Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersi Mutluluk Düzeyleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Year 2023, Volume: 9 Issue: 1, 34 - 46, 29.06.2023

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ortaokul 5 ve 6. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersi mutluluk düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma grubu %56,7’sini (n=136) erkek, %43,3’sini (n=104) kız öğrenci olmak üzere toplamda 240 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Beden Eğitimi Dersi Mutluluk Düzeyi ölçeği kullanılmış ve akademik başarı notları e okul sisteminden alınmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre beden eğitimi dersi mutluluk düzeyleri ve akademik başarıları arasında düşük düzeyde pozitif yönlü ilişki bulunmuştur (r=,088). Erkek öğrencilerin beden eğitimi dersi mutluluk puanları kız öğrencilere göre daha yüksek çıkmış fakat aralarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir (p>,05). Ayrıca sınıf değişkenine göre beden eğitimi dersi mutluluk puanları 5. Sınıf öğrencilerinin daha yüksek çıkmış yüksek fakat aralarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir (p>,05).

References

  • Aberg, M. A. I., Pedersen, N. L., Torén, K., Svartengren, M., Bäckstrand, B., Johnsson, T., Cooper-Kuhn, C. M., Aberg, N. D., Nilsson, M., & Kuhn, H. G. (2009). Cardiovascular fitness is associated with cognition in young adulthood. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 106(49), 20906–20911. https://doi.org/10.1073/pnas.0905307106
  • Ahamed, Y., Macdonald, H., Reed, K., Naylor, P.‑J., Liu-Ambrose, T., & McKay, H. (2007). School-based physical activity does not compromise children's academic performance. Medicine and Science in Sports and Exercise, 39(2), 371–376. https://doi.org/10.1249/01.mss.0000241654.45500.8e
  • Akın, H. B., & Şentürk, E. (2012). Bireylerin mutluluk düzeylerinin ordinal lojistik regresyon analizi ile incelenmesi-analysıng levels of happıness of ındıvıduals wıth ordınal logıstıc analysıs. Öneri Dergisi, 10(37).
  • Arabacı, R. (2009). Attitudes toward physical education and class preferences of Turkish secondary and high school students. İlköğretim Online (Elektronik), 8(1), 2–8.
  • Arı, Y. , Canlı, U. & Mat, P. (2021). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterlikleri: Mesleki Niteliklerin Değerlendirilmesi . Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi,4 (2) , 55-64 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/besbid/issue/59429/794861
  • Aybek, A., İmamoğlu, O., & Taşmektepligil, M. Y. (2011). Öğrencilerin beden eğitimi dersine ve ders dışı etkinliklere yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Journal of Sports and Performance Researches, 2(2), 51–59.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 2. baskı). PEGEM Akademi.
  • Carlson, S. A., Fulton, J. E., Lee, S. M., Maynard, L. M., Brown, D. R., Kohl, H. W., & Dietz, W. H. (2008). Physical education and academic achievement in elementary school: Data from the early childhood longitudinal study. American Journal of Public Health, 98(4), 721–727. https://doi.org/10.2105/AJPH.2007.117176
  • Carr, A. (2004) Positive Psychology: The Science of Happiness and Human Strengths. New York: Brunner-Routledge.
  • Certel, Z. Bahadır, Z., Saracaloğlu, A. S. ve Varol, S. R. (2015). Lise öğrencilerinin özyeterlikleri ile öznel iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 307-318. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/32.zehra_certel.pdf
  • Coe, D. P., Pivarnik, J. M., Womack, C. J., Reeves, M. J., & Malina, R. M. (2006). Effect of physical education and activity levels on academic achievement in children. Medicine and Science in Sports and Exercise, 38(8), 1515–1519. https://doi.org/10.1249/01.mss.0000227537.13175.1b
  • Creswell, J. W. (2019). Eğitim araştırmaları: nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi.
