Bu araştırma ile, ilkokul öğrencilerinin matematik dersi tutumlarına yönelik yapılan çalışmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi benimsenerek yapılan araştırmada 11 adet makale, 35 adet yüksek lisans ve 5 adet doktora tezi incelenmiştir. Araştırmanın verileri doküman incelemesi tekniğiyle toplanmıştır. Yüksek Öğretim Kurulu’nun Ulusal Tez Veri Tabanında bulunan ve tam metin erişimine açık olan tezler ile makaleler; çalışmanın yayım türü, yayım yılı, yapıldığı sınıf düzeyi, araştırma yöntemi, örneklem belirleme yöntemi, veri toplama araçları, analiz yöntemi ve sonucuna göre incelenmiştir. Araştırma verileri içerik analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; en fazla yüksek lisans tezi yapıldığı, en çok çalışmanın 2019 yılında yapıldığı, çalışmaların en fazla 4. sınıf düzeyinde olduğu, çoğunlukla nicel araştırma yönteminin benimsendiği ve seçkisiz örnekleme yönteminin kullanıldığı görülmüştür. Ayrıca veri toplama araçları olarak çoğunlukla matematik dersi tutum ölçeği ile matematik başarı testinin kullanıldığı, daha çok nicel veri analizlerinin kullanıldığı, çalışma sonucuna göre de anlamlı farkın bulunduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | July 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 1 |