examine the studies with the variable of sports on children in need of protection. Literature scanning technique was used to collect research data. The study is limited to the national literature. The studies on the targeted sample group have been reached by online scanning through using keywords which selected in ULAKBİM (Turkish Academic Network and Information Center), Council of Higher Education Thesis Center, Google Scholar and reference lists of articles. According to the findings obtained, it is seen that although various studies on children in need of protection are included in the literature, studies based on the sports variable are quite limited. In order to be able to rehabilitate children in need of protection, which is expressed as disadvantaged groups, through sports and to examine the effect of sports on this group, it can be suggested to conduct researches in different variables.

Kaynakça

  • Akıncı AY (2007). Ortaöğretim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Etkinliklerinin, Sosyalleşme Süreci ve Şahsiyetin Oluşmasında Katkısı. Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi.
  • Akyüz E (2000). Ulusal ve Uluslararası Hukukta Çocuğun Haklarının ve Güvenliğinin Korunması. Ankara: MEB.
  • Alp H, Ergül OK (2015). Yetiştirme Yurtlarında Kalan Sosyal Uyum Problemi Olan Erkek Çocukların Uyum Problemlerinin Düzeltilmesinde Takım Sporlarından Futbolun Etkisi. International Journal Of Human Sciences, 12(2), 1522-1535.
  • Alp H, Ergül OK, Ada EN, Çamlıyer H (2015). Yetiştirme Yurtlarında Kalan Sosyal Uyum ve Davranış Problemi Olan Ergen Kızların Uyum Problemlerinin Azaltılmasında Takım Sporlarından Futbolun Etkisi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(2), 113-120.
  • Bayoğlu AS, Purutçuoğlu E (2010). Yetiştirme yurdunda kalan ergenlerin gelecek beklentileri ve sosyal destek algıları. Kriz Dergisi, 18 (2), 27-39. Doi: 10.1501
  • Cerit E (2018). Yetiştirme Yurtlarında ve Sevgi Evlerinde Yaşayan Farklı Fiziksel Aktivite Düzeylerine Sahip Çocukların Bazı Psikolojik Parametrelerinin İncelenmesi. Doktora Tezi. Hitit Üniversitesi.
  • Çocuk Koruma Kanunu (3.7.2005). Resmi Gazete (sayı:5395). Erişim adresi https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2005/07/20050715-1.htm
  • Davulcu ÜŞ, Mert K (2019). Çocuk Evleri Sitesinden Birinde Kalan Çocukların Algıladıkları Sosyal Destek ve Gelecek Beklentileri. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi,16 (3): 210-216 doi:10.5222
  • Ersoy T (2010). 9 – 11 Yaşlar Arası Spor Yapan ve Yapmayan Çocukların Ruhsal Uyum Düzeylerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Gürsoy F, Aral N, Bıçakçı MY (2006). Yetiştirme Yurdunda Kalan ve Kalmayan Kız Ergenlerin Yalnızlık Düzeylerinin İncelenmesi. Electronic Journal Of Social Science, 5 (15), 10-19.
  • Hakan A, Mürvet A (2018). Kurumsal Bakım ve Rehabilitasyon Sürecinde Sporun Önemi, Kamu ve Sivil Toplum Kuruluşu İşbirliği: Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmet Bakanlığı ile Aile ve Sosyal Politikalar Gençlik ve Spor Kulübü. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 627-644.
  • Karabulut EO, Ulucan H (2011). Yetiştirme Yurdunda Kalan Öğrencilerin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi (Kırşehir ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi; 12(1): 227-238.
  • Karadağ-Çaman Ö, Özcebe H (2011). Ankara’da Yetiştirme Yurtlarında Yaşayan Ergenler: Ruhsal Belirtiler, Fiziksel Etkinlik Düzeyi ve İlişkili Etmenler. Türk Psikiyatri Dergisi, 22(2), 93-103.
  • Kırımoğlu H, Çokluk FG, Yıldırım Y (2010). Yatılı ilköğretim bölge okulu 6., 7.ve 8. sınıf öğrencilerinin spor yapma durumlarına göre yalnızlık ve umutsuzlık düzeylerinin incelenmesi: Hatay ili örneği, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 3:101- 108.
  • Kocaoğlu F (2010). Çocuk ve aile sorunları kapsamında 13-18 yaş grubu çocukların bakım modellerinin karşılaştırılması. Yüksek lisans tezi. Afyonkarahisar Üniversitesi.
  • Kürkçüoğlu BÜ, Şahin D, Acer D, ve Ark. (2010). Erken Çocukluk Eğitimi. Ankara : Pegem.
  • Mızrak O, Biricik S, Belli E (2017). Yetiştirme Yurdunda Kalan Lise Düzeyinde Öğrencilerin Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 56-67.
  • Özçelik E (2007). Öğrencilerin Sosyalleşmesinde Beden Eğitimi Dersinin Rolü. Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi.
  • Tuncer B, Erdoğan T (2018). Korunmaya Muhtaç Çocuklar ve Korunmaya Muhtaç Çocuklara Sağlanan Bakım Yöntemleri. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (Ibad), 3(2), 515-527. Doi: 10.21733
  • Türkel Ç (2010). İlköğretim Öğrencilerinin Sportif Faaliyetlere Katılım Düzeyi İle Sosyal Uyum ve İletişim Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi.
  • Uçar M (2014). Konya İli Yetiştirme Yurtlarında Barınan 14-18 Yaş Grubu Kız ve Erkek Öğrencilerin Fiziksel Aktivite ve Uygunluk Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Yıldırım Ş (2013). Çocuk Evinde Kalan Çocukların İlişki Dinamikleri : İzmir Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Ankara : Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım Ş, Işıkhan V (2018). Çocuk Evinde Kalan Çocukların Sosyalleşme Sürecindeki İlişkilerinin Değerlendirilmesi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 29(1), 46-70.
  • Yildiz MC (2004). Öksüz ve Yetimlerin Toplumsal Bütünleşme Problemi: Diyarbakır Yetiştirme Yurdu Uygulaması. Akademik Araştırmalar Dergisi, 21: 163-194.