  • Çolak, E. (2018). Sosyal fayda projelerinde gönüllü çalışan üniversite öğrencilerinde mutluluk ve psikolojik yardım aramaya gönüllülük düzeylerinin değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Donnelly, J. E., Greene, J. L., Gibson, C. A., Smith, B. K., Washburn, R. A., Sullivan, D. K., DuBose, K., Mayo, M. S., Schmelzle, K. H., Ryan, J. J., Jacobsen, D. J., & Williams, S. L. (2009). Physical Activity Across the Curriculum (PAAC): A randomized controlled trial to promote physical activity and diminish overweight and obesity in elementary school children. Preventive Medicine, 49(4), 336–341. https://doi.org/10.1016/j.ypmed.2009.07.022
  • Eitle, T. M., & Eitle, D. J. (2002). Race, Cultural Capital, and the Educational Effects of Participation in Sports. Sociology of Education, 75(2), 123. https://doi.org/10.2307/3090288 Erkuş, A. (2003). Psikometri Üzerine Yazılar.
  • Eşkil, R., Akbulut, M. K., Eşkil, K. G., & İlhan, E. L. (2022). Beden Eğitimi ve Diğer Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırma-Bütünleştirme Eğitimine Yönelik Duygu, Tutum Ve Kaygılarının İncelenmesi. Aksaray University Journal of Sport and Health Researches, 3(1), 13–30.
  • Farahani, M. J., Saiah, A., Heidary, A., Nabilu, M., & Eskandaripour, S. (2011). The Relationship Between Happiness Dimensions And Athletic Performance In The Male High School Students In Iijrood (Zanjan-Iran). Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 382-383.
  • Gönener, A., Öztürka, A., & Yılmaz, O. (2017). Kocaeli üniversitesi spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin mental(psikolojik) iyi olma düzeylerinin mutluluk düzeylerine etkisi. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 44–55.
  • Ilkım, M., Sarğın, K., Güleşce, M., & Sonbahar, U. (2023). Evaluation of the Level of Happiness against Class from Student's Perspective: An Example of Physical Education Lesson. European Journal of Molecular & Clinical Medicine, 10(1), 2023.
  • Kamvar, S., Mogilner, C., & Aaker, J. (2009). The meaning(s) of happiness. Stanford University, Graduate School of Business, Research Papers
  • Kangalgil, M., Hünük, D., ve Demirhan, G. (2006). İlköğretim, Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 17 (2), 48-57.
  • Karasar, N. (2019). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler (34. basım). Nobel. Nobel.
  • Koca, C., & Demirhan, G. (2004). An examination of high school students' attitudes toward physical education with regard to sex and sport participation. Perceptual and Motor Skills, 98(3 Pt 1), 754–758. https://doi.org/10.2466/pms.98.3.754-758
  • Kringelbach, M. L., & Berridge, K. C. (2010). The neuroscience of happiness and pleasure. Social Research, 77(2), 659–678.
  • Kuh, G. D., Kinzie, J., Buckley, J. A., Bridges, B. K., & Hayek, J. C. (2006). What matters to student success: A review of the literature. Commissioned report for the National Symposium on Postsecondary Student Success: Spearheading a Dialog on Student Success. National Postsecondary Education Cooperative.
  • Mahadea, D., & Ramroop, S. (2015). Influences on happiness and subjective well-being of entrepreneurs and labour: KwaZulu-Natal case study. South African Journal of Economic and Management Sciences, 18(2), 245–259. https://doi.org/10.17159/2222-3436/2015/v18n2a8
  • Mahon, N. E., Yarcheski, A., & Yarcheski, T. J. (2005). Happiness as related to gender and health in early adolescents. Clinical Nursing Research, 14(2), 175–190. https://doi.org/10.1177/1054773804271936
  • McNaughten, D., & Gabbard, C. (1993). Physical exertion and immediate mental performance of sixth-grade children. Perceptual and Motor Skills, 77(3 Pt 2), 1155–1159. https://doi.org/10.2466/pms.1993.77.3f.1155
  • Miller, K. E., Melnick, M. J., Barnes, G. M., Farrell, M. P., & Sabo, D. (2005). Untangling the Links among Athletic Involvement, Gender, Race, and Adolescent Academic Outcomes. Sociology of Sport Journal, 22(2), 178–193. https://doi.org/10.1123/ssj.22.2.178
  • Moussa, N. M., & Ali, W. F. (2022). Exploring the relationship between students’ academic success and happiness levels in the higher education settings during the lockdown period of COVID-19. Psychological Reports, 125(2), 986-1010.
