Bu araştırmada Gençlik Merkezi Faaliyetlerine katılan bireylerin beklenti ve memnuniyet düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2021 yılında Kayseri Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’ne Bağlı Kayseri, Talas ve Seyyid Burhaneddin gençlik merkezlerindeki faaliyetlere katılan bireyler üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini Gençlik Merkezi faaliyetlerine katılan 273’ü kadın, 205’i erkek olmak üzere toplam 478 birey oluşturmaktadır. Veriler anket yönteminden yararlanılarak 26/10/2021 tarihli 426 başvuru numaralı etik kurul kararı ile toplanmıştır. Üç bölümden oluşan anketin birinci bölümünde Kişisel Bilgi Formu, ikinci bölümünde Yıldız ve Çoban (2020) tarafından geliştirilen Gençlik Merkezi Beklenti Ölçeği ve son bölümde ise Yıldız ve Çoban (2020) tarafından geliştirilen Gençlik Merkezi Beklenti Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra, ikili değişkenler arası karşılaştırmalarda t testi, çoklu grup değişkenlerinde (yaş ve öğrenim durumu) Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve elde edilen farklılıkların belirlenmesi için LSD testi uygulanarak veriler çözümlenmiştir. Analiz sonucunda cinsiyet değişkenine göre farklılık bulunmamıştır. Yaş değişkenine göre gençlik merkezi beklenti ölçeğinin duyarlılık alt boyutunda ve gençlik merkezi memnuniyet ölçeğinin eğitim alt boyutunda anlamlı farklılık tespit edilirken diğer alt boyutlarda anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Öğrenim durumu değişkenine göre gençlik merkezi memnuniyet ölçeğinin eğitim ve yeterlilik alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilirken, diğer alt boyutlar ve gençlik merkezi beklenti ölçeğinin alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilememiştir. Sonuç olarak, katılımcıların yaş ve eğitim durumu gibi demografik özelliklerin beklenti ve memnuniyet düzeylerinde etkili olduğu söylenebilir.
Bu tezin kendi çalışmam olduğunu, tüm bilgilerin akademik ve etik kurallara uygun bir şekilde elde edildiğini beyan ederim. Aynı zamanda akademik ve etik kuralların gerektirdiği gibi tüm materyal ve sonuçları tam olarak aktardığımı, başkalarının eserlerinden yararlanılması durumunda ilgili eserlere bilimsel kurallara uygun olarak atıfta bulunduğumu ve kaynaklar listesinde gösterdiğimi belirtirim.
Gençlik Ve Spor Bakanlığı
Yüksek Lisans eğitimim süresince ve bu araştırmanın her aşamasında yardımlarını esirgemeyen, yol gösteren, rehberlik eden ve bizlere rol model olan danışman hocam, Sayın Prof. Dr. Hakkı ULUCAN’a teşekkürlerimi ve saygılarımı sunarım. Tezimin istatistiksel kısmında ve yazım sürecimin her aşamasında bana yardımcı olan, Erciyes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Hayati ARSLAN, Beden Eğitimi Öğretmeni Erdal KIRIK ve Sevim KIR hocalarıma teşekkürlerimi sunarım. Bu günlere gelmemde emeklerini hiçbir zaman ödeyemeyeceğim, eğitim hayatım boyunca desteklerini her zaman yanımda hissettiğim, sevgili babama ve biricik anneme sonsuz teşekkürlerimi ve saygılarımı sunarım. Ayrıca zorlandığım her süreçte yanımda olan beni motive eden kader birliği yaptığım sevgili eşim Arzu KARAGÖZ ve oğullarım Muhammed Esad KARAGÖZ ile Eymen KARAGÖZ’e sonsuz sevgi ve şükranlarımı sunarım.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Science and Exercise (Other) |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | December 13, 2023 |
Acceptance Date | December 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 2 |