Korunma İhtiyacı Olan Çocuklar Hakkında Spor Değişkeniyle Yapılan Çalışmalar

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 1, 136 - 145, 26.06.2020

Öz

Bu çalışma korunma ihtiyacı olan çocuklar hakkında spor değişkeniyle yapılan çalışmaları incelemeyi amaçlamıştır. Araştırma verilerin toplanmasında literatür tarama tekniği kullanılmıştır. Çalışma ulusal alan yazın ile sınırlandırılmıştır. Hedeflenen örneklem grubu üzerinde yapılmış olan çalışmalara seçilmiş olan anahtar kelimeler aracılığıyla ULAKBİM (Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi) Ulusal Veri Tabanı, Ulusal Tez Merkezi, Google Akademik ve makalelerin referans listeleri online olarak taranarak ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, korunmaya ihtiyacı olan çocuklar üzerinde çeşitli araştırmalar literatür içerisinde yer almasına rağmen spor değişkenini temel alan çalışmaların oldukça kısıtlı olduğu görülmektedir. Dezavantajlı gruplar olarak ifade edilen korunma ihtiyacı olan çocukların spor yoluyla rehabilite edilebilmesi ve sporun bu grup üzerine olan etkisinin incelenebilmesi adına farklı değişkenlerde araştırmaların yapılması önerilebilir.