  • Oishi, S., Graham, J., Kesebir, S., & Galinha, I. C. (2013). Concepts of happiness across time and cultures. Personality and Social Psychology Bulletin, 39(5) 559–577. https:// doi.org/10.1177/0146167213480042
  • Oldervik, S., & Lagestad, P. (2021). Importance of providing additional choices in relation to Pupils' happiness, mastery, well-being, contentment, and level of physical activity in physical education. Frontiers in Sports and Active Living, 3, 599953
  • Özdamar, K. (2011). Paket programlar ile istatiksel veri analizi: MINITAB 15.0 - SPSS 17.0 (8.baskı). Kaan Kitabevi: Vol. 1.
  • Özgün, A., Yaşartürk, F., Ayhan, B., & Bozkuş, T. (2017). hentbolcuların spora özgü başarı motivasyonu ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3 (Special Issue 2), 83-94.
  • RAHİMİ, A. S. (2012). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinde fiziksel aktivite alışkanlıkları ve sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının akademik başarı ile ilişkisi [Yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Sıral, C. (2020). Orta okul öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumları ile akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yüksek lisans tezi]. İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
  • Silliker, S. A., & Quirk, J. T. (1997). The Effect of Extracurricular Activity Participation on the Academic Performance of Male and Female High School Students., 44(4).
  • Singh, A., Uijtdewilligen, L., Twisk, J. W. R., van Mechelen, W., & Chinapaw, M. J. M. (2012). Physical activity and performance at school: A systematic review of the literature including a methodological quality assessment. Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine, 166(1), 49–57. https://doi.org/10.1001/archpediatrics.2011.716
  • Stevens, T., To, Y. M., Stevenson, S. J., Lochbaum, M. R., & Lochbaum, M. (2008). The Importance of Physical Activity and Physical Education in the Prediction of Academic Achievement. Journal of Sport Behavior.
  • Stevens, S. R., & Culpan, I. (2021). The joy of movement: the non-participant in physical education curriculum design. Curriculum studies in health and physical education, 12(1), 80-93. Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Pearson Education.
  • Tabbodi, M., Rahgozar, H., & Makki Abadi, M. M. (2015). The relationship between happiness and academic achievements. European Online Journal of Natural and Social Sciences: Proceedings, 4(1 (s)), pp-241.
  • Tamer, K. ve Pulur, A. (2001). Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri. Ankara: Kozan Ofset.
  • Taşğın, Ö., & Tekin, M. (2009). Çeşitli değişkenlere göre ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutum ve görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 457–466.
  • Uğraş, S., & Serbes, Ş. (2019). Beden Eğitimi Dersi Mutluluk Düzeyi Ölçeği Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması. Journal of Global Sport and Education Research, 11(2).
  • USLU, E., & Özlü, K. (2022). Secondary School Students' Physical Education and Sports Lesson Investigation of Happiness Levels in Physical Education Lesson and Their Attitudes Towards Children. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. Advance online publication. https://doi.org/10.31680/gaunjss.1149236
  • Veenhoven R. (2012) Happiness: Also Known as “Life Satisfaction” and “Subjective Well-Being”. In: Land K., Michalos A., Sirgy M. (eds) Handbook of Social Indicators and Quality of Life Research, 63–77. Springer, Dordrecht. https://doi.org/ 10.1007/978-94-007-2421-1_3
  • Videon, T. M. (2002). Who Plays and Who Benefits: Gender, Interscholastic Athletics, and Academic Outcomes. Sociological Perspectives, 45(4), 415–444. https://doi.org/10.1525/sop.2002.45.4.415
  • Yıldırım, V. Y., & Turaç, M. (2020).Ortaokul Öğrencilerinin İlk Hafta Mutluluk Düzeyleri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Elektronik Eğit
Year 2023, Volume: 9 Issue: 1, 34 - 46, 29.06.2023

Abstract

References

  • Aberg, M. A. I., Pedersen, N. L., Torén, K., Svartengren, M., Bäckstrand, B., Johnsson, T., Cooper-Kuhn, C. M., Aberg, N. D., Nilsson, M., & Kuhn, H. G. (2009). Cardiovascular fitness is associated with cognition in young adulthood. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 106(49), 20906–20911. https://doi.org/10.1073/pnas.0905307106
  • Ahamed, Y., Macdonald, H., Reed, K., Naylor, P.‑J., Liu-Ambrose, T., & McKay, H. (2007). School-based physical activity does not compromise children's academic performance. Medicine and Science in Sports and Exercise, 39(2), 371–376. https://doi.org/10.1249/01.mss.0000241654.45500.8e
  • Akın, H. B., & Şentürk, E. (2012). Bireylerin mutluluk düzeylerinin ordinal lojistik regresyon analizi ile incelenmesi-analysıng levels of happıness of ındıvıduals wıth ordınal logıstıc analysıs. Öneri Dergisi, 10(37).
