Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasına yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yönteminde kullanılan desenlerden biri olan fenomenolojik (olgu bilim) desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu belirlenirken amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan maksimum çeşitlilik örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılında İç Anadolu bölgesinin bir ilinde görev yapan 13 sınıf öğretmeni ile sınırlandırılmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış yüz yüze görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırma bulguları için veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre sınıf öğretmenlerinin alternatif öğretim yöntemlerinden olan yaratıcı drama hakkında bilgi sahibi olup diğer alternatif öğretim yöntemleri hakkında bilgi eksikliklerinin olduğu ifade edilmiştir. Katılımcılar yaratıcı dramanın kalıcılığı, yaratıcılığı ve aktif katılımı sağladığı özgüveni geliştirerek çocuğun kendini ifade etmesine olanak tanıdığını belirtmiş ve ilkokul seviyesinde bütün derslerde yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanılabileceğini savunmuşlardır. Yaratıcı dramanın matematik derslerinde yöntem olarak kullanılması ile kalıcı öğrenmenin sağlandığı, dersin eğlenceli hale geldiği, matematiğin somutlaştırılarak hayatla bağlantı kurulduğu ifade edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemini matematik derslerinde kullanma deneyimleri incelendiğinde en çok sayılar ve işlemler ile ölçme öğrenme alanına yönelik deneyimlerinin olduğu veri işleme öğrenme alanına yönelik bir deneyimlerinin bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenleri yaratıcı drama yöntemini matematik dersinde en çok paralarımız, uzamsal ilişkiler, kesirler, kesirlerde işlemler, geometrik cisimler ve şekiller, geometrik örüntüler, uzunluk ölçme ve zaman ölçmede kullanabileceklerini ifade ederken en az veri toplama ve değerlendirme öğrenme alanının öğretiminde kullanacaklarını belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2022 |
Publication Date | December 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 8 Issue: 2 |