Kaynakça

  • Akıncı AY (2007). Ortaöğretim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Etkinliklerinin, Sosyalleşme Süreci ve Şahsiyetin Oluşmasında Katkısı. Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi.
  • Akyüz E (2000). Ulusal ve Uluslararası Hukukta Çocuğun Haklarının ve Güvenliğinin Korunması. Ankara: MEB.
  • Alp H, Ergül OK (2015). Yetiştirme Yurtlarında Kalan Sosyal Uyum Problemi Olan Erkek Çocukların Uyum Problemlerinin Düzeltilmesinde Takım Sporlarından Futbolun Etkisi. International Journal Of Human Sciences, 12(2), 1522-1535.
  • Alp H, Ergül OK, Ada EN, Çamlıyer H (2015). Yetiştirme Yurtlarında Kalan Sosyal Uyum ve Davranış Problemi Olan Ergen Kızların Uyum Problemlerinin Azaltılmasında Takım Sporlarından Futbolun Etkisi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(2), 113-120.
  • Bayoğlu AS, Purutçuoğlu E (2010). Yetiştirme yurdunda kalan ergenlerin gelecek beklentileri ve sosyal destek algıları. Kriz Dergisi, 18 (2), 27-39. Doi: 10.1501
  • Cerit E (2018). Yetiştirme Yurtlarında ve Sevgi Evlerinde Yaşayan Farklı Fiziksel Aktivite Düzeylerine Sahip Çocukların Bazı Psikolojik Parametrelerinin İncelenmesi. Doktora Tezi. Hitit Üniversitesi.
  • Çocuk Koruma Kanunu (3.7.2005). Resmi Gazete (sayı:5395). Erişim adresi https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2005/07/20050715-1.htm
  • Davulcu ÜŞ, Mert K (2019). Çocuk Evleri Sitesinden Birinde Kalan Çocukların Algıladıkları Sosyal Destek ve Gelecek Beklentileri. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi,16 (3): 210-216 doi:10.5222
  • Ersoy T (2010). 9 – 11 Yaşlar Arası Spor Yapan ve Yapmayan Çocukların Ruhsal Uyum Düzeylerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Gürsoy F, Aral N, Bıçakçı MY (2006). Yetiştirme Yurdunda Kalan ve Kalmayan Kız Ergenlerin Yalnızlık Düzeylerinin İncelenmesi. Electronic Journal Of Social Science, 5 (15), 10-19.
  • Hakan A, Mürvet A (2018). Kurumsal Bakım ve Rehabilitasyon Sürecinde Sporun Önemi, Kamu ve Sivil Toplum Kuruluşu İşbirliği: Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmet Bakanlığı ile Aile ve Sosyal Politikalar Gençlik ve Spor Kulübü. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 627-644.
  • Karabulut EO, Ulucan H (2011). Yetiştirme Yurdunda Kalan Öğrencilerin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi (Kırşehir ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi; 12(1): 227-238.
  • Karadağ-Çaman Ö, Özcebe H (2011). Ankara’da Yetiştirme Yurtlarında Yaşayan Ergenler: Ruhsal Belirtiler, Fiziksel Etkinlik Düzeyi ve İlişkili Etmenler. Türk Psikiyatri Dergisi, 22(2), 93-103.
  • Kırımoğlu H, Çokluk FG, Yıldırım Y (2010). Yatılı ilköğretim bölge okulu 6., 7.ve 8. sınıf öğrencilerinin spor yapma durumlarına göre yalnızlık ve umutsuzlık düzeylerinin incelenmesi: Hatay ili örneği, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 3:101- 108.
  • Kocaoğlu F (2010). Çocuk ve aile sorunları kapsamında 13-18 yaş grubu çocukların bakım modellerinin karşılaştırılması. Yüksek lisans tezi. Afyonkarahisar Üniversitesi.
  • Kürkçüoğlu BÜ, Şahin D, Acer D, ve Ark. (2010). Erken Çocukluk Eğitimi. Ankara : Pegem.
  • Mızrak O, Biricik S, Belli E (2017). Yetiştirme Yurdunda Kalan Lise Düzeyinde Öğrencilerin Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 56-67.
  • Özçelik E (2007). Öğrencilerin Sosyalleşmesinde Beden Eğitimi Dersinin Rolü. Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi.
  • Tuncer B, Erdoğan T (2018). Korunmaya Muhtaç Çocuklar ve Korunmaya Muhtaç Çocuklara Sağlanan Bakım Yöntemleri. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (Ibad), 3(2), 515-527. Doi: 10.21733
  • Türkel Ç (2010). İlköğretim Öğrencilerinin Sportif Faaliyetlere Katılım Düzeyi İle Sosyal Uyum ve İletişim Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi.
  • Uçar M (2014). Konya İli Yetiştirme Yurtlarında Barınan 14-18 Yaş Grubu Kız ve Erkek Öğrencilerin Fiziksel Aktivite ve Uygunluk Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Yıldırım Ş (2013). Çocuk Evinde Kalan Çocukların İlişki Dinamikleri : İzmir Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Ankara : Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım Ş, Işıkhan V (2018). Çocuk Evinde Kalan Çocukların Sosyalleşme Sürecindeki İlişkilerinin Değerlendirilmesi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 29(1), 46-70.
  • Yildiz MC (2004). Öksüz ve Yetimlerin Toplumsal Bütünleşme Problemi: Diyarbakır Yetiştirme Yurdu Uygulaması. Akademik Araştırmalar Dergisi, 21: 163-194.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Hasan Ceyhun Can

Murat Ozan

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Can, H. C., & Ozan, M. (2020). Korunma İhtiyacı Olan Çocuklar Hakkında Spor Değişkeniyle Yapılan Çalışmalar. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 136-145.
AMA Can HC, Ozan M. Korunma İhtiyacı Olan Çocuklar Hakkında Spor Değişkeniyle Yapılan Çalışmalar. UGEAD - IntJCES. Haziran 2020;6(1):136-145.
Chicago Can, Hasan Ceyhun, ve Murat Ozan. “Korunma İhtiyacı Olan Çocuklar Hakkında Spor Değişkeniyle Yapılan Çalışmalar”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 6, sy. 1 (Haziran 2020): 136-45.
EndNote Can HC, Ozan M (01 Haziran 2020) Korunma İhtiyacı Olan Çocuklar Hakkında Spor Değişkeniyle Yapılan Çalışmalar. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 6 1 136–145.
IEEE H. C. Can ve M. Ozan, “Korunma İhtiyacı Olan Çocuklar Hakkında Spor Değişkeniyle Yapılan Çalışmalar”, UGEAD - IntJCES, c. 6, sy. 1, ss. 136–145, 2020.
ISNAD Can, Hasan Ceyhun - Ozan, Murat. “Korunma İhtiyacı Olan Çocuklar Hakkında Spor Değişkeniyle Yapılan Çalışmalar”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 6/1 (Haziran 2020), 136-145.
JAMA Can HC, Ozan M. Korunma İhtiyacı Olan Çocuklar Hakkında Spor Değişkeniyle Yapılan Çalışmalar. UGEAD - IntJCES. 2020;6:136–145.
MLA Can, Hasan Ceyhun ve Murat Ozan. “Korunma İhtiyacı Olan Çocuklar Hakkında Spor Değişkeniyle Yapılan Çalışmalar”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 6, sy. 1, 2020, ss. 136-45.
Vancouver Can HC, Ozan M. Korunma İhtiyacı Olan Çocuklar Hakkında Spor Değişkeniyle Yapılan Çalışmalar. UGEAD - IntJCES. 2020;6(1):136-45.