  • Arabacı, R. (2009). Attitudes toward physical education and class preferences of Turkish secondary and high school students. İlköğretim Online (Elektronik), 8(1), 2–8.
  • Arı, Y. , Canlı, U. & Mat, P. (2021). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterlikleri: Mesleki Niteliklerin Değerlendirilmesi . Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi,4 (2) , 55-64 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/besbid/issue/59429/794861
  • Aybek, A., İmamoğlu, O., & Taşmektepligil, M. Y. (2011). Öğrencilerin beden eğitimi dersine ve ders dışı etkinliklere yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Journal of Sports and Performance Researches, 2(2), 51–59.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 2. baskı). PEGEM Akademi.
  • Carlson, S. A., Fulton, J. E., Lee, S. M., Maynard, L. M., Brown, D. R., Kohl, H. W., & Dietz, W. H. (2008). Physical education and academic achievement in elementary school: Data from the early childhood longitudinal study. American Journal of Public Health, 98(4), 721–727. https://doi.org/10.2105/AJPH.2007.117176
  • Carr, A. (2004) Positive Psychology: The Science of Happiness and Human Strengths. New York: Brunner-Routledge.
  • Certel, Z. Bahadır, Z., Saracaloğlu, A. S. ve Varol, S. R. (2015). Lise öğrencilerinin özyeterlikleri ile öznel iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 307-318. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/32.zehra_certel.pdf
  • Coe, D. P., Pivarnik, J. M., Womack, C. J., Reeves, M. J., & Malina, R. M. (2006). Effect of physical education and activity levels on academic achievement in children. Medicine and Science in Sports and Exercise, 38(8), 1515–1519. https://doi.org/10.1249/01.mss.0000227537.13175.1b
  • Creswell, J. W. (2019). Eğitim araştırmaları: nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi.
  • Çolak, E. (2018). Sosyal fayda projelerinde gönüllü çalışan üniversite öğrencilerinde mutluluk ve psikolojik yardım aramaya gönüllülük düzeylerinin değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Donnelly, J. E., Greene, J. L., Gibson, C. A., Smith, B. K., Washburn, R. A., Sullivan, D. K., DuBose, K., Mayo, M. S., Schmelzle, K. H., Ryan, J. J., Jacobsen, D. J., & Williams, S. L. (2009). Physical Activity Across the Curriculum (PAAC): A randomized controlled trial to promote physical activity and diminish overweight and obesity in elementary school children. Preventive Medicine, 49(4), 336–341. https://doi.org/10.1016/j.ypmed.2009.07.022
  • Eitle, T. M., & Eitle, D. J. (2002). Race, Cultural Capital, and the Educational Effects of Participation in Sports. Sociology of Education, 75(2), 123. https://doi.org/10.2307/3090288 Erkuş, A. (2003). Psikometri Üzerine Yazılar.
  • Eşkil, R., Akbulut, M. K., Eşkil, K. G., & İlhan, E. L. (2022). Beden Eğitimi ve Diğer Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırma-Bütünleştirme Eğitimine Yönelik Duygu, Tutum Ve Kaygılarının İncelenmesi. Aksaray University Journal of Sport and Health Researches, 3(1), 13–30.
  • Farahani, M. J., Saiah, A., Heidary, A., Nabilu, M., & Eskandaripour, S. (2011). The Relationship Between Happiness Dimensions And Athletic Performance In The Male High School Students In Iijrood (Zanjan-Iran). Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 382-383.
  • Gönener, A., Öztürka, A., & Yılmaz, O. (2017). Kocaeli üniversitesi spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin mental(psikolojik) iyi olma düzeylerinin mutluluk düzeylerine etkisi. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 44–55.
  • Ilkım, M., Sarğın, K., Güleşce, M., & Sonbahar, U. (2023). Evaluation of the Level of Happiness against Class from Student's Perspective: An Example of Physical Education Lesson. European Journal of Molecular & Clinical Medicine, 10(1), 2023.
  • Kamvar, S., Mogilner, C., & Aaker, J. (2009). The meaning(s) of happiness. Stanford University, Graduate School of Business, Research Papers
  • Kangalgil, M., Hünük, D., ve Demirhan, G. (2006). İlköğretim, Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 17 (2), 48-57.
  • Karasar, N. (2019). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler (34. basım). Nobel. Nobel.
  • Koca, C., & Demirhan, G. (2004). An examination of high school students' attitudes toward physical education with regard to sex and sport participation. Perceptual and Motor Skills, 98(3 Pt 1), 754–758. https://doi.org/10.2466/pms.98.3.754-758
  • Kringelbach, M. L., & Berridge, K. C. (2010). The neuroscience of happiness and pleasure. Social Research, 77(2), 659–678.
  • Kuh, G. D., Kinzie, J., Buckley, J. A., Bridges, B. K., & Hayek, J. C. (2006). What matters to student success: A review of the literature. Commissioned report for the National Symposium on Postsecondary Student Success: Spearheading a Dialog on Student Success. National Postsecondary Education Cooperative.
  • Mahadea, D., & Ramroop, S. (2015). Influences on happiness and subjective well-being of entrepreneurs and labour: KwaZulu-Natal case study. South African Journal of Economic and Management Sciences, 18(2), 245–259. https://doi.org/10.17159/2222-3436/2015/v18n2a8
  • Mahon, N. E., Yarcheski, A., & Yarcheski, T. J. (2005). Happiness as related to gender and health in early adolescents. Clinical Nursing Research, 14(2), 175–190. https://doi.org/10.1177/1054773804271936
  • McNaughten, D., & Gabbard, C. (1993). Physical exertion and immediate mental performance of sixth-grade children. Perceptual and Motor Skills, 77(3 Pt 2), 1155–1159. https://doi.org/10.2466/pms.1993.77.3f.1155
  • Miller, K. E., Melnick, M. J., Barnes, G. M., Farrell, M. P., & Sabo, D. (2005). Untangling the Links among Athletic Involvement, Gender, Race, and Adolescent Academic Outcomes. Sociology of Sport Journal, 22(2), 178–193. https://doi.org/10.1123/ssj.22.2.178
  • Moussa, N. M., & Ali, W. F. (2022). Exploring the relationship between students’ academic success and happiness levels in the higher education settings during the lockdown period of COVID-19. Psychological Reports, 125(2), 986-1010.
  • Oishi, S., Graham, J., Kesebir, S., & Galinha, I. C. (2013). Concepts of happiness across time and cultures. Personality and Social Psychology Bulletin, 39(5) 559–577. https:// doi.org/10.1177/0146167213480042
  • Oldervik, S., & Lagestad, P. (2021). Importance of providing additional choices in relation to Pupils' happiness, mastery, well-being, contentment, and level of physical activity in physical education. Frontiers in Sports and Active Living, 3, 599953
  • Özdamar, K. (2011). Paket programlar ile istatiksel veri analizi: MINITAB 15.0 - SPSS 17.0 (8.baskı). Kaan Kitabevi: Vol. 1.
  • Özgün, A., Yaşartürk, F., Ayhan, B., & Bozkuş, T. (2017). hentbolcuların spora özgü başarı motivasyonu ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3 (Special Issue 2), 83-94.
  • RAHİMİ, A. S. (2012). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinde fiziksel aktivite alışkanlıkları ve sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının akademik başarı ile ilişkisi [Yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Sıral, C. (2020). Orta okul öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumları ile akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yüksek lisans tezi]. İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
  • Silliker, S. A., & Quirk, J. T. (1997). The Effect of Extracurricular Activity Participation on the Academic Performance of Male and Female High School Students., 44(4).
  • Singh, A., Uijtdewilligen, L., Twisk, J. W. R., van Mechelen, W., & Chinapaw, M. J. M. (2012). Physical activity and performance at school: A systematic review of the literature including a methodological quality assessment. Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine, 166(1), 49–57. https://doi.org/10.1001/archpediatrics.2011.716
  • Stevens, T., To, Y. M., Stevenson, S. J., Lochbaum, M. R., & Lochbaum, M. (2008). The Importance of Physical Activity and Physical Education in the Prediction of Academic Achievement. Journal of Sport Behavior.
  • Stevens, S. R., & Culpan, I. (2021). The joy of movement: the non-participant in physical education curriculum design. Curriculum studies in health and physical education, 12(1), 80-93. Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Pearson Education.
  • Tabbodi, M., Rahgozar, H., & Makki Abadi, M. M. (2015). The relationship between happiness and academic achievements. European Online Journal of Natural and Social Sciences: Proceedings, 4(1 (s)), pp-241.
  • Tamer, K. ve Pulur, A. (2001). Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri. Ankara: Kozan Ofset.
  • Taşğın, Ö., & Tekin, M. (2009). Çeşitli değişkenlere göre ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutum ve görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 457–466.
  • Uğraş, S., & Serbes, Ş. (2019). Beden Eğitimi Dersi Mutluluk Düzeyi Ölçeği Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması. Journal of Global Sport and Education Research, 11(2).
  • USLU, E., & Özlü, K. (2022). Secondary School Students' Physical Education and Sports Lesson Investigation of Happiness Levels in Physical Education Lesson and Their Attitudes Towards Children. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. Advance online publication. https://doi.org/10.31680/gaunjss.1149236
  • Veenhoven R. (2012) Happiness: Also Known as “Life Satisfaction” and “Subjective Well-Being”. In: Land K., Michalos A., Sirgy M. (eds) Handbook of Social Indicators and Quality of Life Research, 63–77. Springer, Dordrecht. https://doi.org/ 10.1007/978-94-007-2421-1_3
  • Videon, T. M. (2002). Who Plays and Who Benefits: Gender, Interscholastic Athletics, and Academic Outcomes. Sociological Perspectives, 45(4), 415–444. https://doi.org/10.1525/sop.2002.45.4.415
  • Yıldırım, V. Y., & Turaç, M. (2020).Ortaokul Öğrencilerinin İlk Hafta Mutluluk Düzeyleri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Elektronik Eğit
There are 48 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research
Authors

Kezban Gülşen Eşkil 0000-0002-4279-5732

Belgin Gökyürek 0000-0002-9627-9485

İlyas Okan 0000-0003-3130-4333

Early Pub Date June 30, 2023
Publication Date June 29, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Gülşen Eşkil, K., Gökyürek, B., & Okan, İ. (2023). Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersi Mutluluk Düzeyleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(1), 34-46.
AMA Gülşen Eşkil K, Gökyürek B, Okan İ. Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersi Mutluluk Düzeyleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. UGEAD - IntJCES. June 2023;9(1):34-46.
Chicago Gülşen Eşkil, Kezban, Belgin Gökyürek, and İlyas Okan. “Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersi Mutluluk Düzeyleri Ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 9, no. 1 (June 2023): 34-46.
EndNote Gülşen Eşkil K, Gökyürek B, Okan İ (June 1, 2023) Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersi Mutluluk Düzeyleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 9 1 34–46.
IEEE K. Gülşen Eşkil, B. Gökyürek, and İ. Okan, “Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersi Mutluluk Düzeyleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, UGEAD - IntJCES, vol. 9, no. 1, pp. 34–46, 2023.
ISNAD Gülşen Eşkil, Kezban et al. “Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersi Mutluluk Düzeyleri Ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 9/1 (June 2023), 34-46.
JAMA Gülşen Eşkil K, Gökyürek B, Okan İ. Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersi Mutluluk Düzeyleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. UGEAD - IntJCES. 2023;9:34–46.
MLA Gülşen Eşkil, Kezban et al. “Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersi Mutluluk Düzeyleri Ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 9, no. 1, 2023, pp. 34-46.
Vancouver Gülşen Eşkil K, Gökyürek B, Okan İ. Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersi Mutluluk Düzeyleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. UGEAD - IntJCES. 2023;9(1):34-46.